כפר סבא : אירועי חודש הגאווה עם מגוון אירועים בתחילת חודש יוני

משהו טוב קורה בכפר סבא: עם בית גאה ראשון בשרון שהוקם ב2021 וקפיצה של 9 נקודות היישר למקום -4 בארץ, לפני העיר תל אביב, במדד הגאווה של האגודה למען הלהט”ב – הפכה כפר סבא להיות בירת הגאווה של השרון. השבוע ייצא לדרך בכפר סבא אירועי חודש הגאווה עם מגוון אירועים בתחילת חודש יוני.

קבלת תעודת מדד הגאווה בבית הנשיא

מופע ענק עם הזמרה אלה לי, הרצאה של כוכב ‘נינגה ישראל’ והפנינג גאווה לכל המשפחה
עם תחילת אירועי הגאווה בעיר, הבית הגאה בכפר סבא יחלק לתושבי העיר דגלי גאווה ללא עלות ויספק ערכות גאווה (קישוטים) בתשלום מסובסד. אירועי הגאווה יחלו בתאריך 07/06 עם הקרנת הסרט “שלושה לילות בשבוע” – דרמה קומית המביאה את סיפורה של “קוקי קנטי”, מלכת דראג פריזאית צעירה ומוכשרת המחפשת אהבה כטרנסית בעיר הגדולה. בתאריך 13/06 תתקיים הרצאה להורים “בין גדרות להגדרות”, שבו ילמדו על האתגרים של בני הנוער הלהט”בים עם בניית זהותם החדשה והיציאה מהארון. ב-15/06 יתקיים כנס רפואה מותאם לקהילת הלהט”ב ולצרכיה, תחת הכותרת “מטפלים בגאווה”. ב-20/06 יתקיים הפנינג גאווה לכל המשפחה במינהל הקהילתי בשכונות ברח’ סשה ארגוב בעיר. ב-21/06 כוכב נינג’ה ישראל מייקל גילת יספר את סיפורו האישי כטרנסג’נדר וספורטאי.
אירועי הגאווה ייחתמו באירוע השיא שיתקיים בתאריך 23/06, עם מופע ענק של הזמרת אלה לי, שתופיע לצד DJ אור אזולאי, כאשר האירוע יהיה בהנחיית מיה דגן ויתקיים בקריית ספיר החל מהשעה 11:30.

גאות וגאים: כך כפר סבא הפכה לבירת השרון של הקהילה הגאה
כפר סבא דורגה השנה במקום הרביעי, לפני העיר תל אביב, במדד הגאווה של הרשויות המקומיות ,שנערך כמדי שנה על ידי האגודה למען הלהט”ב על סמך 34 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. כפר סבא עלתה ב-9 נקודות בדירוג, ודורגה כאמור בחמישייה המובילה של הרשויות המקומיות, ולא בכדי.
בשנת 2021 הקימה עיריית כפר סבא את הבית הגאה הראשון בעיר ובאזור השרון כולו, בשיתוף הפורום הגאה בעיר. במקביל, הכריז ראש העיר רפי סער באותה שנה כי העירייה תחל להכיר בזוגות להט”בים ידועים בציבור תושבי העיר, לצורך מתן הטבות בתחום המוניציפלי.

