חברת החשמל: בית ספר ש”י עגנון מכפר סבא זכה במקום הראשון בתכנית ״נתיב האור״ של חברת החשמל
כ 800 תלמידים, ראשי רשויות מקומיות, נציגי משרד החינוך ובכירים בחברת החשמל הגיעו לאירוע הארצי השנתי של תוכנית “נתיב האור”, אירוע בסימן 100 שנה לחברת החשמל, שנערך בפארק מיני ישראל בלטרון.
תלמידי בית הספר ש”י עגנון מכפר סבא זכו במקום הראשון במחוז מרכז.
תוכנית “נתיב האור” שחוגגת השנה 18 שנה, היא תכנית חינוכית ביוזמת חברת החשמל ובשיתוף מרכז השלטון המקומי. התכנית, שהתקיימה השנה, בכ-1600 בתי ספר ובכ 200 רשויות, מכשירה “מנהיגות צעירה” של סוכני שינוי בתחום האנרגיה והסביבה ומעבירה באופן חוויתי לילדים תכנים מעולם האנרגיה, בטיחות בחשמל והתייעלות אנרגטית – חיסכון בחשמל.
בין הפעילויות שהתקיימו השנה במסגרת התוכנית, התקיימה תחרות ארצית לעיצוב כרזות, בה השתתפו תלמידים מבתי הספר הרבים, שעיצבו כרזות בנושא ” שומרים על כדור הארץ בבטיחות ובאחריות.”, המעבירים מסר הקשור בנושא הבטיחות ושימוש מושכל בחשמל.
מתוך מאות היצירות שהוגשו לתחרות, נבחרו 48 מצטיינות אשר עלו לשלב הגמר.
הקהל (באמצעות האינטרנט ) וועדת השיפוט שהורכבה מאנשי משרד החינוך ועובדי חברת החשמל, בחרו את שש היצירות הזוכות, יצירה אחת מכל מחוז של משרד החינוך.
נציגי 6 בתי הספר הזוכים הגיעו לאירוע השנתי. תלמידי בית הספר ש”י עגנון מכפר סבא זכו במקום הראשון במחוז מרכז.
מנכ”ל חברת החשמל מאיר שפיגלר: “אני מאמין בילדים שלנו, שהם דור ההמשך. התכנית “נתיב האור”, מאפשרת להגיע לכל קהילה באשר היא על גווניה השונים ולתרום מהידע שיש לחברה בנושא בטיחות בחשמל, שימוש מושכל בחשמל ועוד . לכל אחת ואחד ממשתתפי וזוכי התחרות הארצית ואות “יקיר נתיב האור” סיפור הצלחה אחר. אני שמח להכיר את פועלכם הרב בתוכנית. אני רואה בתוכנית חשיבות רבה ושמח שחברת החשמל השכילה לשתף גם את דור העתיד , למען כולנו.
צילום: יוסי וייס
________________________________________
אודות “נתיב האור”
תוכנית “נתיב האור” פועלת בקרב תלמידי כיתות ד’- ו’ מזה 18 שנה וזו השנה השישית בה היא נוטלת חלק גם בגנים. בתוכנית לוקחים חלק מוסדות חינוך חילוניים, דתיים, מהמגזר החרדי ,מהמגזר הערבי ומהחינוך המיוחד מ-200 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, מרכז ופריפריה עד כה לקחו חלק בתוכנית כ- 2.5 מיליון תלמידים (!).
את התוכנית החינוכית יזמה חברת החשמל בשיתוף עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, והיא מיועדת לחנך את הילדים, ובאמצעותם גם את המבוגרים, להתנהגות נבונה בסביבה צורכת חשמל.
התוכנית נולדה כתוצאה מן הצורך להתמודד עם חוסר בקיאות הציבור בנושא בטיחות בשימוש בחשמל, כאשר הנחת היסוד היא שהתנהגות נכונה ובטוחה תגיע ממקום של ידע וחוויה.
ב”נתיב האור” הושם דגש על יצירת שינוי תרבותי ואקלים של בטיחות. ובנוסף חיסכון בחשמל ושמירה על הסביבה.
בבתי הספר ובגנים מתקיימות פעילויות בהנחיית מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל, המציגים וממחישים בכל החושים את תהליך הפקת החשמל, כללי הבטיחות בשימוש בו, אנרגיות חלופיות ושימוש מושכל בחשמל.

תגובות