130 מתנדבות ומתנדבים השתתפו באימון השנתי של יחידת החילוץ העירונית

אתמול, יום שלישי 16/5, התקיים האימון השנתי המרכזי של יחידת החילוץ העירונית, המורכבת מכ-130 תושבות ותושבים מתנדבים, שעברו הכשרה בתחומי חילוץ, רפואה, מודיעין אוכלוסייה, הפעלת רחפנים ולוגיסטיקה.

ליחידה, הפועלת תחת אגף הביטחון העירוני, ציוד רב של גרורי חילוץ, גנרטורים, חפ”קים, תאורות ניידות, עוכבי מים וסולר וכלי חילוץ רחבים.

האימון התקיים בבסיס פיקוד העורף ברמלה במהלך כל היום, בשטח באתר הרס לאימונים, בהובלה והדרכה של אנשי פיקוד העורף. אנשי היחידה עברו הדרכות ריענון על שיטות החילוץ וכלי החילוץ, ולאחר מכן התחילו לבצע את פעולות החילוץ מאתר ההרס. בנוסף נפתחו חפ”קים של הצוותים המקצועיים ויחד כולם עבדו בצורה משותפת.

יום האימון הובל ע”י מחלקת החירום באגף הביטחון, בנוכחות סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון דני הרוש. אימון זה הינו חלק משמירת הכשירות של היחידה ומהווה האימון המרכזי השנתי. בנוסף מתקיימים אימוני ריענון ומפגשים מקצועיים לאורך כל השנה.

יש לציין, כי שנת 2023 הוגדרה כשנת מוכנות לאירוע רעידת אדמה, ולכן ניתן דגש רב להעלאת המוכנות והכשירות של העירייה בתחום זה (הדרכות, תרגולים, אימוני מטה החירום ועוד). במהלך חודש ספטמבר מתוכנן אימון בסימולטור למטה החירום של העירייה ואנשי יחידת החילוץ ישולבו גם באימון זה במתקן הסימולטור החדש של פיקוד העורף.

ראש העיר, רפי סער: “ביטחון תושבות ותושבי העיר שלנו עומד תמיד לנגד עינינו, ואנו מקיימים לאורך כל השנה תרגילים ואימונים, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש. אני רוצה להודות לעשרות המתנדבות והמתנדבים, המקדישים מזמנם וממרצם, על מנת שכולנו נרגיש בטוחים בכל עת. נמשיך לפעול למען תושבינו בכל התחומים”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון, דני הרוש: “יחידת החילוץ העירונית, המורכבת כולה ממתנדבות ומתנדבים, תחת אגף הביטחון העירוני, היא יחידה מקצועית, שחבריה פועלים במסירות ומתוך תחושת שליחות ומנהיגות חברתית, ואני רוצה להודות להם ולפיקוד העורף, על השותפות האמיצה לאורך השנים עם עיריית כפר סבא”.

תגובות