איך בוחרים קרם פנים מומלץ לעור שמן?

עולם הקוסמטיקה עבר ועודנו עובר התפתחות משמעותית: הקרמים, המסכות, הפילינג ומי הפנים הם רק חלק מהמוצרים המוצעים בו. ברבים מהמקרים, התכשירים השונים משתנים בהרכבם לפי סוג עור הפנים להם הם מותאמים: עור רגיל, עור שמן, עור יבש או עור מעורב- שמשולב משני סוגים שונים של עור.

 

freepic

 

 

קרם פנים הוא אחד מהמוצרים היותר בסיסיים ושמישים בעולם הקוסמטיקה. נראה שמובן מדוע עור יבש או רגיל זקוקים לקרם לחות; אך חשוב לדעת שגם עור שמן זקוק לקרם לחות כדי להגיע לאיזונים נכונים ומצב עור מיטבי. על בחירה נכונה של קרם פנים לעור שמן, יפורט מיד.

מדוע חשוב להשתמש בקרם פנים?

עור הפנים מורכב מכמה שכבות: האפידרמיס, הדרמיס וכן השכבה השומנית. מבנה השכבות משתנה מאדם לאדם, וצפיפותן וההפרשות שהן מייצרות משפיע וקובע את סוג עור הפנים של כל אדם- שומני, יבש, רגיל או מעורב. קרם פנים מבקש לאזן את הלחות והשומניות של עור הפנים, לנקות אותו מהרכיבים המזיקים ולהביא את נקבוביות העור למצב מיטבי וכך לתת לעור את המרקם והחומרים שהוא זקוק להם.

קרם פנים חשוב בשני מצבים: גם כטיפול משמר, כלומר, הקובע שגרת טיפוח שתשמר את בריאות העור; אך גם כטיפול משפר, כלומר, טיפול בעור בעייתי באמצעות הזנה נכונה- שתיעשה באמצעות התאמה מיטבית של סוג קרם הלחות לסוג עור הפנים.

זיהוי עור פנים שמן

בשלב הראשון, יש לזהות את הסוג של עור הפנים כעור שמן. בשלב השני, יש לבחור קרם פנים מומלץ לעור שמן. 

לרוב, עור הפנים ניתן לזיהוי בצורה פשוטה: קל לראות אם עור הפנים יבש וסדוק או למשל, שמנוני ומבריק. עם זאת, חשוב לבדוק את סוג עור הנפים במצב סטרילי- זו לא תהיה חוכמה לבדוק את סוג עור הפנים אחרי טיול בן כמה שעות בשמש, לדוגמה. לכן, כדאי לבדוק את סוג עור הפנים אחרי שינה – המצב העדיף יותר – או אחרי שהייה במקום מקורה בטמפרטורה קבועה ורגילה. במקרה שאחרי בדיקה כזו, נראה שעור הפנים יהיה מבריק ושמנוני למגע, נבין שהוא שומני. בנוסף, לעור שומני יש נטייה, יחד עם השמנוניות והברק, לפתח פצעונים. גם לכן, חשוב במיוחד להקפיד על שימוש בקרם פנים איכותי.

מה צריך להיות בקרם פנים לעור שמן?

עור פנים שומני מייצר שומניות מוגברת כעניין טבעי, אך אין זו סיבה להימנע מקרם פנים, ולהפך: קרם נכון יסייע לעור לשמור על איזון נכון, לייצב את הנקבוביות ולמנוע הפרשת-יתר. קרם פנים לעור שמן צריך להיות קליל יותר מעור פנים מקביל, המיועד לעור יבש; עליו להיות דליל ועם לחות פחותה.
כמו כן, מומלץ שקרם לחות לעור שמן יכיל חומרים מתאימים, ובראשם: גליצרין וחומצה היאלרונית.

קרם הפנים הנכון יסייע לשמור על לחות נכונה לאורך היום והלילה להעניק לעור את הטיפול המקסימלי הדרוש.

תגובות