עיריית כפר סבא החלה בטיפול חדש בפירות עצי הפיקוס

זאת לצד תגבור תדירות הניקיון באזורים בהם ישנם עצי פיקוס, באמצעות אגף חזות העיר ובהתאם לתוכנית הניקיון החדשנית של העירייה

 

 

עיריית כפר סבא החלה היום, שלישי 6/6 , ביישום פיילוט חדש לטיפול בפירות עצי הפיקוס – פירות הנרקבים על העצים, נושרים ומלכלכים את מדרכות והשטחים הציבוריים בעיר. זאת לצד תגבור תדירות הניקיון באזורים בהם ישנם עצי פיקוס ברחבי העיר.

פיקוס השדרות, הובא לישראל בתחילת המאה ה-20, ונשתל במקומות רבים ברחבי הארץ. מדובר בעץ שיובא מהודו בשל יתרונות הרבים והיותו משאב טבע עירוני חשוב – העובדה כי הוא מספק צל, מהווה ריאה ירוקה, גדל היטב בתנאי חום ואינו דורש השקיה רבה.
בשנות השמונים חדרו לישראל צרעות שחיות בתוך הפרי, מפרות אותו והופכות אותו לדביק יותר, מה שגורם ללכלוך רב על המדרכות ובשטחים ציבוריים, בעת נשירת עצי הפרי שנרקבו.

שיא עונת הנשירה של פירות עצי הפיקוס בימים אלה, בין חודשים אפריל-ספטמבר, תקופה בה העירייה מגבירה את תדירות הניקיון באזורים בהם נמצאים עצי הפיקוס, בין היתר בסביבת גני ילדים ומוסדות חינוך, כאשר כעת החל פיילוט חדש – במסגרתו באמצעות סילון מים בעל עוצמה, מורידים את הפירות הרקובים מעץ ובהמשך עוברים במקום מכונות ניקיון וטיאוט רחובות ומנקים את המדרכות והשטחים הפתוחים והציבוריים מהפירות שהורדו מטה זאת בהתאם לתוכנית הניקיון החדשנית של אגף חזות העיר, שהושקה בשנת 2022. בהמשך, בהתאם לפיילוט, תוכן תוכנית עבודה רב שנתית לטיפול בפירות עצי הפיקוס ברחבי העיר. כאשר תושבים מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106 ולדווח על מפגעים שנגרמים עקב נשירת הפירות.

ראש העיר, רפי סער: “עצי הפיקוס הם עצים מרהיבים, הנותנים צל רב, מסייעים בקירור העיר באמצעות היער העירוני ומהווים חלק מהנוף הירוק הכפר סבאי. לצערנו, הם גם גורמים ללכלוך רב בשל פירות העץ הנרקבים, ואנו פועלים כל העת על מנת למצוא פתרונות לנושא. הטיפול החדש בפירות העץ הוא נדבך נוסף בתגבור פעילויות הניקיון השונות ברחבי העיר, ואני סמוך ובטוח כי השינוי יבוא לידי ביטוי כבר עם החלת התוכנית הרב שנתית ונוכל כולנו גם ליהנות מיתרונות העצים וגם ממרחבים נקיים”.

תגובות