בית ספר על יסודי חדש של החינוך המיוחד ייפתח בכפר סבא

בשורה חינוכית לתושבי העיר – בית ספר על יסודי חדש של החינוך המיוחד ייפתח בעיר, כהמשך ישיר לבית הספר גוונים – אשר יחד יתנו מענה ייחודי מסוגו בשרון לתלמידות ותלמידים עם קשיים נפשיים

מובילים בחינוך: עיריית כפר סבא, באמצעות אגף החינוך העירוני, פועלת בימים אלה במלוא המרץ להיערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה – תשפ”ד. במסגרת היערכות זו, נערכת העירייה לפתיחתו של בית ספר על יסודי חדש – בית הספר קשת – של החינוך המיוחד.

בית הספר קשת ייפתח כבית ספר על יסודי צומח לכיתות ז’-י”ב, כהמשך ישיר לבית הספר גוונים שפועל בעיר. בשנה הראשונה יכלול בית הספר כיתות ז’ ו-ח’, והוא מיועד לתלמידות ולתלמידים עם אינטליגנציה תקינה ומעלה, הזקוקים למענה ומעטפת בשל קשיים נפשיים.

 

ראש העיר ותלמידי חינוך מיוחד בכפר סבא

 

בית הספר, אשר יפתח ייחודיות אומנותית רחבה כמדיניות פדגוגית בית ספרית, יאפשר ללומדים בו להביא עצמם לידי ביטוי מלא בכל תחומי הלימוד הנדרשים מבני גילם, תוך שימת דגש על מגוון אומנויות ככלי פדגוגי חינוכי משלים.

יש לציין כי שני בתי הספר יחד, אשר יתנו מענה מעלה מכיתה א’- ועד כיתה י”ב לתלמידות ותלמידים עם קשיים נפשיים – ייחודים לאזור השרון כולו, כאשר בשנים האחרונות נרשמה עליה בכל הארץ של תלמידים הזקוקים למענה בשל קשיים נפשיים. בעקבות כך, ובשל הצורך שנוצר, החליטה עיריית כפר סבא לפני כשנתיים להרים את הכפפה ולהפוך את בית הספר גוונים לבית ספר אשר נותן מענה בתחום זה של החינוך המיוחד, שדרגה והקימה חללי לימוד ייחודיים בבית הספר. כעת, כאמור, מצטרף בית הספר קשת כבית ספר על יסודי ממשיך – כך שתינתן מעטפת מלאה לתלמידים מכניסתם למערך בתי הספר ועד תום לימודיהם.

 

דותן מימון, מנהל בית הספר קשת

 

את בית הספר קשת ינהל דותן מימון, בן 42 ואב לחמישה מהמושב סלעית. מימון הוא בעל תואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן גוריון, תואר שני בייעוץ חינוכי מאוניברסיטת תל אביב ותעודת הוראה בהתמחות בחינוך מיוחד.

במשך 20 השנה האחרונות עובד מימון בעולם החינוך, כאשר החל את דרכו בחינוך הקיבוצי, המשיך בחינוך הפנימייתי ועד ניהול חטיבה ותיכון. ב-15 השנים האחרונות הוא עוסק בעבודה בחינוך המיוחד.

“בעשור האחרון תפקדתי תחילה כיועץ ולאחר מכן כמנהל בית הספר בית אקשטיין כפר מל”ל, שהפך לאחד מבתי הספר המצליחים והמבוקשים ביותר עבור תלמידות ותלמידים עם לקויות למידה מורכבות”, הוא מספר. “אני מאמין מאוד בחינוך המיוחד, ובטוח בכוח של בית ספר לשנות מציאות ולתקן חוויה עבור תלמידים והורים שלא מצאו את מקומם במערכת החינוך הרגילה. אני שואף ומתכוון לבנות מסגרת מיוחדת, שתעשה ככל שביכולתה למען שיפור איכות החיים של התלמידים שלה ומשפחותיהם. אני שמח ונרגש מאוד להיכנס אל משפחת החינוך של כפר סבא, ומזמין את הקהילה לקחת חלק בהקמה של הפרויקט הייחודי והמרגש שלנו”.

ראש העיר, רפי סער: “חינוך ילדינו מוביל את המדיניות העירונית, במטרה לתת מענה לכל ילד וילדה בכל גווני וסוגי החינוך הקיימים. פתיחתו של בית הספר קשת של החינוך המיוחד מהווה בשורה של ממש ותאפשר רצף חינוכי לתלמידות ותלמידי בית הספר גוונים – ששודרג בשנתיים האחרונות והותאם לצורכי התלמידים. מדובר במענה ייחודי שכפר סבא מאפשרת לתלמידי העיר ואני גאה לעמוד בראש עיר השמה את צורכי כלל תלמידיה בראש סדר העדיפות העירוני ונמשיך להוביל את החינוך בישראל. אני מאחל הצלחה רבה לדותן מימון ולכל צוות בית הספר ותלמידיו”.

תגובות