תערוכת היחיד של עומרי קורש תושב כפר סבא בתל אביב

פתיחה חגיגית : יום חמישי, ה1.6.2023 בשעה : 20:00. התערוכה תוצג בגלריה לאמנות עכשווית ושבטית בתל אביב 

רח’ מרכז בעלי מלאכה 13 תל אביב. אוצרת : נעמי גורדון חן ומיכלי אדלר

בתערוכה החדשה “High” עומרי קורש , אמן ויוצר פרובוקטיבי, חושף אותנו לעולם האסקפיסטי שלו כפי שהוא מפרש אותו. בעזרת ציורי שמן, עומרי מבקש להזמין אותנו לעולם הפנימי שלו ולחשוף לנו חלק ממנו. זאת, כדי שנוכל ליהנות מהיופי, מהצבעוניות, מהפנטזיה ושיהיה לנו לאן לנדוד מחשבתית.

 

לקורש יש אמירה בועטת וחדשנית. היצירה עוזרת לו לברוח מהמציאות החד גונית והמשעממת. קורש נמצא במקום שמצית בו את הדמיון, את היצרים ואת הרגשות. הוא ממשיך ומחפש הזדמנויות ומיזמים חדשים ביצירה. הוא רוצה ליהנות ופשוט לחיות. להתקדם. בממלכת המציאות האלטרנטיבית שקורש בונה יש מקום והזמנה לכולם.

 

התערוכה מתמקדת בדיאלוג הפנימי של האמן בין אידאל למציאות, בין בריחה מהמציאות והמקום שהוא רוצה להיות בו, כמו גם ברצון לגרום לאנשים לחיות ב High, בעולם פנטסטי, מודרני, מסחרי, נקי ומלא. התעסקות בכלום של היום יום ומנוחה. להיות שמחים וליהנות מהאמנות שלו. “תראו את האמנות שלי ותצעדו מחוץ למציאות. תהיו ב High. במקום רם,
נעלה, עליון, בשיא”. 

 

התערוכה מדגישה את מקומה וכוחה של האמנות בחייו של קורש כאלמנט הישרדותי, כזה המעניק חיים. המציאות מבחינתו היא צפויה ולא מעניינת. מוחו עובד תמיד והוא מחפש רק
את מה שמעניין אותו. קורש יוצר שפה ועולם שונה וייחודי.

 

את ההשראה לעבודותיו הוא מקבל מתחום עיסוקו ומעולם המשחקים. קורש הוא ארט דירקטור ותיק עם ניסיון של 13 שנים בעיצוב גרפי ואמנות דו-ממדית; בעל ניסיון של 6 שנים בתפקידי קריאייטיב ניהוליים. יכולות הובלת צוותים ומשחקיות מתפתחת. הוא עוסק בפיקוח על משחקים בין פלטפורמות מונעות אמנותיות, וככזה הוא אוהב לשחק. קורש לוקח אלמנטים מעולם המשחקים ומהשפה האישית שלו ויוצר את הדברים האישיים שלו. הוא אוהב נושאים שהם לכאורה קלילים אך שיש להם משמעות תוכן. 

 

דמויות נשים בולטות בציוריו הצבעוניים. נשים מסמלות עבורו רכות, חכמה, ענין, יופי. הוא טוען שהוא משווה את עצמו לדמויות האלה כשזה נוגע לציורי נשים, “כך הייתי רוצה להיות”. לנשנש ולשתות מבחינתו זה חובה. הוא מלביש את הנשים בבגדי אופנה מלאים בצבעוניות מופלאה, הוא חש צורך לסגנן אותן, להפוך אותן לעולם שהיה רוצה שיהיה שייך אליו, כפי שהוא 

רוצה להיות: עולם שנראה מדהים, יפה, שיש בו תכשיטים וכסף ולכל הדמויות יש אוכל. הוא מציג את הפרסונה עם הפוזה. הגברים מבחינתו הם סופר מיניים והוא רוצה אותם עירומים. אצלם הגוף עושה את זה והבגדים לא מעניינים. הגברים הם מוצר שהוא היה רוצה שהם יהיו שייכים לו, הוא לא בוחל בהחפצה אם מדובר בנשים או בגברים.

 

בין עבודותיו בתערוכה אפשר לראות את ‘Good girl’, ‘It’s impossible’ , ‘ Loving her’ Storytime’, ‘Jesus on water’, ‘Milkshake’ ‘ ועוד.

 

שלושה עיסוקים מרכזיים בולטים בציוריו של קורש: דמות האשה, הצבעוניות העשירה. ודמויות פנטסטיות. מבט שני בעבודותיו מראה רבדים נוספים של רגעים אינטימיים הטומנים בחובם השתוקקות גדולה להיות במקום אחר. לחיות חיים אחרים. 

 

טכניקת העבודה שלו דומה לאמנות קלאסית. הוא מזמין מודלים לסטודיו, מצלם אותם ומצייר דיגיטאלית את הציור. לאחר מכן הוא מעתיק את הסקיצה לבד קנבס ומסיים אותו בשמן. כל ציור מדויק כסכין המנתחים.

 

קורש הוא בוגר שנקר באמנות. אמן פרובוקטיבי, הציג והשתתף במספר תערוכות ביניהן: במוזיאון היהודי בברלין, בפלאסט גאלרי בברלין, בטאיפיי. כמו מכן הציג ומכר בוויטרינה במוזיאון תל אביב. במלון ‘דיאגליב’, תל אביב ולאחרונה בתערוכה קבוצתית בניו יורק.

עומרי הציג תערוכת יחיד אצל אורלי דביר. תוך כדי חקירה בעצמו ובמה הוא רוצה לעשות הוא הוציא את ספרו הראשון, רומן מאויר בשם  “העיר השחורה של נוארבה”.

 

עומרי קורש כיוון את התערוכה שלו לחודש הגאווה. לשאלה – למה חשוב לך להציג בחודש הגאווה? הוא ענה: אני אמן הומו. חודש הגאווה מיועד אלי. התכנים של האמנות שלי באים מהעולם הזה. זו הזהות שלי. פה אני מרגיש בנוח וזה מייצג אותי. אני יודע ליצור אמנות גאה. הומואים מבינים את צורת החשיבה שלי. הם רואים את הארכיטיפים שאני אוהב להשתמש בהם. ההרגשה האישית שלי היא שהמוח שלי חושב אחרת כי למרות הכל יש בי שוני בגלל הגדרת המיניות שלי. 


קורש נולד עם פנים של בחורה ועם גוף של גבר. הוא אוהב להתגנדר ולהתלבש. מבנה הפנים שלו מרשה לו להתאפר בכבדות. זה פן מהאישיות שלו. בעבודות האמנות שלו הוא מייצר גברים ונשים בארכיטיפים שלהם או מערבב ביניהם ללא הבחנה. הגברים שלו כולם הומואים והם אובייקט מיני. הנשים אצלו מלאות עומק ועניין. ההפרדה בין המינים מבחינתו היא סמנטיקה בלבד והוא משתמש בה ככלי ויזואלי.

נעילה : 1.7.2023

שעות הביקור בתערוכה :

ימי שלישי עד חמישי מ-11:00 ועד 19:00 

וביום שישי ובשבת מ-10:00 עד

תגובות