יצרני מטבחים מודרניים – מה הופך מטבח למודרני?

ישנם אינספור סגנונות עיצוב שונים בעולם עיצוב הפנים, ובפרט המון דרכים לעצב מטבחים. ועם זאת, יותר ויותר לקוחות שמשפצים את בתיהם או בונים בית או מטבח חדש בוחרים לעצבו ולתכננו סגנון מודרני. אז מה הוא למעשה מטבח בעיצוב מודרני, ואיך תוכלו לעצב מטבח מודרני יפה, אסתטי ונקי? 

 

עיצוב בית מודרני באופן כללי יתאפיין במראה נקי, אסתטי, בהיר על פי רוב, ועם קווי עיצוב נקיים. זה יכול לבוא לידי ביטוי בכל אחד מחדרי הבית – הסלון, המטבח, חדרי השינה, חדרי המקלחת, חדרי עבודה, ואפילו מחסן או מקומות אחסון כאלה ואחרים. אז למה צריך לשים לב כשמעצבים מטבח בסגנון מודרני?

 

צבעים נפוצים שיוצרים מראה מודרני במטבח

אם תשאלו יצרני מטבחים מודרניים, הם כנראה יספרו שהמצבעים הדומיננטיים והשולטים בתעשיית המטבחים ובפרט בעיצוב מטבחים מודרניים הינם לבן, אפור, שמנת ואפור. ולא בכדי, אלה צבעים רגועים יחסית המעניקים אווירה נקייה ואסתטית לכל חלל, גם למטבח. אין זה אומר שעליכם לבחור צבע אחד למטבח, אלא שמטבח מודרני קלאסי יעוצב תוך שימוש בשילוב של גוונים אלה, ביחד או בנפרד.

 

לצד זאת, קווים נקיים ומראה אסתטי מצריך חשיבה מעמיקה על פתרונות אחסון אסתטיים. כך, חשוב מאוד לשים לב בעת תכנון המטבח או הבנייה לספק כמה שיותר פתרונות אחסון – הישארות רהיטים, חפצים או כלי בית על השיש או מחוץ לארונות המטבח השונים עלולה ליצור מראה מבולגן ועמוס, בעוד הרעיון של מטבח מודרני הוא היצמדות לקו הנקי, האשליה כאילו אין המוני חפצים ורהיטים בכל פינה בבית.

 

לכן, שימו לב שהמטבח בתכנונו כולל הרבה ארונות ומגירות, פתרון אחסון למוצרים ומצרכים יבשים כמו מזווה או ארון צידי, וכן פתרונות אחסון מספקים למאכלים כמו מקרר גדול מספיק, מגירות או שידות. גם אי יכול להיות פתרון נהדר שמצד אחד מספק פתרון אחסון ומעניק מראה נקי, מסודר ומשופץ ומצד שני גם בו ניתן להשתמש כמקום אחסון.

 

freepic

שימור מראה נקי ומסודר של מטבחים מודרניים

עיצוב מטבח מודרני הינו משימה קשה, אך המשימה הקשה עוד יותר היא שימור המטבח במצב טוב, שמירה על סדר וניקיון והקפדה על כך שהכל ישאר במקומו. לשם כך, השתדלו כאמור להכניס לתכנון המטבח מספיק מקומות אחסון, ומעבר לכך נסו להחזיר למקום כל מוצר בו השתמשתם ואינו מתיישב עם עיצוב המטבח שלכם. 

 

בנוסף, הצבעים הבהירים והעיצוב הפשוט יחסית של מטבח מודרני מצריך שמירה על רמה גבוהה של ניקיון. בעוד במטבחים כהים זו בעיה פחות נפוצה ויותר קלה לפתרון, לכלוך יכול להיראות על צבעים בהירים די בקלות, ולכן שימו לב שהמטבח שלכם נותר מתוחזק, כך שניתן יהיה לשמור על שלמותו ויופיו, וכמובן על אופיו המודרני העיצובי לאורך זמן. 

תגובות