6 טעויות שחשוב להימנע מהן בעת פתיחת עסק קטן

הקמה של עסק לא תמיד חייבת להיות מורכבת, אבל אין ספק שהיא לרוב מלווה באתגרים שחשוב להיות מוכנים להתמודד איתם בשביל שהעסק יהיה מצליח. במאמר זה, נחקור שש טעויות נפוצות שבעלי עסקים קטנים עושים ונספק הנחיות כיצד להימנע מהן.

תמונה: Pixabay.

 

התעלמות מהחשיבות של ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים מזומנים יעיל הוא קריטי להצלחה ארוכת הטווח של כל עסק. אתם צריכים להיות מודעים לתזרימי המזומנים שלכם, ולקבל החלטות מושכלות לגבי אופן הקצאת המשאבים שלכם. התעלמות מניהול תזרים מזומנים עלולה להוביל לבעיות חמורות בהמשך הדרך. לדוגמא, אם חלק מהלקוחות שלכם שילמו לכם סכום X כלשהו בחודש הראשון דרך סליקה של אשראי שהם פרסו למספר תשלומים, חשוב לקחת בחשבון שההכנסה שלכם באותו החודש לא שווה לסכום המלא של כל העסקאות, מה שיתכן שאמור להשפיע על ההחלטות שתקבלו מבחינת ההוצאות שתוכלו להרשות לעצמכם לבצע באותו החודש מבלי להיגרר להפסדים.

אי כתיבת תוכנית עסקית

עוד לפני שמגיעים לשלב של גיוס לקוחות ויצירת הכנסות ראשונות, אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעושים בעלי עסקים קטנים לעתיד היא לא לטרוח לחבר תוכנית עסקית הגיונית וברורה. תוכנית עסקית חשובת לקביעת המטרות שלכם, זיהוי שוק היעד שלכם ופיתוח אסטרטגיות להשגת הצלחה. תוכנית עסקית מחושבת היטב יכולה גם לעזור לכם להבטיח מימון ולמשוך משקיעים, במידה ויש בזה צורך.

זלזול בצורך לבנות צוות חזק

הצוות שלכם הוא עמוד השדרה של העסק שלכם, והיות האנשים הנכונים במקום יכולים לעזור להבטיח את הצלחתכם. אתם צריכים לגייס אנשים מיומנים, בעלי מוטיבציה ומתאימים לחזון שלכם עבור העסק שלכם. בעת בניית הצוות שלכם, עליכם להתמקד גם ביצירת תרבות חברה שדוגלת בערכים של העסק.

אופטימיות יתרה בתחזיות של מכירות

אמנם חשוב להגדיר יעדי מכירות שאפתניים, אבל חשוב גם להיות מציאותיים. הערכת יתר של תחזיות המכירות שלכם עלולה להוביל לתכנון פיננסי לקוי ולהתחייבות יתר מבחינת משאבים.

השקעה יתרה או מועטה מדיי בשיווק

שיווק חשוב לעסקים בכל סדרי הגודל, אך חשוב למצוא את האיזון הנכון. השקעה יתרה בשיווק עלולה להכביד על התקציב שלכם, בעוד שהשקעה מועטה עלולה להגביל את יכולתכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים. בשני המקרים מדובר במצבים שיכולים להביא את העסק למצב של סיכון יתר שיכול להוביל לפשיטת רגל.

אי הסתגלות לשינויים בשוק

הנוף העסקי מתפתח כל הזמן, וחשוב להישאר מוכנים להסתגל לשינויים במהירות. אי הסתגלות לשינויים בשוק עלול להוביל להחמצת הזדמנויות ולפיגור אחרי מתחרים. שינויים מהותיים יכולים להתרחש בכל עת, אפילו בשלב תכנון העסק, לפני פתיחתו. המהירות שבה תתאימו את עצמכם לשינויים כאלה יכולה לעשות את ההבדל בין הקמת עסק יציב יותר לבין אחד שנידון לכישלון מיידי.

לסיכום

לשיקולים שאתם עושים בעת פתיחת עסק יש השלכות גדולות מאוד על הסיכוי שלו לשרוד, להתפתח ולהצליח. על ידי הימנעות מהטעויות המפורטות לעיל, אתם יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם. ללמוד מטעויות של אחרים זאת דרך טובה ליזום פרויקטים עם בסיס יציב. עלו והצליחו!

תגובות