פסטיבל אפוס הבין-לאומי, לסרטי תרבות ואומנות, יוצא לדרך בכפר סבא זו השנה ה-10 בשנת 120 לכפר סבא

פסטיבל אפוס – הפסטיבל הבין לאומי לסרטי אומנות ותרבות, יתקיים בכפר סבא זו השנה ה-10, בין התאריכים 11-17 ביוני, באודיטוריום בית ספיר שבעיר.

הסרטים שיוצגו בפסטיבל, תיעודיים ועלילתיים, יעסקו ביוצרים ובתחומי אומנות מגוונים: שירה וספרות, מחול ובלט, אומנות מודרנית ועוד.

במסגרת הפסטיבל, המתקיים בישראל זו השנה ה-14, יוצגו סרטים מגרמניה, צרפת סין, ארה”ב וישראל, ביניהם הסרט הישראלי “החלום של אמא” – המביא את סיפורו של דניאל אורן, מנצח מבוקש שאביו מוסלמי ואימו יהודייה וחי את הקונפליקט הערבי-יהודי לאורך חייו. דניאל אורן היה רק בן 13 כאשר הוזמן על ידי ליאונרד ברנשטיין לשיר כסולן ביצירתו “מזמורי צ’יצ’יסטר”.

עוד יוצגו בפסטיבל הסרט “המוזות של פיקאסו”, סיפורה של חלוצת האומנות המודרנית גבריאל מונטר, סיפורן המרגש של נשים באזור כפרי מבודד בדרום סין, סיפור הקונצ’רטו האחרון של הפסנתרן ארתור רובינשטיין, סיפורו של הכוריאוגרף האמריקאי ג’ורג’ בלנשיין ועוד.
פסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואומנות נוסד ב-2009 על ידי מיקי לרון וגידי אביבי, והוא שם לו למטרה להיות מוקדש כולו למפגשים בין האומנויות השונות לבין אומנות הקולנוע.

אפוס הוא פסטיבל סרטים המוקדש לתחומי התרבות השונים ומהווה הזדמנות לקהל המקומי להיחשף לסרטים חדשים, שנוצרו בקולנוע הבינלאומי במהלך השנים האחרונות ועוסקים בנושאי מוזיקה, מחול, תיאטרון, קולנוע, צילום, ספרות ושירה, אמנות פלסטית, אדריכלות, קריקטורות, קומיקס, אופנה ועוד. בפסטיבל יוצגו השנה סרטים מובילים, שנבחרו בקפידה.
ד”ר אמיר גבע, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התרבות בעבר, יזם לפני 10 שנים את הפסטיבל המדובר “הפסטיבל האיכותי שלנו כבר הפך למסורת בעיר. זו השנה העשירית שבה אנו מגישים אותו לשוחרי התרבות והאמנות בכפר סבא, ואנו גאים על כך מאוד”.

תגובות