בחירות לוועד שכונת הדרים בכפר סבא: המתמודדים טוענים כי ללא משקיפים מטעמם קיים חשש כבד למניעת טוהר מידות

לקבוצת הווטסאפ של חדשות קול כפר סבא לחצו כאן להצטרפות 

לקבוצת השיח של קול כפר סבא לחצו כאן 

 

מאת: אירית מרק

הבחירות בשכונת הדרים בעיצומן וקיים חשש לפגיעה בחשאיותן: המתמודדים לבחירות לוועד שכונת הדרים העלו חששם מפני ליקויים לפגיעה בחשאיות הבחירות הנערכות באופן מקוון.

הבחירות לוועד שכונת הדרים שיתקיימו ביום שישי הקרוב, מתופעלת באמצעות “התנועה ישראלית” המממנת את הבחירות בשכונה. כמו כן מממנת העמותה את האפשרות להצביע באמצעות אתר אינטרנט.

הדרים

כל בעל זכות בחירה יכול להצביע באופן פיזי או באמצעות הצבעה מקוונת. במהלך ההצבעה המקוונת מגיעים לאתר ההצבעה במרשתת, מזינים פרטים אישיים, מעלים צילום ת”ז עם ספח ומצביעים.

ההצבעה, צילום ת”ז והספח של המצביע נשמרים במערכת עד לבדיקת לזכות בחירה בשכונה. במידה ולא זכאי יגרע מספירת הקולות. הליקוי הגדול בתהליך הוא אי שמירה על חשאיות הבחירות.

שכן לכל תושב בעיר נשמרת הזכות לבחור באופן חשאי, זכות זאת נפגעת באופן ברור בהצבעה מסוג זה. מאחר שגם פרטיו האישיים וגם הצבעתו נשמרים יחד במערכת, אומר יו”ר ועד השכונה איציק מינהיימר

“המתמודדים נדחו בבקשתם להציב משקיפים מטעמם לשמירה על טוהר הבחירות במהלך ספירת הקולות. קיים חשש כבד שהבחירות יסולפו אם לא תהינה שקופות לכל מתמודד ומתמודד.

המתמודד מיכאל ויסמן מוסר “יש חשש כבד לטוהר הבחירות, ככה לא מנהלים בחירות תקינות. צריך שספירת הקולות תהינה שקופות. לפחות שכל מתמודד יוכל לשלוח משקיף מטעמו. ככה נוהגים בכל בבחירות במדינת ישראל ונמנעים זיופים וטעויות אז על אחת כמה וכמה בבחירות פשוטות כמו בחירות לוועד השכונה”.

בתגובה מהתנועה נמסר “תנועה ישראלית פועלת במעל ל-19 מוקדים שונים ברחבי הארץ ומסייעת לתושבים להתארגן ולהקים ועדי שכונות שיסייעו להם להשפיע על מדיניות העירייה כך שתפעל לפתרון הבעיות בשכונה ותיתן מענה לצרכים של התושבים. בכפר-סבא התהליך גם מלווה ומפוקח על ידי מועצת השכונות המורכבת מנציגי תושבים מכל רחבי העיר”.” כמו בכל תהליך בחירות שליווינו, אנחנו מאפשרים לכל מי שרוצה להתמודד לוועד להגיש מועמדות ואף מפרסמים קול קורא במטרה לעודד השתתפות כמה שיותר רחבה כי חשוב לנו שהוועד ייצג מגוון רחב ככל האפשר של האוכלוסייה. על הבחירות מפקחים שני נציגים ניטרליים מטעמנו שאינם תושבי העיר ובעניין המשקיפים, אפשרנו לכל מי שחפץ בכך להגיש בקשה לשמש כמשקיף, קיבלנו רק בקשה אחת. אנחנו מקווים שהתלונה באמת הגיע מדאגה לטוהר הבחירות ולא מניסיון לקעקע אותן מסיבות לא ענייניות. בכל מקרה, תנועה ישראלית ערבה לשמירה על טוהר הבחירות כפי שעשתה בעוד מקומות רבים. אין לנו העדפה למועמד כזה או אחר, רק רצון התושבים עומד לנגד עינינו. בהצלחה לכל המועמדים”.

מציבי אלון, יו״ר מועצת השכונות נמסר:
“הקמנו את מועצת השכונות מתוך חזון להקים נציגות תושבים לכל שכונה ושכונה בכפר-סבא ולחברן לרשת ועדי שכונות במטרה לקדם את מטרותינו המשותפות ולהשפיע לטובה על מדיניות העירייה. שכונת הדרים היא השכונה הרביעית שיוצאת להליך בחירות שכזה בכ״ס, כמו בבחירות הקודמות הקפדנו קלה כבחמורה בעניין טוהר הבחירות, אישרנו תקנון מוסכם, הוקמה ועדת בחירות לפיקוח על הליך הבחירות ופתחנו את השורות לכל מי שרק היה חפץ להתמודד באופן שווה והגון. לצערנו לפעמים יש גורמים שכנראה לא מוכנים לקבל את כללי המשחק ובמקום להשתתף בצורה הגונה בוחרים לקעקע את הבחירות עצמן ובכך פוגעים בתושבים וברצון שלהם להתארגן. אנחנו נמשיך לבצע את השליחות שלנו על הצד הטוב ביותר ומזמינים כל תושב ותושבת שחפצים בכך להשתתף בהליכי הבחירות שעוד יבואו עלינו לטובה”.

איציק מינהיימר יו”ר הוועד הנוכחי מסר “המיזם של התנועה הישראלית הוא מיזם מבורך. עם זאת, התנועה הישראלית הוא ארגון צעיר. הארגון הוקם לפני כשלוש שנים, ניכר בו חוסר הבשלות הבא לידי ביטוי בבחירות לוועד שכונת הדרים.
בניגוד למסופר, מספר מועמדים כן ביקשו הצבת משקיפים מטעמם, אך נדחו בטענה שיוצבו שני משקיפים. אי הצבת לפחות משקיף אחד לכל מועמד, פוגם בטוהר הבחירות. זאת אינה הבעיה היחידה, ואף יותר חמורה ממנה היא בעיית מערכת ההצבעה המקוונת. מערכת הצבעה שאינה עומדת בתקן אבטחת מידע. שכן, הצבעות התושבים נשמרות יחד עם פרטיהם האישיים. מצב זה גורם לזיהוי הצבעתו של כל תושב, בניגוד להצבעה פיסית בה לא ניתן לזהות באופן מובהק למי התושב הצביע. זוהי פגיעה מהותית בעקרון חשאיות ההצבעה ופגיעה נוספת בטוהר הבחירות. טרם קיבלנו התייחסות רצינית לליקוי זה”.

תגובות