עיריית כפר סבא ומפעל הפיס העניקו מלגות בשווי חצי מיליון שקלים ל-55 סטודנטיות וסטודנטים
עיריית כפר סבא ומפעל הפיס העניקו מלגות בשווי חצי מיליון שקלים ל-55 סטודנטיות וסטודנטים, במסגרת תוכנית המלגות ספיר*
*• אורן דן, בוגרת התוכנית, שאף יצאה בזכותה עם אהבה חדשה: “במשך 5 שנים הייתי חלק מהתוכנית שליוותה אותי בתואר הראשון והשני בפסיכולוגיה. זו זכות גדולה לתת סיוע והכוונה לצעירים באחת ההחלטות החשובות בחייהם. עבורי מדובר בתוכנית משנה חיים, ומעבר לפיתוח המקצועי וההכשרות שעברתי, בזכות התוכנית הכרתי את בעלי שבא לקבל ממני ייעוץ אקדמי במרכז הצעירים והקמנו בית בישראל”*
עיריית כפר סבא קיימה בסוף השבוע שעבר, בשיתוף מפעל הפיס, תוכנית פר”ח ומרכז צעירים כפר סבא, את טקס חלוקת מלגות ע”ש שושנה ופנחס ספיר. 55 סטודנטים זכו למלגות בשווי כולל של למעלה מיצי מיליון שקלים. במסגרת זו, כל סטודנט זכה למלגת לימודים על סך 10,000 ₪.
הטקס התקיים במרכז הצעירים בעיר במעמדם של ראש העיר רפי סער, מחזיק תיק קהילה וחברה אמיר קולמן, מירב הלפמן מנהלת מחלקת הנוער והגיל הרך ולצד נאמנות ונאמני קרן מלגת ספיר וגזבר הקרן עמוס ספיר, עובדות ועובדים מרכז הצעירים וכמובן סטודנטיות וסטודנטים שמסיימים את שנתם הראשונה כמלגאיות ומלגאים של מלגת ספיר לשנת 2023.
קרן המלגות ע”ש שושנה ופנחס ספיר הוקמה לזכרם של שושנה ופנחס ספיר ז”ל, והיא מעניקה מעל ל-40 שנים מלגות לתמיכה בלימודי השכלה גבוהה לתושבי העיר. מדי שנה מחלקת הקרן מלגות על סמך קריטריונים שנקבעו על ידי ועדה ציבורית, כאשר כחלק מחובות המלגה, הסטודנטים משובצים ב – 10 מרכזים שונים בעיר במסגרת תוכנית פרח – כמו מרכזי נוער וקהילה, בתי ספר ופרויקטים בנושאי רווחה וחינוך, התנדבות עם אנשים עם מוגבלות ולצד אזרחים ותיקים, ומבצעים כ- 140 שעות התנדבות כתרומה לקהילה.
הקרן מנציחה את זכרם של שושנה ופנחס ספיר ז”ל. פנחס היה שר בממשלות ישראל, מוותיקי כפר – סבא ואזרח הכבוד הראשון של העיר. איש רב פעלים ומעש, ממניחי היסודות למשק ולכלכלה הישראלית. שושנה ספיר הייתה פעילה בהתנדבות בארגון אימהות עובדות בכפר-סבא ועסקה בפעילות למען רווחה של תושבי כפר-סבא, הייתה פעילה בענייני ציבור, עסקה בסוגיות קידום מעמד האישה ועזרה לזולת. שושנה ספיר ז”ל הותירה אחריה מורשת מפוארת של עשייה למען הקהילה.
*”בעלי הגיע לפגישה בשביל למצוא ‘בית אקדמי’ שבו יתחיל את לימודיו, בתום הפגישה הוא יצא גם עם פרטנרית להקמת בית בישראל”*
שוחחנו עם אורן דן, בוגרת התוכנית, שהייתה חלק מתוכנית ספיר במשך חמש שנים בזמן לימודיה לתואר הראשון והשני בפסיכולוגיה. תחילה, אורן העניקה סיוע לתלמידים בבתי ספר יסודיים בכפר סבא ועזרה להם עם שיעורי הבית. לאחר מכן התחילה לעבוד במרכז הצעירים בעיר בכתיבת תוכן והכוונה אקדמית לצעירי העיר לפני קבלת ההחלטה על רישום ללימודים אקדמיים. במהלך עבודתה במרכז הצעירים, הכירה את בעלה שהגיע אליה לפגישת ייעוץ בנוגע ללימודים אקדמיים. אורן סייעה להגיע להחלטה שבסופה נרשם ללימודי הנדסת סביבה בטכניון. ההיכרות ביניהם לא הסתיימה בפגישה, הם החלו לצאת ולבסוף גם התחתנו בזכות אותה היכרות מקרית.
“במשך 5 שנים הייתי חלק מהתוכנית שליוותה אותי בתואר הראשון והשני בפסיכולוגיה”, מספרת אורן. “מהרגע הראשון נתנו לי את המושכות בקידום אירועים לצעירי העיר והכשרות שעזרו לי לתת להם הכוונה מדויקת ללימודים אקדמאיים. זו זכות גדולה לתת סיוע והכוונה לצעירים באחת ההחלטות החשובות בחייהם. עבורי מדובר בתוכנית משנה חיים. מעבר לפיתוח המקצועי וההכשרות שעברתי, בזכות התוכנית הכרתי את בעלי שבא לקבל ממני ייעוץ אקדמי במרכז הצעירים. הוא הגיע בכדי לקבל סיוע ולמצוא ‘בית אקדמי’, בסוף מצאנו אחד את השנייה והקמנו בית בישראל”.
*ראש העיר רפי סער בירך את הסטודנטים ואמר:* “אשרי העיר שאלו הצעירים החיים בה. התנדבות ותרומה לקהילה היא חלק מהד.נ.א של העיר ואנחנו פועלים מדי שנה בכדי להעצים ולהרחיב את הפעילות למען הקהילה. אני מברך את הסטודנטים והסטודנטיות על קבלת המלגה והתרומה החשובה שלהם לעיר”.
רצ”ב: טקס חלוקת מלגות ספיר. צילומים: רמי זרנגר*
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏13‏ אנשים‏ ו‏קהל‏‏

תגובות