קובי פדוה: “יש חברי מועצה בכפר סבא שבכל פעם שעולה נושא שקשור לדת ומדינה, מבריזים. הפעם כולל מועמדות לראשות”

קובי פדוה: “יש חברי מועצה שבכל פעם שעולה נושא שקשור לדת ומדינה, מבריזים. הפעם כולל מועמדות לראשות העיר”

מאת: אירית מרק

בישיבת מועצת העיר אמש בכפר סבא הוחלט כי בעתיד לא יוסרו שלטים ע”י העירייה ולא תהא פגיעה בחופש הביטוי, זאת על רקע השלט “ממשלת הביזה”, שהוסר.

 

קובי

 

“זה שהשלט ירד זהו כתם שחור לעיר שלנו”, אמרה המתמודדת לראשות עדי לוי סקופ שנכחה בישיבה “הובטח שהשלט יחזור, שחור ענק, מצבה חיה לאובדן הדמוקרטיה וחופש הביטוי”.

פדוה :”אסיים בכך שאציין שחברי מועצה רבים בחרו להעדר מהישיבה. אין זה מקרי. בכל פעם שיש הצבעה שנוגעת לנושאי דת ומדינה, חלקן, כולל כאלו המתמודדות לראשות העיר, נעלמות. ככה לא נאבקים בממשלת הביזה. ככה נראית התרפסות. הציבור הליברלי צריך לדעת מי מייצג את ערכיו ומי מוכר אותו פעם אחר פעם”.

למי כוונתך ומה טענתך?

“הטענה היא שיש חברי מועצה שבכל פעם שעולה נושא שקשור לדת ומדינה, מבריזים. הם מוצאים תירוצים. הם משקרים לציבור החופשי שהם בעדו. עצם ההיעדרות מאפשרת העברת החלטות שרומסות הציבור. אין לחברי מועצה תפקיד יותר חשוב מאשר נוכחות במועצת העיר וייצוג של הציבור ששלח אותם. במקרה של חברי אופוזיציה זה אפילו בולט עוד יותר. אין כל הצדקה להיעדרות. אז נכון שמספיק להתייצב פעם בשלושה חודשים לחמש דקות ע”מ לא להיות מודח, אך זהו לא מוסר העבודה (למרות שזוהי התנדבות) המצופה מהם. הציבור מצפה ליותר. הציבור ידע לשפוט את נבחריו ולתגמל את מי שמייצג אותו במלוא המרץ (תרתי משמע)”.

מי לא הגיע לישיבה?

“יש שלוש מועמדות. עדי לוי סקופ השתתפה. מה נשאר ? למי היה יותר חשוב ללכת לקושש קולות באירוע גינה קהילתי ולא למלא את תפקידה כחברת מועצה?”.

תגובות