כל מה שרציתם לדעת על יישור שיניים בלתי נראה

אורתודונטיה היא תחום המומחיות של רפואת השיניים האחראית על יישור שיניים. עם השנים החלה האסתטיקה לשחק תפקיד חשוב בחיינו והובילה לפיתוח סוגים שונים של התקנים ליישור שיניים בלתי נראים שמסוגלים להבטיח תוצאות מעולות לאנשים עם דרישות אסתטיות גבוהות.

אמנם, הפלטות המסורתיות הן שיטה מעולה ליישור השיניים, אבל אם אתם רוצים ליישר את השיניים שלכם מבלי לחשוף חיוך מלא בחוטי מתכת, יש לכם היום אפשרות גמישה, נוחה ופחות בולטת ליישור השיניים, וזאת באמצעות התקן שקוף שנקרא אינוויזליין – Invisalign.

מרפאות שיניים רבות כוללות היום צוות של מומחים, כולל אורתודנטים המוסמכים לבצע טיפולים אסתטיים אורתודנטיים חדשניים ליישור שיניים בלתי נראה.

אינוויזליין הנתיב הדיסקרטי לחיוך מדהים

אנשים רבים עם שיניים עקומות חולמים שנים על חיוך מלא שיניים סדורות ויפות. שיניים עקומות לא רק מערערות את הביטחון העצמי, אלא יכולות להוביל גם לשלל בעיות בריאותיות בהמשך החיים.

הבעיה היא שהליכה עם פלטת מתכת מסורתית היא לא אפשרות אטרקטיבית לאנשים שהשאירו מאחוריהם זה מכבר את שנות הנעורים. במקומה, יישור שיניים בלתי נראה הולך וצובר פופולריות כטיפול המסייע ליישור שיניים דיסקרטי יותר. ההבדל הוא שבשיטה זו משתמשים במיישרים שקופים מפלסטיק במקום בסוגרים מתכתיים. כתוצאה מכך, אתם יכולים ליישר את השיניים שלכם מבלי להיקלע למצבים מביכים.

אם אתם שוקלים להתחיל טיפול באינוויזליין, הנה כמה מהדברים החשובים שכדאי לדעת לפני שתתחילו בטיפול האורתודונטי שלכם.

למה כדאי לי לעבור טיפול אורתודונטי עם אינוויזליין?

פלטות ליישור שיניים קשורות בדרך כלל לתלאות גיל ההתבגרות, כך שהסיכוי להשתמש בפלטות מסורתיות אלה ליישור השיניים שלכם כמבוגרים, יכול להלחיץ ולדכא. הטכנולוגיה החדשנית של אינוויזליין שינתה את פני הדברים וכעת אנשים בכול הגילאים יכולים ליהנות מקבלת טיפול אורתודונטי נוח ונעים, בעזרת יישור שיניים שקוף ובלתי נראה.

לפעמים, בסוף התהליך מתברר שיש צורך בכמה עידונים נוספים. זה קורה כאשר שיניים מסוימות דורשות כוונון נוסף כדי שיגיעו למקומן האידיאלי הסופי. מצב זה נפוץ ביותר. אחרי הכול, זה די מאתגר לצפות כבר בתחילת הטיפול להיכן בדיוק תצליח להגיע כל שן במהלך הטיפול האורתודונטי הבלתי נראה.

התוצאות נראות לעין הרבה יותר מהר

אחד הדברים הטובים ביותר שמציע לכם יישור שיניים בלתי נראה הוא המהירות שבה אתם יכולים לראות תוצאות, במיוחד בגלל שום דבר לא מסתיר את השיפורים שמתחוללים בשיניים שלכם לאורך כל הטיפול. בדרך כלל אפשר להבחין בשינוי כבר לאחר מספר חודשי טיפול בלבד. 

בעוד שזמן הטיפול משתנה ממטופל למטופל, הצפי למקרים פשוטים הוא שהטיפול יימשך בין 6 עד 12 חודשים. מקרים מורכבים יותר לוקחים כמובן זמן רב יותר. אבל רוב המטופלים שעוברים יישור שיניים עם אינוויזליין יכולים ליהנות מחיוך יפהפה תוך פחות מ-12 חודשים מתחילת הטיפול. 

אבל הסתייגות קטנה: כל הפלא הזה יתרחש רק בתנאי שתעקבו אחר הוראות האורתודנט ותקפידו להניח את ההתקן השקוף על השיניים שלכם שעות רבות ככול האפשר בכול יום.

אינוויזליין הוא טיפול נוח ליישור השיניים

היום, כולנו מחפשים נוחות. את ההתקן של אינוויזליין ניתן להסיר כשאתם מצחצחים שיניים או אוכלים, וכשאתם מסיימים, אתם פשוט מחזירים אותו לשיניים. זה מונע בעיות כמו שאריות מזון שנלכדות בין חוטי הפלטה, קושי לנקות את השיניים או חוסר אפשרות לאכול מאכלים שונים, כמו למשל פופקורן!

אינוויזליין לא מתאים לכול אחד. לכן, רופא השיניים שלכם יבצע בדיקה יסודית כדי לקבוע אם שיטה זו מתאימה ליישור השיניים שלכם או לא.

המאמר נכתב באדיבות ד״ר בן מילר – רופא שיניים בתל אביב

תגובות