מצטיין משלנו: ד”ר עידו מתיא הכפר סבאי, העובד כרופא ילדים במחוז דן-פ”ת בכללית, זכה בפרס דניאלי היוקרתי

גאווה כפר סבאית: ד”ר עידו מתיא, רופא ילדים מוערך במחוז דן-פ”ת בכללית ותושב העיר כפר סבא, הוא אחד מזוכי פרס דניאלי היוקרתי לשנים 2022-2023.

הוא בן 48, נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר בשכונת תשלו”ז וכפר סבאי מזה כשש שנים. במסגרת תפקידו בכללית, הוא מטפל בילדות ובילדים המתגוררים באריאל וביישובי השומרון, ומאז החל שם את עבודתו יצא שמו למרחקים כרופא מסור ומוערך הקשוב לצרכי מטופליו ומעניק להם מענה אישי ומקצועים.

כמעט 800 אלף המלצות

פרס דניאלי, “רפואה עם לב”, הוא מיזם של קרן דניאלי אשר הוקמה לזכרה של דניאלי זוננפלד ז”ל, מתנדבת במחלקה האונקולוגית בבית החולים לילדים שניידר מקבוצת כללית, אשר נהרגה בתאונת דרכים בעת חזרתה מההתנדבות, בהיותה בת 20 בלבד.

התאונה קטעה את שאיפתה של דניאלי להיות “רופאה עם לב”, כפי שהגדירה זאת בחייה. אביה, מוטי זוננפלד, החליט לקיים את חלומה ולקדם רפואה עם נשמה. במסגרת זו ייסד את הפרס, אשר נועד להעריך ולהוקיר את האנושיות ואת השותפות האמיתית של הרופאים וצוותי הרפואה עם החולים שתחת השגחתם.

מידי שנה פונה קרן דניאלי לאזרחות ואזרחי ישראל ומבקשים מהם להמליץ על הרופאות והרופאים המצטיינים ביחסים האנושי, המסור והאמפתי. השנה המליצו כמעט 800 אלף אנשים במיזם והמליצו על הרופאים המסורים שלהם, הראויים בעיניהם להערכה ולהוקרה מיוחדת.

מבין מאות רופאי המשפחה והילדים שהומלצו לזכייה, נבחרו לבסוף 14 רופאות ורופאים מצטיינים, בהם כאמור ד”ר עידו מתיא הכפר סבאי. בתחילת ספטמבר ייערך אירוע רשמי להענקת הפרס בבנייני אומה בירושלים.

דמות מוערכת ומעורבת בקהילה

ד”ר עידו מתיא, מומחה ברפואת ילדים, עובד במחוז דן-פ”ת בכללית מאז שנת 2013. תחילה החל לעבוד במרפאת קניון אריאל והחל מ-2017 החל לראות מטופלים גם במרפאת רבבה שבשומרון.

עידו מעורב בחיי הקהילה ביישובי השומרון ונחשב דמות מוערכת ומקובלת על קהל לקוחות כללית באזור – ויעידו על כך מכתבי ההערכה הרבים שאותם קיבל לאורך שנותיו בתפקיד. הוא דגל בערכים של עבודת צוות והטמעת חדשנות בעבודת המרפאה ועל פועלו הרב נבחר מוקדם יותר השנה לעובד מצטיין של המחוז. כעת מתווספת ההערכה הנוספת, והמשמעותית ביותר, מקרן דניאלי.

“מודה אישית לכל מי שהמליץ עליי”

“עידו הוא רופא ילדים בחסד, מקצוען, צנוע. רופא מלא חמלה ואהבת האדם”, בירכה מנהלת מחוז דן-פ”ת, ד”ר יעל רייכנברג, עם היוודע דבר זכייתו, “התברכנו בעידו כרופא מצטיין במחוז שלנו. אנו מצדיעים לו היום ונרגשים נוכח ההוקרה רחבת ההיקף שלה הוא זכה”.

ד”ר מתיא הנרגש ביקש להוסיף: “להיות רופא בקהילה זו זכות גדולה בעיניי, המשלבת אחריות גדולה עם סיפוק והרגשה של נתינה עם משמעות. העובדה שיש הערכה כזו גדולה מצד האנשים שאני מטפל בהם ונפגש עמם על בסיס יומי זה דבר משמח ומרגש כאחד ואני מודה אישית לכל מי שבחר בי והמליץ עליי”.

תגובות