יש לנו אלופי אגרוף תאילנדי, תלמידיו של רוני סקה מבית הספר לאומניות לחימה team saka

בית הספר לאומניות לחימה team saka, שיטה שפותחה על ידי מאסטר לאומניות לחימה רוני סקה מוכר ומכובד בארץ ובעולם!

“המועדון שלנו לקח את אליפות הארץ שנתיים רצופות ואני מתכנן שייקחו גם את השנתיים הבאות”, אומר רוני סקה, מאסטר אומנויות הלחימה מכפר סבא האחראי לאלופי האגרוף התאילנדי, טל ראובני בן 11, ניל עיוון בן 13, מקסים קודין בן 15, מיכאל רוזן בן 14 ושני תלמידים, ברק קרוונצ׳קו ורוני יחזקאל נמצאים כרגע בנבחרת ישראל לאליפות עולם.

רוני סקה ובנו תומר צוות מנצח בהכנה לתחרויות בהכנה מנטלית. במועדון אצל רוני יש קבוצות יסודי לפי גיל, חטיבה לפי גיל, תיכון לפי גיל ואחרי צבא ומעלה לפי רמות: מתחילים, מתקדמים. השיעורים תמיד מתחילים בתרגילי קוארדינציה, תרגילי גמישות, טכניקה ולאחר מכן עבודה בזוגות. תוך כדי השיעור, רוני עוצר, נותן להם שיחות מוטיבציה לחיים והרבה כלים להתמודד עם האתגרים בחוץ. רוני סקה הוא אבא אוהב, נשוי פלוס שלושה ילדים שגם הם בתחום הספורט והלחימה.

לזכותו של רוני עשרות אם לא אלפי תלמידים במהלך השנים שעשו שינוי גדול בחייהם מהרגע שהגיעו לבית הספר ללחימה שבבעלותו. בית הספר מקנה לתלמידיו, בטחון עצמי, ומציב להם אתגרים רבים להתמודדות. התלמידים יוצאים עם כלים רבים להתמודדות בחיי היום יום וזאת מעבר ללימוד הלחימה עצמה. שמו של בית הספר ורוני סקה בפרט יצא למרחקים שלא בכדי. בזכות חריצותו, שקדנותו, האכפתיות והאחריות שהוא מפגין במהלך הלימודים.

 

רוני, איך אתה הופך אותם ללוחמים?

“רוב הלוחמים היו חסרי ביטחון רגישים חסרי קוארדינציה והיה להם קושי בלימודים ובכישורי חברה. בעקבות ההתמדה באימונים לאורך השנים הילדים הצליחו להתגבר על כל הקשיים שהיו להם, ביטחון עצמי, הגנה עצמית, כישורי חברה, הצלחה בלימודים, ילדים אלה, לכל מקום שילכו יידעו להתמודד עם כל אתגר ויצלחו לגבור עליו. השיטה שפיתחתי נותנת לילדים הכלים במצבים ובסיטואציות להתמודד איתם. גם אם לא יזכו בקרב הם יזכו בכלים לחיים. כשאני אומר בואו להתאמן עם אלופים זה לא אומר שיזכו בתחרויות או שיעשו קרבות בזירה אולימפית, מספיק הקרבות שהם יעשו במועדון, הכלים שהם יקבלו זה לא ביום אחד הם חייבים רצון והתמדה. אני תמיד נותן דוגמה לתלמידים שלי שאף אחד לא נולד חכם כמו למשל, איך הצלחנו לקרוא ולכתוב (מוטוריקה עדינה) כתבנו כמעט 4-5 שעות כל יום מכיתה א-ו. רק ככה הצלחנו. אז בלחימה אותו הדבר כי מתמידים כל יום וגם עושים שיעורי בית”.

איזה תלמידים היית רוצה שיתאמנו אצלך?

“היום השיטה שלי עוזרת במיוחד לילדים רגישים וחסרי קוארדינציה וחסרי כישורים, קשב וריכוז, אז אני בהתחלה לוקח אותם לאימונים פרטיים ולאחר מכן מעביר אותם לקבוצה.
כיום ילדים שנמצאים באזור נוחות, כלומר יש להם טלפון, מחשב, טלוויזיה בחדר שלהם. לזה קוראים אזור נוחות. להוציא כזה ילד מהבית לאימונים זה קשה אבל כשהם מגיעים אלי שבעים אז אני גורם להם להיות רעבים. למעשה חיי התחרות והשפע מבלבלים את ההורים הצעירים בחינוך ילדיהם במקום שהילדים ישיגו את המטרות שלהם בעצמם ההורים מגישים להם את זה בצלחת”.

יש לך מסר להורים?

“כן. אני כאן בשבילכם, אני פה למי שרוצה הדרכה איך להפוך את הילד שלכם ללוחם מאוזן, להצליח כי היום זה קשה להיות הורה צעיר בעולם הזה. בית הספר שלי דוגל בערכים וכבוד. נגד אלימות וכמובן לכבד השונה”

 

תוכל לספר מעט על עצמך?

 

“אני מגיל חמש התחלתי ללמוד ג׳ודו וקראטה. הגעתי לחגורה שחורה דן 2 שהייתי בן 18. משם המשכתי לעוד אתגרים למדתי אגרוף תאילנדי באמסטרדם, בתאילנד, בברזיל. למדתי גם קפוארה וגם לימדתי. כיום אני משלב להם את הידע שלי. תמיד צריך להיות בן אדם טוב לעזור ולכבד. לא להחזיק מעצמך ולא להיות יהיר ולחשוב שאתה הכי טוב. תמיד לדבר בגובה העיניים.
אני לא מאמין בעולם שהכל יפה והכל ורוד. צריך להיות תמיד מוכן לכל תרחיש, עם זאת צריך להיות שמח רגוע ושליו לא להתעצבן. כל הדברים האלה רכשתי בעולם הלחימה וזה מה שאני מאמין ומעביר לתלמידים שלי”.

תגובות