סגן ראש עיריית כפר סבא, עו”ד איתן צנעני, בביקורת חריפה נגד סיעת מרצ ועדי סקופ “מתקפת שנאה של מרצ כלפי כל דבר שריח יהדות נודף ממנו”

מאת: אירית מרק

על רקע ההצעה לסדר של סיעות מרצ וסקופ, לפיה ייאסר להניח דוכני תפילין ליד בתי ספר ועל בעלי הדוכנים יהיה לשמור מרחק של 300 מטר לפחות ועל רקע לימודי תורה לנוער, מיזם המתקיים מזה שנים רבות בעיר, מגיב סגן ראש העיר, עו”ד איתן צנעני להצעת מרצ וסקופ “הבחירות הגיעו ואיתם מתקפת השנאה של מרצ כלפי כל דבר שריח יהדות נודף ממנו. לאחרונה עדי סקופ חוברת למרצ באופן שיטתי ומחבקת את מרצ חיבוק דב במטרה לנגוס בקולותיהם וזאת על גבה של היהדות והמסורת.

עוד מציין צנעני “האירוע נשוא ההצעה הינו אירוע של יום לימוד תורה נושא פרסים, שמתקיים בשבעה עשר בתמוז, בתוך בית כנסת, והפרסים הינם תרומה של גורם פרטי. המחלקה למורשת ישראל, באישורי, ביצעה פרסום לאירוע. דוכני התפילין מאפשרים לכל מי שמעוניין, מרצונו החופשי, להניח תפילין. אין שום כפיה בעניין הזה. דוכני התפילין קיימים שנים רבות. מדוע מרצ וסקופ “נזכרו” בדוכנים הללו דווקא כעת? היהדות היא זו ששמרה עלינו כעם לכל אורך הדורות והניסיונות לפגוע ביהדות דינן להיכשל”.

סגן ראש העיר, אורן כהן “כפר סבא היא עיר שמקדמת שיווין וידעה להכיל את המגוון של הדעות והשונות ביננו. שנים רבות של קרוב ושיתוף פעולה שעשו טוב לעיר. לצערי הרב נוצרה לאחרונה ועל רקע אינטרס פוליטי צר – ברית של שונאים. אני בטוח שהציבור לא ישתף פעולה עם אלו שעלולים להביא את העיר למקומות שאיש לא רוצה בהם. האלימות המילולית שראינו במועצת העיר שהופנתה כלפיי, השלטים הבוטים וכעת ההצעה לסדר הם מדרון חלקלק ומסוכן”.

איתן צנעני

תגובות