בעקבות דרישתו של ראש העיר, רפי סער, למשרד התחבורה ולנתיבי איילון: הגיעו הצדדים להסכמות על הפסקת המשך פרויקט “מהיר לעיר” בויצמן בכפר סבא

משרד התחבורה נענה לדרישת ראש העיר כפר סבא, רפי סער, להביא להפסקת המשך עבודות פרויקט “מהיר לעיר” ברחוב ויצמן בעיר.
פרויקט “מהיר לעיר” אותו מקדם משרד התחבורה בגוש דן, בביצוע חברת נתיבי איילון, הושק בשנת 2016 וכלל הסכמים מול רשויות מקומיות להכשרת עשרות קילומטרים של נתיבי העדפה לאוטובוסים, לרבות שדרוג של המרחב הציבורי, הכשרת שבילי אופניים, החלפת תחנות אוטובוס ועוד. ההסכם שילב לא רק תוספת של נתיב תחבורה ציבורית, אלא גם את שדרוג הרחוב – לרווחת התושבים והעסקים.

המגעים בין עיריית כפר סבא למשרד התחבורה, היו במעורבותו הפעילה של מקורבה של השרה מירי רגב – סגן ראש העיר אורן כהן שאף נכח בחלק מן הפגישות למרות שהוא איננו מחזיק תיק התחבורה”.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער

בהתאם למדיניותו לשיפור מערך התחבורה הציבורית בעיר, החל ראש העיר רפי סער לנהל משא ומתן ממושך עם משרד התחבורה ונתיבי איילון, במטרה לשפר ולשנות את תוכנית נתיבי התחבורה הציבורית לטובת הציבור הכפר סבאי ובהתאם לצרכים המקומיים.
לאחר תקופה ארוכה של מו”מ, שכלל תחילה התנגדות נחרצת מצד משרד התחבורה, הגיעו הצדדים לסיכום לפיו – יופסק המשך העבודות על נתיבי התחבורה הציבורית לאורך רחוב ויצמן, כאשר “משרד התחבורה והעירייה יפעלו לגיבוש נספח שיכלול את הסכמת העירייה לביצוע נת”צ בציר טשרניחובסקי ובדרך השרון”.
עוד הוסכם בין הצדדים, כי משרד התחבורה יתקצב הקמת שבילי אופניים ברחבי העיר, וזאת בהתאם לעקרונות תוכנית האב לשבילי אופניים של העירייה.

 

ראש העיר כפר סבא, רפי סער: “מדובר בבשורה ענקית לתושבי כפר סבא ולמשתמשי התחבורה הציבורית ושבילי האופניים. התוכנית במתכונתה המקורית לא תאמה את מדיניות העירייה אותה התוויתי והתנגדתי, ופעלתי על מנת להביא לשפרה, כך שתיטיב את הצרכים העירוניים ולמען תושבי העיר ובעלי העסקים. לאחר שנים של מו”מ והתנגדות נחרצת של משרד התחבורה לעצור את הפרויקט – הצלחנו להביא לשיפורים גדולים במה שבוצע ולעצור את המשך עבודות הפרויקט. אני מודה לעמיתיי במשרד התחבורה ובנתיבי איילון שנענו לבקשותינו וסייעו לנו להגיע להסכם טוב יותר, שמעניק פתרון אמיתי לעירנו ומעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובשבילי אופניים”.

 

מאת אירית מרק

תגובות