התקנת מצלמות אבטחה בבית ובעסק 

הבית שלנו הוא המקום הבטוח שלנו. הוא מהווה נקודה של ביטחון בחיים שלנו, עד לרמה שאנחנו לא נוכל לקרוא לדירתנו בית אלמלא נרגיש את אותו ביטחון שבית אמור לספק.

 

freepic

 

 

העסק שלנו עשוי להיות המקום החשוב ביותר עבורנו. בזכות בית העסק אנו יכולים לפרנס את עצמנו, ופעמים רבות נשקיע בבית העסק משאבים רבים עד שיהפוך לחלק מהזהות האישית שלנו.

על מנת לשמור על בית העסק והבית שלנו בטוחים אנחנו נוקטים במגוון צעדים. אנחנו נועלים אותם ביציאתנו, אנחנו לעיתים נשים שומר או כלב בכניסה כדי למנוע מפורצים, והכי חשוב – אנחנו מתקינים מצלמות אבטחה בבית העסק ובבית הפרטי. למה מצלמות אבטחה הן כלי כל כך חשוב? כל המידע נמצא ממש כאן.

מגבירות את ההרתעה

הסיבה הראשונה שמצלמות אבטחה הן החלק הכי חשוב בהגנה מפניי פריצות ומקרי ונדליזם היא מאחר שהן עוזרות להרתיע את הפורצים. כלומר, הן לא רק מהוות מכשול בפניי הפורצים כדי להיכנס לבית או לעסק, אלא הן מעמידות את הפושע בפניי סכנת תפיסה גבוהה יותר. מנעול חזק, קוד אבטחה או כלב בשער עשויים להיות אפקטיביים גם הם עבור מניעת פריצות, אך כאמור אלו רק מכשולים בדרך עבור הפורץ ואינם מציבים סכנה ממשית עבורו.

ההרתעה היא פונקציה של שני מרכיבים – גודל העונש והסיכוי להיתפס. ככל שאנחנו נגדיל אחד מהם (או את שניהם) יהיה פחות סיכוי שמישהו ינסה לפרוץ לבית או לבית העסק. לכן, כאשר גנב, פורץ או ונדליסט רואה את מצלמות האבטחה, הוא מבין שיש סיכוי גבוה שהוא ייתפס לאחר מכן ולכן מלכתחילה לא ינסה. 

חשיבות מצלמות האבטחה לאחר מקרה

התקנת מצלמות אבטחה לא רק תורמת למניעת פשעים בסביבת מגורינו, אלא היא גם עוזרת לנו לתפוס את אותם פושעים במידה ובכל זאת החליטו לבצע עבירה על החוק. בכך היא נבדלת משאר אמצעי האבטחה שפועלים רק כדי להגן מלפניי שאירע מקרה, אך לא תורמים לנו במידה ואכן התבצעה עבירה על החוק. 

בעזרת הצילומים של מצלמות האבטחה ניתן לזהות את פני האנשים שביצעו עבירה, ובמידה ופניהם מכוסים (מה שלרוב לא המקרה), בעזרת מצלמות האבטחה ניתן להתחקות אחרי לבושם, מכוניותיהם ורמזים נוספים שייתנו לנו מידע שיעזור להביא לתפיסתם. במידה ומצלמת האבטחה תופסת את הכביש, ניתן יהיה להתחקות אחר הכיוון הכללי של הפושעים, ובעזרת שימוש במצלמות רמזורים ומצלמות אבטחה של שאר תושבי השכונה להבין היכן הם.  

לבסוף יש חשיבות מוגברת בכל הנוגע לשימוש במצלמות אבטחה לצורך כיסוי הביטוח. פעמים רבות הבית הפרטי או בית העסק מבוטחים, וכאשר מתרחש נזק נרצה שהביטוח יכסה את הנזק. אולם ייתכן ונתבקש להוכיח לחברות הביטוח שהנזק אכן נעשה ממקור חיצוני, דבר שאפשרי רק באמצעות שימוש במצלמות אבטחה.  

תגובות