פרויקט הצעירים שישנה את פני העיר כפר סבא ויהווה גם עוגן כלכלי חדש ומשמעותי, יובא לאישור מועצת העיר

הסכם הגג יובא לאישור מועצת העיר בישיבה מיוחדת ביום רביעי הקרוב. השבוע נשלחה לכל חברי מועצת העיר טיוטת הסכם הגג לרבות מימון עתק שתקבל עיריית כפר סבא להשקעה בתשתיות עירוניות בשווי של למעלה מ-360 מיליון שקלים.

במסגרת ההסכם העירייה מתחייבת לקדם אישור של 5500 יחידות דיור בשכונת המוביל ותמ”ל 1088 ותמ”ל 2040 ותכנית האצטדיון ובסה”כ העירייה מתחייבת לשווק יחידות הדיור או לאשרר תכניו באופן שבו ניתן יהיה לשווק לא פחות מ-2000 יחידות דיור בשנה.

פרויקט הצעירים של כפר סבא יקודם יחד עם רשות מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה ויבוצע בשלבים, כאשר התשתיות ייבנו תחילה. במסגרת הפרויקט, תוקם שכונת “קריית הצעירים” בצפון מזרח העיר עם יחידות דיור למשפחות מכפר סבא במחיר מוזל, שכונת יוספטל תחודש, מוסדות חינוך וציבור חדשים יוקמו

 

 

רה”ע כפר סבא, רפי סער: “התוכנית הזו היא בשורה אמיתית לתושבי כפר סבא. פרויקט הצעירים יוביל לשמירה על צעירות וצעירי העיר בכפר סבא. הוא יעניק למשפחות הצעירות בנות העיר, דיור איכותי במחיר נמוך משמעותית ביחס לשוק – ברכישה או בשכירות ויביא להתחדשות שכונת יוספטל. התוכנית הזו היא העתיד של כפר סבא והעתיד של כולנו, שמתחיל ממש כאן ועכשיו”

בשורה ענקית לעיר כפר סבא: פרויקט הצעירים, שמקדמת העירייה בשנתיים האחרונות בהובלת ראש העיר רפי סער, שהיה אחראי על המשא ומתן מול רמ”י ומשרד התחבורה, יובא לאישור מועצת העיר, בהמשך לקידום התוכנית וכפי שנוהגת העירייה באישור תוכניות רחבות מסוג זה.

במסגרת התוכנית, יושקעו מיליארדי שקלים ע”י מדינת ישראל בעיר, כאשר הכסף ינותב לשדרוג התחבורה הציבורית בעיר, הקמת כבישים חדשים והרחבת כבישים קיימים, הקמה של שכונות חדשות בעיר, שדרוג השכונות הוותיקות, שמירה על השטחים הירוקים בעיר ושדרוג האצטדיון העירוני כפר סבא. תקבולי העירייה משיווק יח״ד ע”י רמ״י צפוי להגיע למאות מיליוני שקלים.

דירות חדשות למשפחות הצעירות, בהנחה משוקללת ליחידת דיור והתחדשות עירונית בשכונות הוותיקות

כחלק מפרויקט הצעירים החליטה עיריית כפר סבא לקדם את תוכנית “קריית הצעירים” בצפון מזרח העיר, (תמ”ל 1088) יחד עם רשות מקרקעי ישראל. מדובר בשכונת מגורים חדשה הצפויה לכלול כ-3,200 עם מעונות סטודנטים ודיור מוגן לגיל השלישי, לצד היקף של עשרות אלפי מ”ר לתעסוקה ומסחר.

השכונה תיבנה ע”פ עקרונות מודרניים עם עירוב שימושים, מסחר מלווה רחוב, מוסדות ציבור מגוונים בקרבת הבית וטבע עירוני כחלק מהשכונה.

במסגרת התוכנית, התחייבה העירייה לשים דגש על דיור בר השגה לזוגות הצעירים במחיר מופחת, דירות שיופנו לשכירות ארוכת טווח, וכל זאת תוך שמירה על השטחים הירוקים, הקמת טיילת עירונית ירוקה, שימור יער קפלן ועוד. ההנחות לבני המקום יכולות להגיע עד מיליון שקלים. הפרויקט יכלול גם יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח, מחציתן במחיר מוזל.

