מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא :”נעשות פניות יזומות לשדל ילדים לעזוב המועדון לטובת “מועדון הכדורסל מכבי “צעירי” כפר סבא”

מאת: אירית מרק

הנהלת מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא לילדים שיגרה מכתב להורי התלמידים ובהם חשפה כי לאחרונה הופצו בקרב הורים רבים וילדיהם פליירים, וכן נעשו פניות יזומות לשדל ילדים לעזוב את המועדון לטובת “מועדון הכדורסל מכבי “צעירי” כפר סבא.”

מתוך האיגרת ששוגרה להורים “בפלייר שפורסם וחולק להורים מופיעים שמותיהם של שני מאמנים של מועדון הפועל כפר סבא, אשר
משתמשים בתפקידם ובמעמדם לנסות לפתוח מועדון מתחרה, מול המקום שנתן להם את ההזדמנות, הבמה, הכלים והידע. שני המאמנים הודיעו על סיום העסקתם בסוף העונה הנוכחית והיו אמורים לבצע חפיפה עם המאמן דוד מרליס, מאמן במועדון, בוגר מחלקת הנוער ווינגייט ועם תומר ניסן מנהל ב״ס לכדורסל, אך בפועל עסקו באופן פעיל בפגיעה במועדון שעה שהם עדיין עובדים בו. יחד עם זאת – כל האימונים המתוכננים יתקיימו כסדרם עם המאמנים החדשים.

“אנו נפעל באופן נחוש נגד הניסיון המכוער לעשות שימוש במשאבי המועדון כדי לפגוע בו מבפנים. יש לציין כי למיטב ידיעתנו המועדון החדש אינו רשום בליגות הילדים והנוער ובהתאם להודעת מנכ״ל עיריית כפר סבא אין צפי כי יוקצו עבורו מגרשים בשנת הפעילות הקרובה. מועדון הכדורסל הפועל כפר סבא הוא הגדול בישראל ולבטח אחד החזקים והמוערכים בארץ. הוא מאחד תחת קורת גג אחת כ 3000 ילדי וילדות העיר, מכל שכונות העיר ויישוביי הסביבה, בנות ובנים, דתיים וחילונים מגיל 4 ועד בוגרים/ות.

“הפעילות שלנו בכ-140- קבוצות במסגרות בתי הספר, והליגות השונות החל מכיתה ז’ פועלות גם, בשיתוף העיריה, מסגרות של כיתות ,מגמות ונבחרות בבתי הספר רמון, שז״ר, כצנלסון )ליגת על תיכוניים בנים( ורבין )ליגת על תיכוניים בנות(.

“בימים אלה ממש 4 קבוצות שלנו מתמודדות בשלבים הסופיים של אליפות המדינה, קבוצת הנערות זכתה לא מזמן בגביע המדינה.
“צוות מועדון הכדורסל כולל לא פחות מ7- מאמנים בנבחרות ישראל בעבר ובהווה. רוב המאמנים בבית הספר לכדורסל גדלו והתחנכו במועדון כילדים. דירקטוריון העמותה כולל 12 ! חברים וחברות ,רובם ככולם הורים לשחקנים/ות במועדון. מועדון הפועל כפר סבא ימשיך להוביל את תרבות הכדורסל בעיר”.

עוד ציינו בהנהלת המועדון כי מנכ”ל העירייה, יובל בוגדניצקי הבהיר בנושא כי “מתקני משחק ואימון המשמשים את אגודות הספורט השונות בעיר כפר סבא, בתחומים השונים, מהווים, מעצם טבעם, משאב מוגבל ביותר. לפיכך, חלוקת משאב זה נעשית על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה, תוך הפעלת שיקול דעת זהיר, ולאחר בחינת צרכי התושבים ברחבי העיר, בהתייחס לענפי הספורט השונים ובהתאם לביקוש הקיים. מלאכת חלוקת שעות השימוש בכל מתקני העירייה – עבור שנת הלימודים תשפ”ד, בין אגודות הספורט בענפים השונים – הסתיימה והודעה על כך נמסרה לאגודות מבעוד מועד, על מנת שתוכלנה להיערך בכל הקשור לרישום תלמידים לחוגים ולליגות השונות. .3 נכון למועד מכתבי זה, טרם התקבלה בעיריית כפר סבא בקשה רישמית מאגודת ספורט חדשה בתחום הכדורסל למתן הקצאה כאמור. לאור האמור לעיל, לא צפוי כל שינוי באופן הקצאת המתקנים העירוניים לשנת הלימודים תשפ”ד”.

מטעם גיא מסה נמסר :”בניגוד לטענות המכפישות שנטענו על ידי העמותה, מדובר בניסיון עצוב ולא חוקי לפגוע בחופש העיסוק של מר מסה ושל מאמנים אחרים.

“בפועל, מאז שבעמותה התגלה, שבכוונת מר מסה ואחרים לעזוב את העמותה ולהמשיך לאמן כדורסל במסגרת אחרת, שאינה עמותת כדורסל הפועל כפר סבא – נפתחו על מר מסה ואותם מאמנים אחרים שערי הגיהנום ממש, לרבות, בין היתר, מעקבים, הפעלת חוקרים פרטיים, הפעלת לחץ באמצעות מקורבים, הצעות כספיות בכדי שלא נאמן כדורסל בכפר סבא – ואף נקיטה בהליכים משפטיים משוללי יסוד ודורסניים – ועוד ועוד.

“בכל הכבוד, מר מסה נתן את מיטב שנותיו לעמותה. לצערו הרב, “הכרת התודה” שקיבל היא באמצעות הגשת תביעה נגדו, במאות אלפי ₪ כמו גם בקשה לצווי מניעה, הליכים שמטרתם לפגוע אנושות בחופש העיסוק שלו.

“מר מסה השיב לבקשה לסעדים זמניים בצורה מפורשת ומפורטת ועוד יעמוד על כל טענותיו בדיון הקבוע למחר. כמו כן, בכוונת מר מסה לנקוט בכל אמצעי חוקי העומד לו, לרבות הגשת תביעות אישיות נגד הנוגעים בדבר, לנוכח הפגיעות האנושות בו ובזכויותיו, בין זכויות קוגנטיות של עובד ובין זכויות יסוד של אזרח במדינת ישראל.

“בנימה אישית – מצער מאוד שכך בחר מועדון כדורסל, שאמון על חינוך ילדים ואשר ניזון, לכאורה, מכספי ציבור – לפעול כנגד מאמן צעיר, שנתן את כל כולו בעבור אותו מועדון משך שנים ארוכות”.

תגובות