כפר סבא: מבצע הרואי לחילוץ חתול מעץ בגובה 18 מטר
סיפור לא שגרתי על מבצע הרואי לחילוץ חתול מעץ בגובה 18 מטר מה שמראה שעדיין יש עזרה הדדית מדהימה במדינה הזאת.
ליביו גל:”אתמול בשעות הבוקר חתול הבית שלי (טייגר בן 3) ישב על החלון בקומה רביעית משקיף על הנוף כהרגלו. לפתע ראה ציפור והחליט לצוד אותה, אבל כנראה חישב לא נכון את המרחק ופשוט נפל למטה נפילה חופשית. קומה רביעית, כן?”.
למזלו הרב, יש עץ ארז גדול סמוך לבניין והוא הצליח להיעצר ע”י אחד הענפים. כיון שהוא חתול בית ולא רגיל להיות ברחוב, החליט שהעץ הוא המקום הבטוח ביותר לשהות בו. לא זאת בלבד, אלא שטיפס במעלה העץ כדי להגיע לגובה של קומה רביעית ולנסות לחזור אל החלון ממנו נפל.
המרחק בין העץ לחלון הוא כארבעה מטר, כך שהוא לא יכל לחזור לחלון בקפיצה ולכן פשוט ילל יללות מצוקה במשך זמן רב.
בשירות הווטרינרי של עיריית כפר סבא נאמר שכדאי לחכות יממה לפני ניסיון חילוץ כי יש סיכוי די גדול שירד מהעץ בכוחות עצמו.
כן,כן, חתולים יודעים גם לרדת מעצים, לא רק לטפס. כנראה בגלל שהוא חתול בית, הוא לא הרגיש שכדאי לרדת למטה אלא יותר בטוח על העץ. כך נשאר על העץ כל הלילה, מיילל יללות מצוקה.
“הבוקר, לאחר שהחתול כבר מעל 24 שעות על העץ, קראתי לשירות וטרינרי שהזמינו מכבי אש עם מנוף באורך 46 מ’. בינתיים למטה אני ועוד כמה כבאים עמדנו עם רשת בטחון מתוחה למטה למקרה שהחתול יקפוץ מבהלה. על המנוף עמדו כבאי והמפקח הווטרינרי מעיריית כפ”ס שהיה חמוש בכפפות, כלוב חתולים ומוט עם לולאה. לאחר כמה תמרונים לא פשוטים עם המנוף ומספר פעמים שהחתול עלה וירד על העץ כדי לברוח מהמנוף המאיים, הצליח המפקח הווטרינרי ללכוד אותו בכלוב לאחר קרב לא קל בגובה של קומה רביעית.
הוא אמר לי אח”כ שזו פעם ראשונה שהוא מקבל כזה ביס בגובה 18 מ’. החתול הושב בשלום לביתו, קצת מיובש ובסטרס לא קטן, אבל חזר לעצמו כעבור כשעה.
“כל זה לא היה מתאפשר לולא שיתוף הפעולה של משמרת ג’ בפיקודו של רב רשף חזי זעזה והצוות הנהדר שלו עם צוות מחלקה וטרינרית בעיריית כפר סבא: ד”ר רוני וילדר, מנהל מחלקה וטרינרית בעיריית כפר סבא והמפקח הווטרינרי שלכד את החתול, יונתן מדמון.
“ברצוני לשלוח אלף תודות מקרב לב לכל הצוותים המעורבים שהשקיעו מזמנם וממרצם לתפעול מוצלח של חילוץ חתול באותה מידת רצינות ומסירות כמו חילוץ אדם מדירה בוערת”.

תגובות