הבית הגאה בכפר סבא מהווה מרכז קהילתי לתושבים ותושבות מהקהילה הגאה ופועל תחת מחלקת קהילות מגוונות במינהל קהילה וחברה, אשר הוקמה במטרה לתת מענה ממוקד לקהילות אשר חוצות גילים ואזור מגורים ובעלות צרכים ייחודיים ומשותפים, כגון קהילת להט”ב, אנשים עם צרכים מיוחדים, תושבים חדשים בעיר, הורים טריים ועוד.
הבית הגאה חבר בפורום הבתים הגאים (חמישה בלבד ברחבי בארץ) ונותן מענה לבני נוער, צעירים, הורים, הקשת הטרנסית, אנשים עם מוגבלויות והגיל השלישי והרביעי. לאורך השבוע מתקיימת בו פעילות קבועה של קבוצות שונות כגון – חברותא, קבוצות איגי (ארגון הנוער הלטה”בי שהוקם בכפר סבא), מועדון נוער, איגי צעירים (לגיל 18-23), טרנס חברתי, נשים, גברים, מדיטציה, קבוצת תמיכה להורים (תהל”ה), נשות להט”ב זהב, פעילות להורים וזוגות להט”ב ופעילויות למשפחות גאות. אל כל אלה מתווספות פעילויות כמו מדיטציה ומיינדפולנס, הרצאות, הופעות, הצגות, סדנאות והנגשת מידע לקהילה, קורסים שונים, אירועים קהילתיים בחגים, מועדי השנה ומועדי הקהילה הגאה – לאורך השנה כולה.
בנוסף צוות הבית פועל להסברה ופנאי בכל תחומי החיים, תוך מתן דגש לקידום זכויות, יצירת קהילה מקומית המובילה תהליכי שינוי, קידום והכלה. קידום שיח של סובלנות ושילוב، קיום תוכניות שנתית ופעילויות ייעודיות לקהילה.

כפר סבא נמצאת בזכות ולא בחסד בפסגת הערים במדד הגאה”, אומר מיקי רובין, תושב כפר סבא ופעיל בפורום הגאה. “אנחנו מרגישים בטוחים וטוב לנו לחיות בכפר סבא, שהיא עיר ליברלית שבה מקבלים אותנו ללא שום הבדל או שונים. קיימנו מספר פעילויות נרחבות בבית הגאה וביניהם קבוצת מדיטציה שנערכת פעם בשבועיים, ולאחרונה קיימנו גם ערב הקרנה משותף באירוויזיון וערב שיח לגברים גאים בהנחיית המנחה יהלי קרליבך. אני שמח להיות חלק מעיר שנותנת ביטוי ומקום לכלל הקבוצות באוכלוסייה”.

“הבית הגאה מהווה בית לכל הקהילה הגאה, לקבוצות חברתיות שנפגשות להכיר ולשוחח, לקיום אירועים קהילתיים – בית לחלומות של תושבים ותושבות שיוצרים יחד חיי קהילה ותרבות מקומיים”, מוסיף אסף כץ, מנהל הבית הגאה בכפר סבא. “הקהילה הגאה מורכבת מהמון תתי קהילות והמטרה שלנו היא לתת את המענים לכולם ולכולן, מנוער טרנס שזה עתה יצא מהארון, דרך זוגות צעירים ומשפחות גאות ועד ללהט”בים בגיל הזהב. בנוסף, אנו פועלים לייצר מרחב בטוח עבור הקהילה הגאה ע”י פעילות הסברה, הכשרות לעובדי הרשות ואנשי מקצוע, גיוון אירועי התרבות במרחב העירוני ועוד. בקיץ הקרוב, אחרי שנתיים של פעילות במבנה ברחוב נחשון, אנו עתידים לעבור למבנה חדש ויפה, בעזרתו נוכל להמשיך הרחיב את הפעילות, כאשר תוכניות רבות עומדות על הפרק ומחכות לצאת לדרך”.

ראש העיר, רפי סער: “כפר סבא היא בירת הגאווה של השרון ותמשיך להיות מהערים המובילות במדד הגאווה הארצי עוד שנים רבות, כעיר ליברלית בה לכל אדם ולכל קבוצה יש ייצוג וביטוי. אני גאה בהיותנו מגדלור של חופש ושוויון, בעיר שבה ילדיה מתחנכים על ערכי כבוד הדדי וסובלנות. כך היה וכך ימשיך להיות”.

חברת מועצת העיר ומחזיק תיק שוויון מגדרי, פליאה קטנר: “אנו פועלים כל העת על מנת לתת מגוון מענים לכולם, בעיר שהיא פתוחה ומקבלת, עיר פלורליסטית וגאה. אני מזמינה את כולם להצטרף אלינו לאירועי חודש הגאווה ואני מודה לכל מי שלוקחים חלק בהפקת האירועים והפעילויות בחודש זה ולאורך כל השנה”.

תגובות