לצד הקמת שכונת “קריית הצעירים”, ישודרגו, במסגרת התוכנית הכוללת, השכונות הוותיקות בעיר שבראשן שכונת יוספטל. בזכות הפרויקט תקודם תוכנית התחדשות של כ-960 יחידיות דיור קיימות, שכיום אינן עומדות בתקן רעידת אדמה, באמצעות תוכנית להתחדשות של שכונה שלמה בעיר. מדובר בתוכנית שכולה צדק חלוקתי באחת השכונות הוותיקות של העיר. בנוסף יוקמו בשכונת יוספטל המחודשת 950 יחידות דיור חדשות, שישווקו במחיר מטרה, מתוכן ישווקו מאות יח”ד במחיר מטרה לבני העיר כפר סבא.

שדרוג התשתיות העירוניות מקצה לקצה

במסגרת התוכנית שתובא לאישור המועצה, יורחב כביש 541 – מהלך חשוב, שכן מדובר באחד מצירי הרוחב החשובים בשרון הדרומי, המקשר בין צירי האורך הארציים – כביש 2, נתיבי איילון וכביש 4. בנוסף, ייסלל כביש 5504 לאזור התעשיה המזרחי – שיסייע בשחרור הפקקים בכניסה לעיר. צירי כבישי רחובות המוביל ובן יהודה בעיר יורחבו משמעותית וגם כביש 5503 החדש, יחובר לציר טשרניחובסקי. סה”כ השקעות משרד התחבורה במסגרת ההסכם נאמדות במאות מיליוני שקלים. כמו כן, התוכנית כוללת פיתוח רשת שבילי אופניים ושמירה על אזורי חיץ ירוקים, כמו שימור יער קפלן כאזור טבע עירוני מוגן, הסדרת פתרונות ניקוז למי נגר הבאים מכיוון היישובים מצפון לעיר, ופיתוח שצ”פ ייחודי על המוביל העירוני, המכיל אלמנטי ספורט ופנאי להנאת דיירי השכונה.
גם מוסדות החינוך בעיר ישודרגו, לרבות תוספת שטח למגרש הקריה הדמוקרטית הכוללת את נתיבי בית הספר הדמוקרטי, המונטסורי והסאדברי, באופן שיתאפשר להרחיבם ולאפשר להם חצרות ומבנים ראויים ומרווחים.

מחזירים עטרה ליושנה: האצטדיון המיתולוגי לויטה ישודרג בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים

אחת הבשורות החשובות הנוספות של התוכנית היא שדרוג משמעותי לאצטדיון העירוני ע”ש לוויטה – בעלות כוללת של עשרות מילוני שקלים. ההחלטה על שיפוץ האצטדיון העירוני והתאמתו לדרישות המחייבות בליגת העל, התקבלה לאחר דיונים ארוכים ומעמיקים שהתקיימו בין עיריית כפר סבא, הנהלת המועדון והאוהדים המסורים. על פי התוכנית, ייבנה יציע חדש ובו כ-3,000 מקומות ישיבה ובכך יגדל ל-8,000 מקומות ישיבה. בנוסף, יתווספו קופות לאוהדי הקבוצה האורחת ותתבצע הפרדה בין מחנות האוהדים ביציעים. האצטדיון יזכה גם לתאי עיתונאים ותוקם תשתית לשידורי טלוויזיה – בניית עמדת שידור וצילום הוספת עמדות צילום משניות לאורך המגרש ועוד.

רה”ע כפר סבא, רפי סער: “התוכנית הזו היא בשורה אמיתית לתושבי כפר סבא. פרויקט הצעירים מטפל לראשונה בהצערת העיר ויוביל לשמירה על צעירות וצעירי העיר בכפר סבא. הוא יעניק למשפחות הצעירות בנות העיר, דיור איכותי במחיר נמוך משמעותית ביחס לשוק – ברכישה או בשכירות.

בזכות פרויקט הצעירים תתאפשר התחדשות עירונית בשכונת יוספטל בפרט, ושדרוג השכונות הוותיקות בכלל. בזכות פרויקט הצעירים יתבצעו בצורה מהירה פתרונות תחבורה מקיפים שיסייעו להקלה בעומסי התנועה הקיימים והעתידיים.

בזכות פרויקט הצעירים יצורפו לכפר סבא שטחי תעסוקה נרחבים, מה שיהיה לעוגן כלכלי חדש ומשמעותי אשר יגדיל בצורה נרחבת את ההשקעה העירונית – להמשיך את הזנקת מערכת החינוך בכפר סבא לשיאים חדשים ולשפר באופן ניכר את ההשקעה העירונית פר תושב בכל תחומי החיים. התוכנית הזו היא העתיד של כפר סבא והעתיד של כולנו, שמתחיל ממש כאן ועכשיו”.

תגובות