יער אוסישקין יעבור לשטחה של כפר סבא עם אישור משרד הפנים

מאת: אירית מרק

תהליך שינוי הגבולות בין עיריית כפר סבא לעיריית הוד השרון נעשה מתוך הסכמה מלאה בין הרשויות כפר סבא ועיריית הוד השרון.
לאחר סיום התהליך והבדיקות שערכה ועדת הגבולות, לפני מספר חודשים, הוגשו המלצות הוועדה בנושא לאישורו של שר הפנים .

הליך העברת השטח לתחום כפר סבא הסתיים וכעת נדרש שר הפנים לחתום על ההעברה. עקב אי כניסת שר פנים לתפקיד במשך זמן רב הנושא התעכב וצפוי להיחתם בקרוב.

 

יער אוסישקין

 

יער אוסישקין שייך לאדם פרטי ולכן מעבר לשמירה על הניקיון ודרישות בסיסיות בכל הקשור לבטיחות, אין כרגע יכולת לרשות לפעול בשטח הפרטי.

מהעירייה נמסר “לאחר השלמת ההליך הפרוצדורלי ומתן אישור פורמלי של מ. הפנים כאמור, העירייה תפעל, בתיאום עם בעל השטח שמעוניין בכך על מנת לאפשר את פיתוח היער ושימורו לרווחת הציבור. התהליך יבוצע תוך שיתוף הקהילה”.

חורשת אוסישקין (מכונה גם “יער אוסישקין“) היא חורשת עצי אקליפטוס הנמצאת על הגבול בין כפר סבא להוד השרון, סמוך לבית הספר היסודי על שם מנחם אוסישקין.

בנובמבר 2022 בעקבות ועדת גבולות שהתבצעה על ידי משרד הפנים, שטח החורשה הועבר מהוד השרון לכפר סבא יחד עם שטחים נוספים.

חורשת האקליפטוסים נקראה ע”ש פרץ פסקל, אגרונום שעסק בתחילת המאה ה-20 ברכישת קרקעותיה של כפר סבא. יחד עם יצחק שיינפלד נטעו כאן חורשת אקליפטוסים. בעת מלחמת העולם הראשונה ב-1917 גירשו הטורקים את תושביה של תל אביב.

רבים מהם הגיעו לכפר סבא ובחורשה זו נאלצו לגור בסוכות שבנו מענפי העצים. מפורסמים ציוריו של נחום גוטמן של החיים אז בחורשה. רבים מהאקליפטוסים נכרתו בזמן המלחמה על ידי הצבא הטורקי הנואש לחומר גלם. שנים לאחר מכן נבנה בסמוך בית ספר “אוסישקין” ושם החורשה שונה בהתאם.

תגובות