בעשור התשיעי לחייו, רמי הכיר את אלברטה במועדון לאזרחים ותיקים בכפר סבא

רמי צדפי (88) התאלמן מאשתו לפני 5 שנים והוצע לו להצטרף למועדון סירקין לאזרחים ותיקים בכפר סבא, להם העניק שירותים בתחום התיירות. במועדון הוא הכיר את אלברטה רום בטיש (76), בזמן שפתר תשבץ. לאחר שבועיים של גישושים הוא החליט להזמין אותה לדייט. כעת הם חוגגים 4 שנים של זוגיות ובריאיון מיוחד לט”ו באב הם מספרים מה הסוד שלהם לזוגיות טובה.

• אלברטה רום בטיש: “פער הגילים הרתיע אותי בהתחלה, אבל המראה והאופי הטוב של רמי קנו אותי. זוגיות בגיל הזה היא קצת אחרת. אנחנו נותנים ספייס אחד לשני. אנחנו גרים בנפרד ולצד המפגשים במועדון, אנחנו קובעים לנו ארוחות במסעדות וטיולים משותפים בארץ ובחו”ל”.

רמי צדפי (88) למד בבית הספר כדורי בצפון הארץ והיה ממקימי קיבוץ ניר אליהו. כל חייו עסק בעבודת הארץ במסגרת הקמת הקיבוץ ועבודה עבור הסוכנות היהודית בארץ ובארה”ב. בגיל מאוחר יותר עבר לעיר כפר סבא ועסק בתיאום טיולים מאורגנים למגוון חברות.
אשתו הייתה חברה במועדון סירקין לאזרחים ותיקים בעיר, המופעל על ידי העירייה באמצעות האגף לשירותים חברתיים-קהילתיים והוא תיאם טיולים למועדון ברחבי ישראל.

לאחר שאשתו נפטרה, הציעו לו בהנהלת המועדון להצטרף לפעילות השוטפת. “לפני 5 שנים התאלמנתי, מנהלת המועדון התקשרה אלי והציעה לי להצטרף לפעילות שלהם”, הוא מספר. “החלטתי להגיע להרצאות במועדון ולפני תחילת הפעילות, הייתי יושב בלובי ופותר תשבצים. עם הזמן החלו להתגודד סביבי כמה חברים מהמועדון וככה למעשה הכרתי את אלברטה”.

האהבה בין השניים החלה לפרוח והם הפכו לזוג. “לפני הפנסיה עבדתי כעובדת סוציאלית לגיל הרך וגרתי בת”א ופ”ת”, מספרת אלברטה רום בטיש בחיוך. “לפני 8 שנים עברתי לכפ”ס ובמקביל נרשמתי למועדון בסירקין , המציע מגוון רחב של חוגים ופעילויות. לפני 4 שנים פגשתי את רמי, אדם נחמד ושלו והתחלנו לפתור תשבצים ביחד. כעבור שבועיים של היכרות הוא ביקש את הטלפון שלי. בהתחלה נרתעתי מפער הגילים בנינו, אבל התרשמתי מהמראה שלו ומכך שהוא אדם נעים הליכות וחכם. מאז אנחנו ביחד”.

בני הזוג מספרים מה סוד הזוגיות שלהם בפרק ב’ של החיים

“אנחנו לא גרים ביחד, לכל אחד יש את הספייס שלו. אנחנו נפגשים במועדון, הולכים ביחד למסעדות ומטיילים יחד בארץ ובחו”ל. אנחנו בקשר עם הילדים והנכדים אחד של השני , אבל חשוב לנו גם הזמן לעצמנו וגם הזמן של כל אחד לבד”, מסביר רמי.
“אני משתתפת ב-7 חוגים במועדון, בעוד שרמי בעיקר נהנה מההרצאות, משחייה והליכות”, מוסיפה אלברטה. “אנחנו מברכים על ההזדמנות שניתנה לנו להכיר אחד את השנייה ומשתדלים להתעסק בטוב ובהנאה אחד עם השני”.

 

 

מועדון גמלאים לאומנויות סירקין הוא מועדון לאזרחים ותיקים בחסות עיריית כפר סבא בהובלת המחלקה לטיפול האזרחים ותיקים באגף שירותים חברתיים קהילתיים, המעניק לאזרחי העיר מגוון רחב של פעילויות כמו: שיעורי שפות, חוגי אומנות, ייעוץ לגמלאים, לימודי מחשב, הרצאות והכוונה לאזרחים הוותיקים ביום שלאחר הפרישה.

לכבוד ט”ו באב, קידמו בעירייה מגוון רחב של פעילויות לאזרחים הוותיקים וליתר תושבי העיר לכבוד יום האהבה. במועדון סירקין למשל, ערכו ארוחת בוקר חגיגית וסדנה מיוחדת בשם ‘כל אחד והאהבה שלו’. במועדון נחשון לאזרחים ותיקים התקיים בט”ו באב בוקר של שירי אהבה ויין עם קטעי משוררים ומופע מוזיקלי.
במועדון הגמלאים בשכונה הירוקה בעיר קיימו הרצאה מיוחדת לט”ו באב בנושא אהבה וסרטים ופעילויות נוספות התקיימו גם בשאר המועדונים לאזרחים ותיקים הפועלים בעיר.

“אנחנו מעניקים מגוון רחב של מענים לאוכלוסייה המבוגרת והוותיקה של העיר לאורך כל השנה, לרבות לבני משפחותיהם”, מסבירה מנהלת האגף לשירותים חברתיים-קהילתיים, רוזי נוימן. “חוגים, הרצאות, סדנאות בנושאים שונים, מסיבות בחגים ובאירועים מיוחדים, תמיכה סוציאלית וסיוע במיצוי זכויות, מפגשים רב דוריים עם ילדים ובני נוער ועוד. סיפור האהבה של רמי ואלברטה הוא אחד הסיפורים המרגשים והיפים, המביאים לידי ביטוי את סיפורה של העיר כפר סבא – עיר שחוגגת השנה 120 שנה ומשלבת בין ותיק לצעיר, בין חדש לישן, בין הדור השלישי לדור הצעיר. זו עיר של קהילה, של משפחתיות, שנותנת כבוד לוותיקיה ופועלת למענם בכל המישורים”.

תגובות