כפר סבא : לראשונה ייבנו דירות להשכרה לטווח ארוך במחיר מפוקח

בכפר סבא ייבנו לראשונה דירות להשכרה לטווח ארוך במחיר מפוקח. עיריית כפר סבא מציגה: שכונת קריית הצעירים, במסגרתה ייבנו דירות להשכרה ארוכת טווח לתושבי העיר במחיר מפוקח

ענבל דוד, מנכ”לית “דירה להשכיר: “כפר סבא היא עיר מבוקשת ועל רקע עליות מחירי הדיור בעיר ובכלל, המוצר של שכירות ארוכת טווח הוא הפתרון הנכון והמתבקש”

מטפלים במשבר מחירי השכירות ועליית מחירי הדירות: פרויקט הצעירים, כולל את בניית שכונת “קריית הצעירים” בצפון מזרח כפר סבא, שתגדיל את היצע הדיור עם 3,232 יחידות דיור.
כ-30% מהדירות יוקצו לשכירות ארוכת טווח, שיאפשרו לשוכרים לחתום על חוזה שכירות ל-10 שנה ועם מחיר מפוקח.

בשנים האחרונות כפר סבא הפכה לאחת מהערים המבוקשות ביותר בישראל, וזאת בעקבות דירוגה כעיר שבה איכות החיים היא הגבוהה בישראל ע”פ הלמ”ס, בזכות מערכת החינוך, קרבתה למערך צירי תנועה מרכזיים, מיצובה כבירת ההייטק של אזור השרון ועוד.

בהתאם לכך עלה גם הביקוש למגורים בעיר. מחירי הדיור בכפר סבא זינקו בשנה האחרונה כמו בכל הארץ כאשר ע”פ נתוני הלמ”ס מחודש מאי האחרון ניצבת כפר סבא במקום הרביעי במחירי השכירות, עם שכר דירה חודשי ממוצע של 5,049 שקל – זינוק של כ-7.5% ביחס לרבעון המקביל, אז עמד שכר הדירה על 4,705 שקל בחודש.
לאור עליית מחירי הדיור, החליט ראש העיר כפר סבא, רפי סער, לקדם את תוכנית “קריית הצעירים”, במסגרת פרויקט הצעירים, שיעלה כאמור להצבעה היום במועצת העיר.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער “אני שמח ונרגש לבשר לכם כי המכרז הראשון של רשות מקרקעי ישראל פורסם היום ואנו עדים להיסטוריה בכפר סבא, עם שיווק של מאות דירות של 3, 4 ו-5 חדרים, חלק ניכר מהן בהנחה של כמיליון שקלים לתושבי כפר סבא בלבד!

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער
“מדובר בפעימה ראשונה של דירות שייצאו לשיווק במסגרת הפרויקט, הכולל כ-3,200 יח”ד (למכירה ולהשכרה במחיר מפוקח)
“דאגתי לתכנן הקמת השכונה במקביל לשדרוג התשתיות הסביבתיות ופיתוח מבני החינוך והקהילה החדשים – כדי שתוכלו להכנס לדירה כשהכל סביבכם כבר מושלם.
“נמשיך בקידום כל הפתרונות התחבורתיים סביב כפר סבא, הקמת הטיילת לצד הסדרת הנחל הטבעי ועוד.
“בקרוב נתחיל בהליך רישום מקדים לצרכים עירוניים כדי לוודא שאתם איתנו ואנחנו איתכם משלב ההרשמה עד לשלב קבלת הדירה”.
לכל החדשות הצטרפו לקבוצת *קול כפר סבא* – https://chat.whatsapp.com/CxL4GIeTTHfHHGCDEGlKuC

 

משאירים את הצעירים בעיר

אחת המשימות העיקריות שהציב רה”ע רפי סער עם כניסתו לתפקיד, הייתה לוודא שכפר סבא תאפשר לצעירי העיר להמשיך לחיות בעיר ולא לקרוס תחת יוקר מחירי הדיור. בהתאם לכך, שכונת “קריית הצעירים” תצא לדרך, בשיתוף רמ”י, עם תוכנית סדורה לשכירות ארוכת טווח.
במסגרת התוכנית, תוקם השכונה בצפון מזרח העיר ותציע כ- 3,232 יח”ד.
הפרויקט ינוהל על ידי עיריית כפר סבא, בשיתוף עם חברת ‘דירה להשכיר’ הממשלתית, כאשר לתושבי העיר תינתן עדיפות בהרשמה לתוכנית ‘דירה להשכיר’ בקריית הצעירים.

“זה הפתרון הנכון והמתבקש”

חברת “דירה להשכיר” הוסמכה להוות זרוע הביצוע של ממשלת ישראל כגורם מתכלל, מתכנן ומבצע בתחום פרויקטים לדיור. היא מובילה את התכנון ואת השיווק של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. כמו כן, הוסמכה החברה להיות אחד משלושת הגופים הבלעדיים שיוכל להגיש תוכניות לוועדה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ”ל), שמטרותיה הן הגדלה מהירה של היצע הדיור ויצירת היצע של יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך.

 

 

הדמיה יער קורין אדריכלים

 

במסגרת שכונת “קריית הצעירים”, כל יזם יחויב להקצות כ-30% מיח”ד לשכירות ארוכת טווח למשך 10 שנים. הדיירים אשר יצטרפו לשכונה יחתמו על חוזה מול היזם, במסגרתו הם יזכו למחיר קבוע שיוכל לעלות רק לאחר 5 שנים, ב-5% בלבד ובצמוד למדד.

“כתושבת כפר סבא אני שמחה וגאה על כך שבשורת ההשכרה ארוכת הטווח מגיעה לעיר”, אומרת ענבל דוד, מנכ”לית “דירה להשכיר”, ומסבירה: “שכירות ארוכת טווח מספקת הגנות משמעותיות לשוכרים, בין היתר באמצעות חוזה שכירות ארוך טווח לעשר שנים, מחיר מפוקח עם הגבלה של עדכון שכר הדירה במהלך שנות השכירות ועוד.
כפר סבא היא עיר מבוקשת ועל רקע עליות מחירי הדיור בעיר ובכלל, המוצר של שכירות ארוכת טווח הוא הפתרון הנכון והמתבקש, והאלטרנטיבה הטובה ביותר לדירה בבעלות”.

לדברי ראש העיר כפר סבא, רפי סער,” כפר סבא היא העיר היחידה בשרון שמקדמת תוכנית בנייה לזוגות צעירים ואנחנו עושים הכל בשביל להשאיר אותם בעיר. הגדלת היצע הדירות בעיר תעניק אופק למשפחות הצעירות בעיר, שיוכלו לשכור דירה במחיר שפוי ומפוקח לאורך שנים. קריית הצעירים תשאיר את הזוגות הצעירים בעיר ותבטיח את הצמיחה של כפר סבא שנים קדימה”.

תגובות