ראש העיר רפי סער: “מערכת החינוך בכפר סבא מהמובילות בישראל, גאווה עירונית הרושמת עליה של כ-7% בזכאות לבגרות ב-4 שנים האחרונות”

משרד החינוך פרסם אתמול (שני 11/9) את נתוני הזכאות לבגרות לשנת תשפ”ב, מהם עולה כי למרות הירידה בזכאות לבגרות שנרשמה ברמה הארצית, הוכיחו העיר כפר סבא ותלמידיה את חוזקה של מערכת החינוך העירונית – עם כ-91% זכאות לבגרות – נתון דומה לזה של השנה הקודמת, וגבוה מזה של שנה קודם – 90.1 אחוזים בשנת תש”ף, כמו גם בעלייה מתמדת לעומת שנים קודמות לכך, אז עמדו נתוני הזכאות לבגרות בעיר על 83-84 אחוזים בלבד.

יש לציין כי נתונים אלה כוללים את החינוך המיוחד, וגבוהים מאלה של רשויות שכנות (הוד השרון עם 88.8 אחוזי זכאות ומועצת דרום השרון עם 89.7 אחוזי זכאות), ודומה לערים אחרות (כ-91 אחוזים ברעננה ובהרצליה)

תלמידות ותלמידי כפר סבא הראו שיפור גם בזכאות ל-5 יח”ל באנגלית ובמתמטיקה עם עלייה מ-71.5 אחוז באנגלית בתשפ”א ל-73.3 בתשפ”ב, ושמירה על שיעור הזכאות במתמטיקה, העומד על 31.6 אחוזים בתשפ”ב.
יש להדגיש עוד כי שיעור הנשירה בתיכונים העירוניים אפסי, מאחר שבהתאם לחזון ומדיניות ראש העיר והעירייה מערכת החינוך בעיר לא מוותרת על אף תלמיד או תלמידה, ועלייה נרשמה גם בשיעור ההתמדה, העומד על 88.5 אחוזים לעומת 87 אחוזים בשנה קודמת.

זאת בנוסף לעלייה שנרשמה בזכאות לבגרות מצטיינת, מ-23 אחוזים בשנת תשפ”א ל-25.3 אחוזים בשנת תשפ”ב.
משמעות בגרות מצטיינת היא תעודה הכוללת 5 יח”ל באנגלית ולפחות 4 יח”ל במתמטיקה, אשר ממוצע הציונים בה הוא לפחות 90 והיא כוללת הצטיינות בתוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית.

ראש העיר רפי סער: “מערכת החינוך בכפר סבא היא מהמובילות בישראל ואנו גאים בכל תלמידות ותלמידי העיר ובכל צוותי החינוך וההוראה, שעמדו לצדם והובילו אותם להישגים אלה.
מערכת החינוך שלנו איתנה, תומכת, איכותית ומקצועית. אני מודה לאגף החינוך העירוני על הובלת הדרך, יצירת תכנים פדגוגיים חדשניים וחשיבה פורצת דרך, למנהלים וצוותי החינוך על השקעה ייחודית שאין שנייה לה, על שיטות הוראה חדשניות ופדגוגיה המותאמת לכל תלמיד. נמשיך להוביל את החינוך בכפר סבא לעמוד כחוד החנית במערכת החינוך הארצית ולעודד את תלמידינו להישגים גדולים נוספים. אני מברך את כל התלמידות והתלמידים ומאחל להם הצלחה רבה בהמשך”.

מנהלת אגף החינוך העירוני, אסנת חכמון: “מערכת החינוך העירונית שלנו מהווה מעטפת חמה ותומכת לכל תלמידה ותלמיד. השנה הצטרף תיכון שמיר למערך התיכונים העירוניים, וכבר בשנתו הראשונה כתיכון עירוני הוא קוצר הצלחות רבות ורשם עלייה ניכרת בזכאות לבגרות.
אני גאה בתלמידינו, שהצליחו להגיע להישגים מצוינים ומעוררי השראה. אני מודה לכל הצוותים החינוכיים וכמובן להורים, שהם חלק בלתי נפרד ממערך התמיכה העירוני. יישר כוח”.

תגובות