ביקורת חריפה ביותר נגד חברי מרצ בכפר סבא שהעלו תמונה ממסעדה בערב תשעה באב
סגן ראש העיר בעבר, בכפר סבא ויו”ר מרצ בעבר, עילאי הרסגור הנדין וחבריו ממרצ, ביניהם, קובי פדוה, איציק מינהיימר, לירית שמש שפיר ועוד, יצאו למסעדת מימי שהיתה פתוחה בערב תשעה באב.
הרסגור הנדין “מרד גם דרך האוכל. ישבתי הערב במימי בכפר סבא לארוחה עם חברים לדרך. אם כבר הגענו למצב של איש הישר בעיניו יעשה, אז אני מצפצף על החוק האוסר פתיחת מסעדות בערב תשעה באב. תנו לבעלי המסעדות ולאזרחי המדינה לחיות לפני דרכם ואל תיכנסו לנו לצלחת או תמשטרו הרגלי העצב והשמחה שלנו. ובכלל, מה ההבדל בין ערב תשעה באב, שבו אסור לפתוח מסעדות, ובין שעות היום של תשעה באב, שבהן הפתיחה מותרת? “ממשלת הדיקטטורה והביזה תבין בדרך הקשה שאחרי שנים של קבלת גזירות חסרות כל היגיון תהיה תגובת נגד של הציבור החופשי, ולא נסתפק רק בארוחה במסעדה מתי שבא לנו. אם הופכים סדרי עולם, נהפוך אותם ובגדול”.
בקבוצת כפר סבא שלנו הועלו מאות תגובות חריפות נגד. “כמה חוסר כבוד, רשעות, רעות וזלזול באינטליגנציה של האחרים יש בך ושכמותך, בושה”. נכתב בתגובות “מרצ כפר סבא תקראו את התגובות תבינו כמה אתם לא אהובים ורצויים בעיר. התחלתם לדבר בשם שכונה שלמה בעניין האוהל (מי אתם?!?!) והגדלתם לעשות כשדיברתם בשם עיר שלמה עם שלטים אנטישמיים בכל העיר (מי אתם בכלל?!). הגיע הזמן שכולם יידעו שמדובר ב-15 אנשים משועממים”. “אני מבין שתשעה באב לא נוגע אליכם כי אתם מתכחשים ליהדות… זה בסדר. רק תזכיר לי שביום השואה , שלא נוגע אלי בשום צורה (בכל אופן מהארץ שסבי וסבתי עלו לא היה שואה).. תזכיר לי לעשות הישר בעיני, לפתוח את המסעדה שלי, לצפצף על כל אלו שנוגע בהם הדבר..בכל זאת האיש הישר בעיניו יעשה .. לא?! אז לא!!! אני לא אעשה את זה, כי אם יש משהו כעם שצריך לעשות, זה לכאוב את כאבו של האחר גם אם הוא לא נוגע אליו..בושה של אנשים שלא חושבים לרגע מעבר ל2 מטר שמקיף אותם. מרצ, לא פלא למה אתם ביעני אנשים כקליפת השום”.
חברת מועצת העיר ממרצ, לירית שפיר השמש “מסעדות סגורות ערב תשעה באב או כל מועד אחר – אך ורק מבחירה ולא מכפייה, מרצון ולא מחוק. אנו, במרצ כפר סבא היחידים שנשמור על עיר שמכבדת את חופש הבחירה וחופש העיסוק גם בשנים הבאות”.
קובי פדוה חבר מועצת העיר ממרצ “במדינה דמוקרטית, כל אדם יכול נהוג כרצונו. אני יכול להנות מארוחה במסעדה ומי שבוחר לצום יכול לצום. אני תומך בצמים ותומך בחופש של כל אדם לבחור את דרכו ומתנגד לכפייה. מרצ כפר סבא חופשית תמשיך לתת גיבוי לעסקים שבוחרים לפתוח ותושבי כפר סבא הבוחרים לסעוד. מצער שיתר תומכי הדמוקרטיה לא מצטרפים לקריאה הבסיסית הזו”.
עילאי הרסגור הנדין סירב להגיב לתגובות המתנגדים ואמר רק “יש תגובות נהדרות שאני מקבל, ויש גם כאלה שלא מסכימים, וזה בסדר. יש כאן עדיין חופש ביטוי. לפחות בינתיים. איש באמונתו יחיה”.
חבר מועצת העיר לשעבר, עו”ד מנשה אליאס “תגובתי לרעבים האומללים, מזי הרעב שהחלו את הצום, אבל לפתע בטנם קרקרה והם בריצת אמוק רצו למסעדה להשביע רעבונם.החבורה מדושנת העונג ישבו בריכוז עצום הם הזמינו צלמים שיצלמו כיצד הם מגרגרים ומשביעם את רעבונם. יש לציין כי מקורות יודעי דבר מסרו לי כי בטרם החלו לאכול הם עשו שאלת רב
האם מותר להם לשבור את הצום. הרב הר סגור לוכד הפרפרים בעברו שהשתכר עשרות אלפי ש”ח לחודש על חשבון הציבור ונתן לציבור תמורה אפסית פסק כי מותר להם.
החבורה המורדת לפני 4 שנים דרשו לפתוח את הפארק העירוני ערב תשעה באב והם הביאו את פליאה בכינור ועילאי בתופים ועוד חברלך בכלי נגינה מכלים שונים ונגנו דווקא בערב תשעה באב. מר עילאי הר סגור אתם מתיימרים להיות שומרי חוק עאלק והנה אתה מודיע כי אתה מצפצף על החוק האוסר פתיחת מסעדות בערב תשעה באב. מר הר סגור החכמולוג
האם אתה מצפצף על חוק האוסר פתיחת מסעדות בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה? מר סגור המצפצף על החוק האם אתה מצפצף על החוק האוסר פתיחת מסעדות בערב יום הזיכרון
לחללי צה”ל ונפגעי האיבה? סגירת מסעדות בערב תשעה באב לא נובעת מסיבות דתיות אלא זיכרון וכיבוד ההיסטוריה של עם ישראל וסבלו בתשעה באב במשך אלפי שנים אם אתה מורד בחוקי המדינה אז הכל ייפרץ. אתה רוצה לאכול תאכל בבית בחברת מרשייך ההוללים והריקים מכל תוכן וכיבוד מסורת ישראל אין כל הבדל בין ליל תשעה באב ללילות הזיכרון לשואה ולגבורה ולזכר חללי צה”ל. בושו והיכלמו מקוששי קולות עלובים השנאה שלכם לדת למסורת ידועה היא לכל ולכן מפלגתכם האהובה נמחקה ברוך ה מייצוג בכנסת. שבילי אופניים ועוד מצעד ללהט”בים אלו כל ” הישיגכם העצומים”. בושו והכלמו וחפשו לכם משימות יעילות יותר כמו דאגה לחלשים חלוקה לנזקקים כפי שעושים האנשים הנפלאים בלבד באשל בכפר בעמותות הנפלאות שבעיר
הישיגכם בכלל שואפים לאפס. מר הר סגור אינך ראוי להיות איש ציבור וטוב שפרשת ונעלמת כי הרי אתה מצפצף על החוק”. 

ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏‏11‏ אנשים‏, ‏שולחן‏‏ ו‏סושי‏‏

תגובות