תכנון וסידור ארונות תקשורת לבית

תכנון והתקנת ארון תקשורת הוא חלק אינטגרלי מתהליך של בניית בית חדש או שיפוץ בית קיים. סידור נכון של ארון התקשורת מאפשר שימוש אפקטיבי במערכות התקשורת בבית ותיקון מהיר במקרה של תקלות. כל מה שצריך לדעת על תכנון וסידור ארונות תקשורת, אתם מוזמנים לקרוא כעת. 

מה חשוב לדעת על תכנון ארון תקשורת בבית

אם בעבר לרובנו היה חיבור תקשורת יחיד בבית, הרי שכיום מדובר בכמות חיבורים גדולה.  ברוב משקי הבית קיימים חיבורי תקשורת שונים, החל מראוטר ועד למחשבים, חיבורים המיועדים למצלמות אבטחה ומכשירים נוספים הנדרשים להם חיבורי רשת. 

ארונות תקשורת לבית הם כמו נקודות קצה המחברות בין המכשירים השונים לכבלים הנסתרים בתוך קירות הבית. הכבלים חייבים להיות מאורגנים היטב כדי להקל על העבודה במקרה של תקלה ולהבטיח תיקון מהיר ויעיל.

תכנון ארון תקשורת חייב להיות מקצועי ונכון במטרה להבטיח לדיירי הבית שקט נפשי והפעלה תקינה של כל המכשירים המחוברים לרשת האינטרנט. על מנת להקל על איתורו, ארון תקשורת מותקן לרוב בצמידות לארון החשמל. 

כיצד לתכנן נכון את ארון התקשורת בבית?

חשוב לדעת כי באמצעות תכנון נכון של ארון התקשורת ניתן להבטיח סביבת תקשורת בטוחה ואפקטיבית. פעולת התכנון מתחילה מאפיון כל המכשירים בבית. שלב האפיון חיוני לתכנון מדויק ומקצועי של ארון התקשורת. 

מומלץ גם לאפיין את רשת ה-wifi שתגיע לכל המקומות הנדרשים בבית לצד נקודות רשת הממוקמות בחלקי הבית השונים, מערכת אינטרקום, מערכת אזעקה ועוד.

 

 

freepic

 

 

לכל המערכות הללו יש תשתיות המוסתרות בקירות הבית וכולן מתנקזות אל ארון התקשורת. לכן חשוב לתכנן אותו באופן איכותי ויסודי, כולל פרימת סבך כבלים במידה וקיים, סידורם מחדש וסימונם. הסימון יאפשר זיהוי מהיר של כל כבל ואיתור המכשיר אליו הוא שייך.  זו הדרך האפקטיבית ביותר להבטיח שימוש יעיל במערכות התקשורת הנמצאות בבית. 

סידור ארון תקשורת ביתי

כאמור, כדי לאבחן תקלות באופן מהיר ולתקן אותן ביעילות, חשוב שהארון יהיה מסודר ככל האפשר. לצורך כך מומלץ לעשות מספר דברים:

  • סידור החוטים והכבלים – חשוב שהכבלים והחוטים לא ייכרכו אלו באלו, אלא יהיו מסודרים, תוך אבחנה ביניהם. אם זה בעזרת פרישתם בסדר מסוים או באמצעות צבעים שונים. כדאי שלא יהיו חוטים וכבלים חופשיים, אלא שיהיו מחוברים ומאוגדים היטב. 
  • סימון תפקיד הכבלים – סימון על גבי הכבל לאיזה מכשיר הוא שייך. לדוגמא סימון TV לטלוויזיה. כך ייחסך זמן יקר לטכנאי שמגיע לבצע תיקונים. וימנעו טעויות.

לסיכום, סדר, ארגון ותכנון מקצועי חשובים מאוד כשמדובר בארון תקשורת. ריכוז כל הכבלים בצורה מסודרת יאפשר זיהוי מהיר שלהם ותיקון יעיל של תקלות. סימון הכבלים וזיהוים עם המכשיר אליו הם שייכים יסייעו במידה ניכרת  בשמירה על הסדר והארגון בתוך ארון התקשורת.

תגובות