ראש העיר, רפי סער: “הצלחנו למנוע את הקמת תחנת הכח בסמוך לכפר סבא

עיריית כפר סבא ורשויות אזור השרון, אשר חברו למאבק משותף נגד התוכנית הממשלתית תת”ל 91 להקמת תחנת כוח באזור, רשמו אתמול (ראשון 28/5) ניצחון – כאשר הצליחו להביא לביטול התוכנית להקים את תחנת “מפגש השלום” של חברת ריינדיר – שתוכננה להיבנות בין כבישים 444 במערב, 6 במזרח ו-55 בצפון.

כבר בחודש ינואר האחרון, חידשה עיריית כפר סבא את המאבק נגד הקמת תחנת הכוח ועתרה לבג”ץ, נגד המלצת הות”ל לקדם את התוכנית, יחד עם רשויות נוספות בשרון: עיריית הוד השרון, המועצה האזורית דרום השרון, המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, המועצה המקומית כפר ברא, המועצה המקומית אלפי מנשה, עיריית רעננה והמועצה המקומית קרני שומרון.

כזכור, בשנת 2020 הגישה עיריית כפר סבא בראשות רה”ע רפי סער יחד עם כ-17 רשויות נוספות ויחד הגישו עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד תת”ל 91. בעתירה דרשו הרשויות לחשוף מידע ומסמכים רלוונטיים הקשורים בהקמת תחנת הכוח “מפגש השלום” הנמצאת מזרחית לעיר כפר סבא. בעקבות לחץ רשויות המקומיות, החליטה הממשלה להימנע מהקמת תחנות כוח חדשות (וכפתרון לכך ניתנה העדפה להרחבת תחנות כוח קיימות). החלטה זו הייתה אמורה להביא לביטול התוכנית להקמת תחנת הכוח באזור.
על אף שהוכח מעל כל ספק שמדובר במפגע בריאותי, סביבתי וביטחוני שמסכן את תושבי השרון, פעלו דרגי המקצוע במשרדי הממשלה לאשר את התוכנית, כאשר הרשויות בשרון טענו להתעלמות מההשלכות הבריאותיות והביטחוניות.

אתמול, ראשון 28/5, עלו כאמור ראש העיר כפר סבא רפי סער וראשי רשויות בשרון ובשומרון, לקראת ישיבת הממשלה שעסקה בנושא, יחד עם תושבי האזור – והביעו את התנגדותם הנחרצת – התנגדות שהובילה לניצחון וביטול התוכנית להקמת תחנת הכוח ריינדיר.

ראש העיר, רפי סער: “עליתי לירושלים יחד עם חבריי, ראשי הרשויות, על מנת לעצור את הניסיון להרעיל את האוויר של תושבינו ותושבי האזור ולמנוע את הקמת תחנת הכוח בסמוך לעיר שלנו. בתום מאבק של שנים ארוכות – הצלחנו לבטל החלטת ממשלה נוראית, להקים את תחנת הכוח ‘ מפגש השלום’ של חברת ריינדיר. מימוש התוכנית היה עלול להוביל להשלכות הרסניות של פגיעה באיכות הסביבה ובבריאות התושבים כתוצאה מזיהום אוויר, קרקע ומי תהום, מפגעי רעש וקרינה, וסכנה בטיחות. אני רוצה להודות לחבריי למאבק נמשיך להיאבק נגד הקמת תחנת ‘קסם’ הסמוכה לראש העין”.

תגובות