מה הפתרונות לרכב הישן שלכם

כל אחד מאיתנו שומר פינה חמה בלב לרכב הנמצא בבעלותנו. האמינו לנו, אתם ממש לא היחידים המרגישים תחושות של חיבה עזה לכלי הרכב שלכם, כן, אנחנו מדברים על כלי שמשרת אותנו כמעט בכל יום, כאילו היה הבית השני שלנו. אבל, יש רגעים בהם הגיע הזמן לוותר על האוטו הישן ולהתקדם לעתיד חדש. במאמר הבא ננסה לסקור את שלל האפשרויות העומדות בפני מי שרוצה למצוא פתרונות לרכב הוותיק. האמינו לנו, מדובר על אלטרנטיבות רבות מכפי שניתן לשער ברגע הראשון. אנחנו מתחילים ממש עכשיו.

תמונה: UNSPLASH

איך יודעים האם כדאי למכור את הרכב יד שניה או לא 

אמנם, אנחנו חיים בעידן בו הרשתות החברתיות נמצאות בכל מקום וכביכול, אין שום בעיה להעמיד את הרכב למכירה בקלות. אבל, באותה הנשימה, אנחנו צריכים לזכור כי לא רק שמדובר על פרוצדורה מורכבת, אלא, ישנם רכבים שלא כדאי להתאמץ עבורם. הורדת רכב מהכביש היא פעמים רבות, הפתרון הטוב ביותר, כאשר מדובר על רכב שעבר זמנו. איך אנחנו יכולים לזהות רכב כזה? שאלו את עצמכם כמה פעמים הגעתם איתו למוסך בשנה האחרונה, האם הוא עובר טסט בקלות או שמא, הוא ספג מספר תאונות אשר פגעו בחלקי הרכב השונים? ועוד. אמנם, תמיד אפשר למצוא מי שירצה לרכוש את הרכב, אבל לפעמים, התמורה בעבור המכירה תהיה נמוכה מדי ולא משתלמת באמת. הורדת רכב מהכביש היא לעיתים הבחירה המתבקשת במובן הזה. 

אז מה עושים עם הרכב הישן? יש לנו כמה הצעות 

  • להחליף את הרכב במוצר אחר שווה בערכו: אתם אולי לא תאמינו, אבל ישנם ‘משוגעים לדבר’, מי שאוספים רכבים ישנים בתור תחביב ועל מנת לשפץ אותם באופנים כאלו ואחרים. נכון, אין רבים כאלו בארץ אבל אם תיכנסו לרשתות החברתיות, תמצאו קבוצות של מי שמחפשים רכבים כאלו בדיוק. אמנם, עדיין כדאי לבצע את הפרוצדורה עבור הורדת רכב מהכביש, כדי להעביר את הבעלות על הרכב מכם ולמנוע מקרים לא נעימים בעתיד, אבל יכול להיות כי עסקה מהסוג הזה תהיה משתלמת יותר. 
  • מכירה של הרכב לפירוק: ההמלצה שלנו היא לבחור דווקא להעביר את הרכב לחברה מקצועית העוסקת בפירוק ומכירה של רכבים. במקרה הזה, אתם באמת לא צריכים לעשות שום דבר. נציגים של החברה יגיעו עם האמצעים להעברה של הרכב ליעדו החדש ואתם כמובן, תקבלו תמורה ראויה בעבור האוטו אשר שירת אתכם לאורך שנים ארוכות בנאמנות. 

אם אתם לא משתמשים ברכב, חשוב להודיע על כך לרשויות 

בישראל, כמו בשאר מדינות העולם, משרד התחבורה עוקב אחר בעלי הרכבים בישראל ומזהה כל לוחית רישוי עם בעליו החוקיים של הרכב. כך, במידה והרכב מעורב בתאונה או בכל אירוע אחר, יש למדינה את האפשרות לזהות את הבעלים של אותה המכונית, גם אם לא היה מי שיאסוף את הנתונים מבעל הרכב בשטח. 

כאשר אתם מחזיקים רכב בחניה של הבית, אתם למעשה צריכים לשלם על הרכב גם אם אתם לא משתמשים בו בפועל. ביטוח ותיקונים, הם דברים שעולים כסף. לכן, כאשר אתם בוחרים לוותר על הרכב ולהעביר אותו הלאה, אל תשכחו לעבור את ההליך בשביל להוריד את הרכב מהכביש באופן רשמי. את כל זה תוכלו לעשות דרך אתר האינטרנט של משרד התחבורה ובמידה ותבחרו לעבוד עם חברה מקצועית לפירוק רכבים, יהיו מי שידעו איך להדריך אתכם הלכה למעשה. 

זה הזמן להיפרד מהרכב הישן ולהתקדם הלאה. 

תגובות

תגובות