מתכון מנצח לעוגיות שוקולד ציפס וגלידה מושלמת

עוגיות שוקולד צ’יפס הן לא במקרה עוגיות אייקוניות אשר ממלאות את ראשם של רבים לאורך שעות רבות במהלך היום. הרי מי מאיתנו לא אוהב עוגיות נימוחות, מלאות בחמאה, בהן אפשר למצוא חלקיקים קטנים של שוקולד נמס? הוסיפו לזה גלידה ואתם כבר הכנתם מתכון המתאים לשעת לילה מאוחרת, בתור קינוח לארוחת בוקר מפנקת ולשעת התה בשבת אחרי הצהריים במרפסת. אם אתם מחפשים מתכון מנצח לעוגיות שוקולד צ’יפס ולגלידה ביתית, זה הזמן שלכם להמשיך לקרוא.

 

Lama Roscu on Unsplash

מתכון בסיסי לעוגיות מנצחות 

אז באמת חשוב לזכור כי כל אחד מכין את העוגיות המפורסמות מעט אחרת. אנחנו שמים כאן מתכון בסיסי אשר יכול לשמש אתכם במגוון דרכים. בהמשך, כאשר נדבר על צורות הגשה של הקינוח נעזור לכם למצוא דרכים מגוונות להעשיר את הקינוח ולהפוך אותו קצת יותר מעניין. אגב, אם אתם רוצים להגיע לתוצאות מושלמות, קחו משקל ביתי לאפיה ושקלו את החומרים. תהליך השקילה לא יהפוך את העבודה מורכבת יותר אבל כן יעזור לכם להגיע לתוצאות מצוינות בכל פעם. 

מצרכים: 

290 גרם חמאה רכה אשר עמדה שעה מחוץ למקרר. 200 גרם סוכר לבן. כוס אחת. 200 גרם כוס סוכר חום. 2 ביצים בגודל M . אם אתם מודדים את המצרכים הוסיפו 100 גרם ביצים. כפית תמצית וניל. 400 גרם קמח. 2 כוסות וחצי של קמח ועוד ארבע כפיות. כפית וחצי אבקת אפיה. מעט מלח. 440 גרם שוקולד צ’יפס. אתם יכולים לבחור איזה שוקולד שתרצו. אנחנו מכינים מיקס של שוקולד מריר, לבן ושוקולד חלב אותם אנחנו קוצצים בסכין מטבח טובה. 

אופן הכנה: 

מערבלים במיקסר עם וו גיטרה את החמאה והסוכר משני הסוגים. אם אתם רוצים עוגיות פחות מתוקות, אתם יכולים להפחית בחצי את כמות הסוכר הלבן. מערבבים את המסה שתי דקות ואז מוסיפים את הביצים, תמצית הווניל, אבקת האפיה והקמח לתערובת קרמית. חשוב להוסיף את הקמח בהדרגה, כדי שייטמע בתוך המסה ולא יהפוך לגושים. בסוף, הוסיפו את השוקולד הקצוץ וחממו תנור ל180 מעלות. 

כעת, הניחו נייר אפיה על תבנית רחבה. קרצו מהבצק עיגולים קטנים. אם אתם משתמשים בכף גלידה, יהיה לכם קל יותר ליצור עיגולים שווים. אתם יכולים להכניס את המגש למקרר ללילה ולהוציא אותו שעה לפני האפיה למחרת בבוקר. האפקט הזה יהפוך את העוגיות קריספיות יותר. אם אין לכם זמן, אפו עוגיות שוקולד צ’יפס 11 דקות בערך, עד להזהבה. חשוב לצנן את העוגיות בחוץ לפני שתעבירו אותן לקופסא אטומה. 

גלידה וניל ביתית להשלמת המנה 

אתם יכולים להפוך את הגלידה לגלידה בטעם קפה אם תחליפו את תמצית הווניל בשתי כפות של אספרסו משובח. אם אתם רוצים להישאר עם גלידה וניל, הקפידו להשתמש בתמצית וניל מאיכות טובה. 

מצרכים:  פחית חלב מרוכז ממותק. 2 מכלים של שמנת מתוקה. שתי כפות תמצית וניל, שתי כפות קפה וכל תוספת אחרת בה תבחרו. אתם יכולים להעשיר את המרקם של הגלידה עם שברי פקאן מסוכר או עם שברי בוטנים, על פי טעמכם האישי. 

אופן הכנה: מקציפים את הקצפת לשמנת יציבה. מקפלים שליש מהקצפת לחלב ממותק אותו שפכנו לקערה קודם לכן. כאשר אתם שופכים את החלב הממותק, תוכלו להכניס אליו כל אחד מחומרי הטעם בהם בחרתם. לאחר הטמעת הקצפת בחלב הממותק, הכניסו את התערובת לשארית הקצפת בקערת המיקסר וקפלו בעדינות את הקצפת לתוך התערובת עם החלב הממותק. הכניסו את המסה לכלי אטום והקפיאו את הגלידה לפרק זמן של ארבע עד שש שעות לכל הפחות. 

תגובות