עובדי ומתנדבי מד״א בכפר סבא שמעו את סיפור משפחתה של הגב׳ ציפי רמתי

אמש (ג׳), פגשו עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום מתחנת מד״א בכפר סבא את הגב’ ציפי רמתי, דור שני לשואה שהגיעה לתחנה על מנת לחלוק את סיפור משפחתה במסגרת פרויקט ״זיכרון בתחנה״. במסגרת המיזם, המתקיים זו השנה השנייה בשיתוף עמותת ׳זיכרון בסלון׳ – נערכים בימים אלו ערבי ׳זיכרון בתחנה׳, במהלכם מגיעים שורדי שואה ובני הדור השני לספר את סיפוריהם בתחנות מד״א בכל רחבי הארץ.

 

 

הגב’ ציפי רמתי, דור שני לשואה, סיפרה על אביה וסבה שבמקריות מצמררת ומבלי לדעת, עברו את אותו מסלול העינויים באירופה, ושיתפה גם בסיפור על סבתה שנאלצה להחביא את אימה ודודתה אצל משפחה פולנית, והצטרפה לפרטיזנים. בתום המלחמה ולאחר שנים, הצליחה משפחתה של ציפי לאתר את המשפחה הפולנית שהצילה את אמה ולסייע בהענקת אות חסידי אומות עולם למשפחה.

 

מנהל מוקד מתנדבים ארצי במד״א שובל בן מרדכי טמים, שהוביל את המיזם: ״זו השנה השנייה בה אנחנו עומדים בקשר מול עמותת זיכרון בסלון, שעושים עבודת קודש. בזכות שיתוף הפעולה הזה הצלחנו להביא את סיפוריהם של שורדי השואה, מפיהם ומפי ילדיהם לתחנות מד״א בכל רחבי הארץ – לזכור, להזכיר ולעולם לא לשכוח.״

 

מנהל מרחב ירקון במד”א חיים דורי: שמירת זיכרון השואה היא חובתנו ואנחנו רואים את מפגשי העדות כחשובים מאין כמותם. עשרות עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום מתחנת מד״א בכפר סבא שהגיעו לערב המיוחד הזה, הקשיבו בקשב רב לסיפור משפחת של ציפי רמתי וימשיכו לפעול להנצחת זיכרון השואה וסיפורי הניצולים.”

מנכ”ל מד”א, אלי בין: “זיכרון השואה חייב להיות חקוק בזיכרונו של כל אחד ואחת. ישנה חשיבות עליונה לשמיעת העדויות והסיפורים מהניצולים עצמם ופרויקט ‘זיכרון בתחנה’ מאפשר להפגיש בין דור שורדי השואה שהולך ומצטמצם עם העובדים, המתנדבים ובני הנוער שהם דורות ההמשך. פער הדורות מחדיר בהם את הזיכרון ומותיר בהם רשמים שנשארים טבועים לעד.”

תגובות