מה קרה לתפקיד החרט במאה ה 21?
תמונה: UNSPLASH

לאורך שנים, בשביל ליצור מוצר, בשביל ליזום ולתכנן מכשיר חדש שיאפשר לנו לשנות את העולם, נדרשו משאבים רבים. היום, בזכות הגישה הגבוהה לאינטרנט והרשתות החברתיות, בזכות העובדה כי גם הבנקים כבר יודעים לזהות פוטנציאל וכישרון, אנחנו עומדים למעשה, בפני תקופה סוערת ומרגשת של שפע כמעט ללא כל הגבלה. אם אתם עושים את הצעדים הראשונים ליצירת מוצר או אם אתם מתכננים להפיק פריט, תכשיט או כלי, ייחודיים, לשימוש פרטי בלבד, הרי שבמאמר הבא נדבר על העבודה של חרט בעידן הנוכחי. כן, מלאכת החריטה כבר מזמן לא נראית אותו הדבר.

אם היום עושים הכל במכונה, מה תפקידו של החרט למעשה? 

נתחיל בכך שבאמת, היום, ישנן מכונות אשר יש בכוחן להחליף במידה משמעותית את העבודה הידנית. היום, חריטה, היא כבר לא עבודה בפטיש ואזמל. אלא, ישנן מכונות מתקדמות, אליהן אנחנו יכולים להכניס שרטוטים מדויקים של הפריט אותו אנחנו מעוניינים לייצר ובתוך פרק זמן קצר, נקבל את המוצר לידינו. על פניו, נשמע כאילו לחרט אין כל תפקיד משמעותי. אבל כאן מקור הטעות. חריטה היום היא לא רק חריטה, היא עולם שלם לו אנחנו קוראים עיבוד שבבי. רוצים להבין מה זה אומר? אנחנו נסביר הכל ממש עכשיו. 

על עיבוד שבבי בעולם התעשייה החדש

אם אנחנו רוצים לפתח מוצר חדש, למשל, כלי מטבח המורכב ממתכת ומפלסטיק, אנחנו צריכים לקחת בחשבון כמה דברים:

  • אנחנו צריכים להבין כי על מנת שנוכל להעביר את הפריט לייצור המוני, נדרש להכין גרסה ראשונית איכותית של המוצר: לתהליך פיתוח המוצר קוראים ‘עיצוב תעשייתי’. בתהליך העבודה המקדים, ננסה להבין ביחד למי אנחנו מייעדים את המוצר, מה הוא צריך לעשות בדיוק ואיך צריך ליצור אותו באופן הטוב ביותר. לפעמים, נדרש להפיק חלק ועוד חלק של הפריט, להרכיב אותו ורק אז להבין איך לעשות גרסה טובה יותר של אותו המוצר בפעם הבאה. 
  • בשביל להגיע לתוצאות, אנחנו צריכים לבקר את עצמנו כל הזמן: כאשר אתם מזמינים עבודת חריטה מבעל מקצוע, הוא לא רק מפעיל את המכונה. הוא מי שיש לו ניסיון של שנים ומי שיש לו היכרות קרובה עם חומרי הגלם. לפעמים, נכון להשתמש במתכת כזו ולעיתים, עדיף להשתמש בחומר גלם אחר. התפקיד של אנשי המקצוע הוא לייעץ לכם באופן כזה, שיאפשר לכם ‘לדלג’, מעל שלבים כאלו ואחרים, ‘לקצר את הדרך’, עד שנגיע ביחד, למוצר המושלם. 
  • העבודה דורשת מיומנות וידע מקצועי: בסוף, גם כדי להפעיל את המכונה, אנחנו צריכים אדם בעל ידע. חריטה היום היא לא משהו שאנחנו יכולים לאמוד בסטנדרטים של העבר. אנחנו רוצים ליצור מוצר חזק, יציב, איכותי, פריט שימשיך לשמש אותנו לאורך שנים. בשביל זה, אנחנו צריכים להשגיח על המכונה ולהבטיח כי התוצאה תהיה זו שאנחנו מקווים לה. 

אין שום סיבה להשאיר את החלומות במגירה 

כאמור, אנחנו חיים בעידן חדש, עידן של יזמות ועשייה. אם יש לכם חלום ואם אתם רוצים להפוך את הרעיון שלכם למוצר אשר ישמש רבים בארץ ובכל רחבי העולם, אתם חייבים להתחיל בצעד קטן. להזמין חריטה בבית מלאכה מקצועי, מבעלי מקצוע מנוסים, יאפשר לכם לקחת את הרעיון שלכם עוד צעד קדימה. 

אגב, גם אם אתם מעוניינים לבנות פריט פשוט, לכם או לבני המשפחה ולא בהכרח לייצר את המוצרים בייצור המוני, היום זה הרבה יותר פשוט ממה שהיה בעבר. יש לכם חלום? אז למה לא ‘ללכת עליו’? 

תגובות