מיזם ייחודי בבית ספר אוסישקין: תערוכה בה מביעים התלמידות והתלמידים תחושות ביחס למציאות הישראלית
מיזם ייחודי בבית ספר אוסישקין: תערוכה מרתקת במסגרתה מביעים התלמידות והתלמידים את תחושות ביחס למציאות הישראלית דרך אומנות והשפה הכתובה
בביה”ס “אוסישקין” עודדו את הילדים/ות לתת ביטוי לחווית המציאות שלהם/ן בימים אלה ואת מה שהם יצרו ניתן לראות בתערוכה מרתקת שהוקמה בספריית הילדים העירונית. תלמידי ביה”ס “אוסישקין” (כפר סבא) בכיתות ג-ו נתבקשו להביע את תחושותיהםן, חוויותיהם.ן ורגשותיהם.ן ביחס למציאות הסוערת בה אנו מוצאים את עצמנו לאחרונה.
מטרות תערוכה זו:
-מתן הזדמנות לביטוי עצמי לכל ילד וילדה על ידי שפת האמנות והשפה הכתובה.
-מתן אפשרות לצוות החינוך וההורים לתת מענה מדויק יותר (מתוך התבוננות ביצירות) לצרכי הילדים.ות בימים אלה.
האמצעים בהם נתבקשו הילדים.ות ליצור: כתיבה, קומיקס, איור וציור.
בתערוכה מוצגות מספר יצירות נבחרות.
(עקב אילוצי מקום, לא יכולנו לתלות את כל היצירות הנפלאות והמרגשות).
טלי שוורצשטיין בסר, מנהלת בית הספר: ״הילדים/ות רואים אותנו, ברחובות, באמצעי התקשורת, שומעים אותנו בבתים, במפגשים משפחתיים – מחובתנו לתת להם קול – לתווך להם את המציאות הכל כך סוערת שאנו יוצרים להם.״
תחילה התנהל בכיתות שיח על המציאות שהתלמידים/ות נחשפים לה. המחלוקת, עמדת שני הצדדים, הביטוי שניתן לכך בהפגנות, בתקשורת, ברשתות החברתיות. התלמידים/ות נתנו ביטוי לתחושותיהם, סיפרו על חדירת התכנים למשפחותיהם, הפילוג שהם לעתים חשים גם בין בני המשפחה, ההשלכות על חייהם האישיים. השיח העלה מושגים כמו דמוקרטיה, מגילת העצמאות, הרשויות במדינה (שופטת, מבצעת, מחוקקת) ועוד.
לאחר מכן, הוצגו בפני התלמידים.ות טכניקות שונות דרכן יוכלו להביע עצמם.ן: ציור קומיקס תוך שימוש בשפת הקומיקס, כתיבת רגשות ומחשבות, איור, ציור בחומרים שונים ועוד.
תמונות: בית ספר אוסישקין
ייתכן שזו תמונה של ‏‏לימודים‏ ו‏טקסט‏‏

תגובות