פאנל בהשתתפות המועמדות והמועמדים לראשות ומועצת העיר בכפר סבא בנושאי שוויון מגדרי במרחב העירוני
ביום חמישי האחרון, ה- 20/7/23, נערך בעיר פאנל בהשתתפות המועמדות והמועמדים לראשות ומועצת העיר בנושאי שוויון מגדרי במרחב העירוני, מטעם מיזם 5050 לשותפות ושוויון מגדרי.
מיזם 5050 לשותפות ושוויון מגדרי הינו מיזם ארצי, אותו הקימה ומובילה יעל יחיאלי ומטרתו לקדם נוכחות של 50% נשים ו 50% גברים בכל מוקדי קבלת ההחלטות, ברמה הארצית והעירונית.
צילום עדי טרבס
בכפר סבא הנשים מהוות 51.4% מתוך אוכלוסיית העיר, אך כמות הנשים במועצת העיר הינה רק 33% מכלל חברי וחברות המועצה.
ידוע שנשים חוות את העיר באופן שונה מגברים ומשתמשות אחרת בשירותים העירוניים ולכן נקודת המבט הנשית חייבת להיות מיוצגת בכל מקום שבו מתקבלות החלטות על החיים העירוניים.
משתתפות ומשתתפי הפאנל התבקשו לשתף במה שעשו בקדנציה החולפת כדי לקדם שוויון מגדרי בתחומי החיים השונים כמו חינוך, ספורט, ביטחון אישי, שוויון הזדמנויות, תקציבים ועוד.
בהמשך, סיפרו המשתתפות והמשתתפים בפאנל על התכניות שלהן ושלהם לקידום נושאים אלו. בנוסף, נשאלו איך יורכבו הרשימות: האם יהיו בנויות מ 50% גברים ו 50% נשים והאם יהיו בנויות כריצ’רץ’ (כלומר, אישה-גבר-אישה… או גבר-אישה- גבר…).
צילום נוקי שריר השתתפו בפאנל: (מימין לשמאל) לירית שמש שפיר וקובי פדוה ממרצ, עדי לוי סקופ, יעל סער (כנציגה של הדר לביא), נדב לויטה, שולי שוורץ אלנר (כנציגה של רפי סער) וד”ר אסנת ספורטה.
הערב היה הצלחה גדולה עם נוכחות מרשימה של תושבות ותושבי העיר מכל המינים והגילאים.
חגית ארליך, אחת ממובילות המיזם בכפר סבא ומי שהנחתה את הערב, פתחה את האירוע בהסבר על הסיבות שבגללן חשוב לכלול את כל נקודות המבט בנקודות בהן מתקבלות החלטות על חיי כולנו במרחב העירוני.
מובילות יוזמת 5050 בכפר סבא הבטיחו שיתקיימו מפגשים נוספים עם המועמדות והמועמדים בהקשר זה של קידום שוויון מגדרי: “נמשיך לעקוב אחר התקציב העירוני והעשייה שכל אחד ואחת מהמועמדות והמועמדים למען קידום שוויון מגדרי בעיר.”
השתתפו בפאנל: (מימין לשמאל) קובי פדוה, עדי לוי סקופ, יעל סער (כנציגה של הדר לביא), נדב לויטה, שולי שוורץ אלנר (כנציגה של רפי סער) וד”ר אסנת ספורטה.
מובילות מיזם 5050 בכפר סבא: טלי פייצ’ר, נעמה בר-לב, סיון הכטר-אונגר, חגית ארליך ויעל שלח-מושונוב.
מובילות מיזם 5050 בכפר סבא: טלי פייצ’ר, נעמה בר-לב, סיון הכטר-אונגר, חגית ארליך ויעל שלח-מושונוב.. צילום מור ארז

תגובות