על מה צריך לחשוב כשמתכננים חתונת חורף?

אין ספק שהחורף מביא עמו מגוון רחב של יתרונות, החל מאווירה קסומה דרך ירידה במחירים ועד זמינות גבוהה של אולמות אירועים. האורחים יותר פנויים בחורף בשל מיעוט החגיגות וזו הזדמנות להפתיע ולרגש בגדול.

UNSPLASH


זוגות אוהבים רבים המתכננים את חתונתם קובעים את המועד לאירוע בעונה הקרה. אולם, חתונת חורף דורשת מחשבה מוקפדת ואסטרטגיה מיוחדת על מנת שהאירוע יהיה הצלחה מסחררת בטיימינג המושלם.
לפניכם מספר שיקולים קריטיים להביא בחשבון וליישם באפיון ובהפקת חתונת החורף האידיאלית עבורכם. שלא תגידו – לא ידענו.

שעת החופה


קביעת שעת החופה מהווה פקטור חשוב להצלחה. מצד אחד, הנטייה של רבים היא לתזמן את החופה לשעה מוקדמת יותר בשל החשיכה כבר בשעות מוקדמות ומצד שני, יש לקחת בחשבון שהאורחים חוזרים הביתה מהעבודה באותה שעה כמו בעונת הקיץ.
לכן, קביעת שעה מוקדמת של החופה והאירוע בכלל יכול להלחיץ אותם ומומלץ לתאם חופה לשעה נוחה כך שיוכלו להתארגן ולהגיע. גם הפקקים בחורף הם אותם הפקקים ולכן, כדאי לבחור מקום שנמצא באזור גיאוגרפי נוח להגעה כולל גישה לאמצעי תחבורה ציבוריים.

חופה – בפנים או בחוץ?


באשר לחופה, אין ספק שבמקרה של חתונות חורף כדאי להתייחס לכל האפשרויות הרלבנטיות. החורף הישראלי יכול להיות מתעתע ויתכנו ימים קרים, גשומים וסוערים, אך יתכנו גם בעונה הקרה ימים שמשיים ובהירים.
מומלץ לבחון אם האולם בו אתם מתעתדים לחגוג יכול להציע לכם את שתי האופציות ולבחירה בזמן אמת, בהתאם לתנאי מזג האוויר של יום החתונה.
כך גם לגבי החגיגה כולה. האם אפשר לקיים קבלת פנים באוויר הפתוח ואת הסעודה והמסיבה במקום מקורה ולתמרן בין המרחבים בקומפלקס אחד בכפוף לתנאי מזג האוויר?
בכל מקרה, בחרו מקום שנראה טוב גם בחוץ וגם בפנים כך שלא תרגישו שנאלצתם להתפשר מהזווית האסתטית רק כי בחרתם להינשא בחורף ושגם המרחב החיצוני פסטורלי ומזמין אך גם החללים המקורים והפנימיים נראים נהדר ומציעים אטמוספירה ייחודית ובלתי שגרתית.

שעת סיום האירוע


באולמות רבים יציגו בפניכם הסכם שנוקב גם בשעת סיום האירוע על מנת שתוכלו גם לתאם את משך זמן האירוע מול אנשי המקצוע והספקים המעורבים בחגיגה כמו צלם, תקליטן, מפעילי אטרקציות. אם החתונה עתידה להתחיל מוקדם רוב הסיכויים שהיא גם תסתיים מוקדם, ולכן, אין סיבה לשלם תוספת תשלום על הארכת האירוע עד מאוחר הלילה. עם זאת, לפי קביעת תחילת האירוע וכן התוכנית האומנותית החליטו מבעוד מועד מתי לכל היותר תחגגו שלא תתחרטו בזמן אמת על כך שלא הארכתם את האירוע כמה שיכולתם.

קולינריה ברוח העונה


אין ספק שהאוכל מהווה פקטור מהותי להנאה של האורחים ולשביעות רצונכם וכדאי לבחור מלכתחילה אולם אירועים שיידע להציע חגיגה גסטרונומית עשירה ומלאה במטעמים ומעדנים שתותאם גם לאופי העונתי.
ישנם מקומות קונספטואליים שחלק בלתי נפרד מהקונספט שלהם קשור בסגנון הקולינארי כמו שוק אוכל בינלאומי אשר דומה ליריד תוסס וססגוני וכן סעודה המובלת על ידי שף ומגוון אופציות גסטרונומיות חובקות עולם לבחירת האורחים.
חשבו איך להתאים את המטעמים לחורף כמו תבשילים חמים בבישול ארוך ואיטי, מאפים מהטאבון, מרקים וקינוחים שיחממו הן את בלוטות הטעם והן את הלב ואל תשכחו, שגם יצטלמו מעולה.

הפרטים הקטנים שעושים הבדל גדול


בתכנון חתונות חורף יש להתייחס גם לפריטים קטנים שמשחקים תפקיד משמעותי כמו למשל, הקרבה בין החנייה לאולם עצמו בהליכה בגשם, הצעה של מטריות לאורחים ששכחו אחת או שהמטריה שלהם נשברה, מקום חמים להתייבש ולהחליף בגדים ומתנות חורפיות יפות להענקה בסיום האירוע. 

תגובות