עמותת כפ”ס ורעננה אוהבות חיות: קמפיין לא עוזבים חברים 2023

עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות (ע”ר 580431682) פועלת משנת 2004 ושמה לה למטרה את רווחתם של בעלי החיים חסרי הבית. במסגרת פעילות העמותה: חילוץ והצלת בעלי חיים פצועים ובמצוקה, סיוע וטיפול רפואי וטרינרי לחיות רחוב, מציאת בתים מאמצים למאות כלבים וחתולים נטושים, חינוך הציבור לכיבוד בעלי חיים, למניעת התעללות, שמירה על חוק צער בעלי חיים ועוד.
העמותה פועלת אך ורק על טהרת ההתנדבות.
הכלבים והחתולים שנמצאים בעמותה הם חסרי בית, רובם חולצו מהשטח ואף עברו התעללות או הזנחה וצריכים, מעבר לקורת גג, טיפול רפואי והתנהגותי על מנת שיוכלו להשתקם ולמצוא בית מאמץ.

לראשונה מזה 19 שנות פעילות, תוך החרגה של המשבר הראשוני בתקופת הקורונה אותו צלחנו בעזרת עשייה מדהימה של מתנדבים ותורמים נפלאים, לעמותה אין אפשרות להמשיך ולתמוך בעשרות הכלבים והחתולים שנמצאים תחת אחריותה.

הסיבות למשבר כיום:

1. ירידה דרסטית בכמות האימוצים – ירידה של מעל ל-50% בכמות האימוצים השנתית.
אחוז נכבד מהתרומות לעמותה מגיע באמצעות “סל אימוץ”, אותו מתבקשת לשלם כל משפחה שמאמצת כלב או חתול.
הירידה באימוצים נובעת, כנראה, מהמצב בארץ – הן יוקר המחייה, אשר גורם למשפחות לחשוב לפני אימוץ או להחזיר כלבים והן מגמת הרילוקיישן, כאשר משפחות רבות לא לוקחות חיית מחמד ואף מחזירות אותה לאחר האימוץ. זו בעיה כלל ארצית.
2. ירידה בכמות המתנדבים הפעילים המונעת יכולת לוגיסטית לסייע בהיקף הרצוי לבעלי החיים בפעילות השוטפת.
3. ירידה דרסטית בכמות התרומות הפרטיות שהן הליבה של יכולת פעילות העמותה.

לנוכח זאת, נוצר מצב בו אנו מתקשים ואף לא יכולים לשלם לפנסיונים, בהם שוכנים רוב הכלבים, לווטרינרים, המטפלים במסירות בבעלי החיים ולספקים נוספים (מזון, ציוד וכו’) שבזכותם אנו מעניקים לבעלי החיים את כל אשר נדרש עבורם. לכן ללא היכולת לגייס את הסכום הרלוונטי העמותה לא תוכל להמשיך לקיים את פעילותה.

הקמפיין איתו יצאה עמותה, “לא עוזבים חברים”, נועד לסייע לעמותה לשרוד את הקיץ ולשמור על אותם כלבים וחתולים מסוף ברחוב, בהסגר או גרוע מכך.

https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/97856/about

תגובות