מאות רבות של תושבי כפר סבא הגיעו לכנס ההסברה על “פרויקט הצעירים” אותו מקדמת העירייה

בכנס, שהתקיים בהיכל התרבות העירוני הוצגו התוכנית המלאה והקריטריונים לרכישת הדירות שייבנו והדירות שיוצעו להשכרה במחיר מפוקח

אתמול (יום ראשון 27/8) נערך כנס מיוחד בהיכל התרבות בכפר סבא להצגת “פרויקט הצעירים”, שיגדיל את היצע הדיור עם כ-4,732 יח”ד סה”כ, בנוכחות אדריכלית העיר מיכל שרייבר גלבדורף, סמנכ”ל “דירה להשכיר” אייל יחיאל ומנהלת תחום סיוע במשרד השיכון מעיין שפטר. התושבים זכו לשמוע על התקדמות פרויקט הצעירים, על הזכויות הייחודיות שלהם כתושבי העיר ועל הליך ההרשמה לדירה בהנחה.
מאות רבות של תושבות ותושבים בגילים שונים הגיעו לכנס, ואלפים צפו בו בזכות השידור החי שהועבר בפייסבוק העירוני ובערוץ היוטיוב של עיריית כפר סבא.

כזכור, פרויקט הצעירים כולל את הקמתה של שכונת “קריית הצעירים” בצפון מזרח העיר, שתכלול כ-3,232 יח”ד עם מעונות סטודנטים ודיור מוגן לגיל השלישי, לצד היקף של עשרות אלפי מ”ר לתעסוקה ומסחר. לצד הקמת שכונת “קריית הצעירים”, ישודרגו, במסגרת התוכנית הכוללת, השכונות הוותיקות בעיר שבראשן שכונת יוספטל ואשר במסגרתה תקודם התחדשות עירונית בכ-960 יחידיות דיור קיימות והקמה של 950 יחידות דיור חדשות בשכונה, שישווקו במחיר מטרה, מתוכן ישווקו מאות יח”ד במחיר מטרה לבני העיר כפר סבא. התוכנית השלישית היא תוכנית האצטדיון, במסגרתה תוקם שכונה חדשה עם 550 יח”ד למגורים.

אדריכלית העיר מיכל שרייבר גלבדורף הסבירה על תוכניות הדיור השונות בפרויקט הצעירים ועל התוכנית התחבורתית בעיר כפר סבא. בהשקעה של מאות מיליוני שקלים בתשתיות התחבורתיות, משרד התחבורה גם ייתן, במסגרת פרויקט הצעירים, פתרונות למזרח העיר ולמערב ביניהם צומת עלייה וכניסה לאזור השכונות הירוקות מכיוון צפון, ואף מעבר לתחבורה ציבורית חשמלית ורשת שבילי אופניים שתעבור בכל עורקי כפר סבא. הבשורה הראשונה במסגרת הפרויקט היא הקמת כביש 541 כביש רוחב צפוני לעיר, על בסיס תוואי כביש 5503. מדובר בכביש שישמש כציר תנועה מרכזי של ערי השרון ויקשר את כפר סבא מכביש 6 ומחלף אייל דרך כביש עוקף ניר אליהו בשלב הראשון. בשלב השני יבוצע חיבור ישיר לכביש 4 וממנו לכביש עוקף רעננה בואך מרכז התחבורה הציבורית במתחם שפיים על כביש 20 – נתיבי איילון.
עוד הציגה אדריכלית העיר את שימור השטחים הירוקים, ביניהם המסדרון האקולוגי ויער קפלן, פיתוח רשת שבילי אופניים, נתיבי תחבורה ציבורית, שילוב של מסחר, תעסוקה ומגורים, הקמת מבני חינוך חדשים וחידוש ותיקים, ושמירה על הגריד הירוק- שבילי ההליכה לאורכה ולרוחבה של העיר – שמאפיינים באופן ייחודי את כפר סבא.

כך תושבי העיר יוכלו להירשם לרכישת דירה בהנחה של עד מיליון שקלים

סמנכ”ל דירה להשכיר אייל יחיאל ומנהלת תחום סיוע במשרד השיכון מעיין שפט הסבירו לתושבי העיר מהם זכויותיהם וכיצד הם נרשמים להגרלה על דירה בפרויקט הצעירים שיכול להגיע להנחה של עד מיליון שקלים. התוכנית מציעה לזכאים מספר מסלולי דיור במחיר מופחת. הזכאים להירשם לדירה הם בני המקום שחיו בעיר כפר סבא 3 שנים לפני ההגרלה המוגדרים כ”חסרי דירה או משפרי דיור”. בין היתר מדובר בזוגות נשואים או ידועים בציבור שמקיימים משק בית משותף, כולל אזרחים ישראלים שבני זוגם תושבים זרים, הורים עם לפחות ילד אחד מתחת לגיל 21, כולל הורים שהילד לא בחזקתם, תושבים רווקים או יחידים (רווקים, גרושים או אלמנים) מעל גיל 35 ועוד.

במסגרת הכנס הוצגה גם תוכנית ‘דירה להשכיר’ שמציעה למשפחות הצעירות בכפר סבא שכירות ארוכת טווח. אחת המשימות העיקריות שהציב רה”ע רפי סער עם כניסתו לתפקיד, הייתה לוודא שכפר סבא תאפשר לצעירי העיר להמשיך לחיות בעיר ולא לקרוס תחת יוקר מחירי הדיור. בהתאם לכך, שכונת “קריית הצעירים” תצא לדרך, בשיתוף רמ”י, עם תוכנית סדורה לשכירות ארוכת טווח. במסגרת הפרויקט, כל יזם יחויב להקצות כ-30% מיח”ד לשכירות ארוכת טווח למשך 10 שנים. הדיירים אשר יצטרפו לשכונה יחתמו על חוזה מול היזם, במסגרתו הם יזכו למחיר קבוע שיוכל לעלות רק לאחר 5 שנים, ב-5% בלבד ובצמוד למדד.

רצ”ב: כנס הסברה פרויקט הצעירים, צילומים: גלעד זקש

תגובות