המיזם ׳נוליק בית לאמנות׳ ישתתף בחגיגות 120 לכפר סבא

׳נוליק – בית לאמנות׳ מיזם האמנות של צמד היוצרים ישראל ונורית קלמן, ישתתף בפסטיבל האמנות הקהילתי של עיריית כפר סבא ׳בתים פתוחים׳ לכבוד חגיגות 120 שנים להיווסדה, שיערך בין 9-10.6. בפסטיבל משתתפים 71 בתים ברחבי העיר.

 

 

׳נוליק- בית לאמנות׳ הינו מיזם עצמאי בכפר סבא שהוקם על ידי נורית (נוקי) וישראל (לוליק) קלמן, צמד אמנים נשוי (כזוג הם נקראים נוליק), שהפכו את ביתם האישי לגלרית אמנות מרתקת המציגה כמאה יצירות אמנות המייצג את עבודתם משך השנים. המיזם ׳נוליק׳ יארח את פסטיבל בתים פתוחים ברחוב הגליל 33 ב׳ בין התאריכים 9-10.6.

בשנתיים האחרונות נוליק השתתפו במספר תערוכות קבוצתיות בבית האמנים בכפר סבא במסגרת קבוצת האמנים “מחוץ למסגרת” בהנהלת ניצה לאופר. גולת הכותרת של חשיפתם לקהל התרחשה באוגוסט 2022 בתערוכה הזוגית ״מעבר למציאות״ בגלרית לוטן שביפו עם האוצרת אביטל כץ. התערוכה זכתה להצלחה רבה עם מאות מבקרים מכל רחבי הארץ.

ישראל ׳לוליק׳ קלמן הינו צייר מזה עשרות שנים שאחריו קריירה ענפה בהייטק הישראלי; בעברו היה למאייר הרשמי של מדור האוכל ״לאכול בחוץ״ (מנחם תלמי) של עיתון מעריב (1980-1982).  ונורית ׳נוקי׳ קלמן אמנית מגוונת ויצירתית, כיהנה בתפקידי ניהול בכירים בתעשייה הישראלית, בין השאר: אינטל, טבע ופריגו. בשנת 1998 אף זכתה במגן “איש המופת” בכפר סבא, מטעם מועדון “ליונס” על תרומתה לקידום התעשיה והפיתוח בעיר.

 

 

״אנחנו זוג מגיל 14, אחרי פועלנו בתעשיה הישראלית החלטנו להקדיש את כל כולנו ליצירה. היצירה שלנו הפכה להיות חלק נכבד מחיינו. אמנות היא עולם ומלואו שבו נפגשים אנשים מפרגנים ומעניינים המחליפים דעות ורעיונות. כאשר עם השנים ראינו שהבית הפרטי שלנו הופך להיות גלרית אמנות גדולה, והחלטנו לפני כשנה לעשות מעשה. הקמנו את ‘נוליק – בית לאמנות’, שבו ביום שישי האחרון בכל חודש, אנו מזמינים את כל המתעניינים באומנות לבקר בביתנו, לאכול ארוחת בוקר, לסייר בין יצירות האמנות ולקנח בשיח גלריה.

‘נוליק – בית לאמנות’ מציגה עבודות של נוקי ושל לוליק הכוללות ציורים עצמאיים וציורים משותפים. בנוסף נוקי מציגה תכשיטים, ציורים על ענפי דקל, מחבתות, אריחים, כדים ועוד. לוליק מציג גם רישומים, הדפסים, עיסת נייר ואיורים לספרים. חלק מהמוצגים מוצעים למכירה למי שמעוניין בכך.

תגובות