מה ריביות המשכנתא ומה צריך לדעת עליהן

לקיחת משכנתא או אפילו התחלת הצעד הראשון לבדיקת סגנון המשכנתא, הריביות ולראות מה מתאים לכם הוא ללא ספק רגע מרגש. אם הגעתם לכאן, סביר מאד להניח שאתם שוקלים לקחת משכנתא. כל מי ששוקל לקחת משכנתא בודק כמובן גם את עניין סביבת המגורים, המוסדות הציבוריים, המוסדות החינוכיים, גודל הנכס וכמובן הפונקציונליות של הנכס. בסופו של דבר, הפרמטר הכי חשוב הוא מחיר הנכס ולכן כאן נכנסות לתמונה ריביות המשכנתא שחשוב לקחת אותן בחשבון. 

מה ריביות המשכנתא – תלוי במסלולים

מבחינת מסלולי המשכנתא חשוב לדעת שלא מעט מסלולים קיימים, לכל אחד יש ריבית משכנתא אחרת. חשוב שתקבלו את התמונה המלאה בנוגע לתהייה מה ריביות המשכנתא כי לא מדובר בתהליך שכדאי שתבצעו אותו לבדכם, אלא יש להיות מלווים באנשי מקצוע. 

אם אתם לא יודעים מהי ריבית משכנתא באופן כללי, מדובר בריביות שמשקפות את השינויים ואת ההתרחשות בשוק המשכנתאות. הריביות הן בעלות השפעה מאד גבוהה ואף ישירה על גובה החזר המשכנתא החודשי. כמו כן, יש להן השפעה על החלוקה של התשלומים לבין הקרן והריבית, וגם על גובה עמלת הפירעון המוקדם. ריבית נמוכה מעודדת רכישה של דירות. המשמעות של ריבית נמוכה היא למעשה החזר נמוך, ולכן יש יותר אינטרס לרכישה כך. הגובה של הריבית על המשכנתא תלוי במסלול שנבחר בזמן בניית הרכב המשכנתא. 

מסלולי המשכנתא נעים ממסלול שהוא משכנתא שהינה בריבית קבועה צמודה למדד, ריבית קבועה שאינה צמודה למדד, ריבית שהינה משתנה צמידה למדד, ריביתי פריים ועוד. לכל אחת מהריביות יש חסרונות, יתרונות וסיכונים שחשוב להכיר ולדעת ולכן, חשוב להיוועץ באנשי המקצוע המתמחים בנושא ומבינים בכך היטב. 

מה משפיע על ריבית המשכנתא?

אם אתם תוהים מה ריביות המשכנתא חשוב שתדעו שהריבית נקבעת על סמך מידת הסיכון. אם ההלוואה בעלת סיכון החזרים גבוה, ריבית המשכנתא תהיה גבוהה יותר. מדובר למעשה בנתונים מבנק ישראל עבור המבקשים את המשכנתא ולכן זהו נתון מאד אינדיבידואלי. תהליך חישוב הריבית נקבע בעיקר באמצעות הפרמטרים הללו:

  • דירוג אשראי אישי בבנק ישראל
  • אחוזי מימון המשכנתא
  • מדרגות מימון המשכנתא
  • ביקוש מול ההיצע בשוק

כאשר מדובר בריביות משכנתא חשוב לגוון במסלולי המשכנתא. כך למעשה תהיה לכם שליטה על הלוואת המשכנתא ותוכלו באמת להיות פתוחים לשינויים הצפויים לכם בהחזרים החודשיים. ברוב המקרים בניה של תמהיל המשכנתא ישתנה תוך כדי הזמן וכך למעשה התמהיל יציג מסלולים שונים שיש להם ריבית שונה לאורך הזמן. חשוב לזכור שהבנק תמיד מוכן למשא ומתן כאשר מדובר על הריביות. אם אתם תוהים מה ריביות המשכנתא המתאימות חשוב להתמקח גם עם הבנקים, וגם בדיוק לנושא הזה כדאי שיהיו לכם אנשי מקצוע מתאימים שיכולים לסייע לכם. כשמדובר בכסף שלכם, אין שום סיבה להתפשר, המטרה היא לקבל משכנתא איכותית שתוכל להעניק לכם חיי איכות רגועים ושלווים. 

תגובות