גאווה מקומית: יעקב ברכוב, מדריך ב’בית הדר’ בכפר סבא, נבחר כפרזנטור בקמפיין עמותת אלו”ט

‘נכנסת לבית, נכנסת ללב’ – מהלך גיוס של אלו”ט לאור המחסור במדריכים במסגרות לבוגרים על הרצף ברחבי הארץ

 

אלו”ט, האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, יצאה במהלך חדש לגיוס מדריכים שיהיו חלק מצוותי מסגרות הבתים לחיים, הוסטלים לבוגרים על רצף האוטיזם ברחבי הארץ. מדי שנה, הגיוס נעשה קריטי יותר ויותר, על רקע המחסור החמור באנשי מקצוע ומדריכים לטיפול בא.נשים על הרצף האוטיסטי. הקמפיין הנוכחי מעמיד באור הזרקורים את המדריכים של אלו”ט הנמצאים בשטח ומספרים על סדר היום המגוון שלהם והמשמעות בעשייה שלהם. בין הפרזנטורים שנבחרו להוביל את הקמפיין נמצא גם יעקב ברכוב, מדריך ב׳בית הדר׳ של אלו”ט בכפר סבא. יעקב מספר על ההשתתפות בקמפיין והעבודה באלו”ט:

 

“הגעתי לאלו”ט כי כבר מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה לעבוד עם אוכלוסייה של חסרי ישע. כשהשתחררתי מהצבא ויכולתי סוף סוף לבחור מה אני עושה, התחלתי להגיש קורות חיים לכל מיני מסגרות והגעתי ל׳בית הדר׳ בכפר סבא שהיה קרוב לאיפה שגרתי, שזה ׳בית לחיים׳ שהוא הוסטל לבוגרים על הרצף. הכרתי פה מנהלת מדהימה שהסבירה לי על התפקיד והאחריות, וכבר מסיור ההכרות בהוסטל התאהבתי בחברים (דיירי הבית). אני נמצא כבר 8 חודשים ב’בית הדר’, יש לי חיבור עצום עם החברים ברמה שקשה להתנתק. ממש התחברתי רגשית ברמה שאני מרגיש לפעמים כמו אבא של הדיירים. יש כל כך הרבה אהבה בין כולם. המדריכים הם אלו שקובעים את האווירה בבית, למשל אם שמים מוזיקה אז כולם רוקדים ונהנים במהלך כל היום. זה ממש תלוי ברצון ובאנרגיה שלנו המדריכים. התפקיד מתאים למי שמחפש לתת מעצמו, ולתת את החלק שלו בעולם הזה מבחינת עשייה טובה, אם כך אז אלו”ט זה המקום. החברים צריכים אותנו ואנחנו צריכים להיות כאן בשבילם עם סבלנות ומלא אהבה, לתת להם את המילה הטובה, להבין אותם ולהיות איתם ולא נגדם. וזה הקסם שקורה כאן בבתים לחיים של אלו”ט.”

 

במהלך הנוכחי ‘נכנסת לבית, נכנסת ללב’, אלו”ט מגייסת מדריכות ומדריכים למסגרות השונות של הבתים לחיים, ההוסטלים של אלו״ט ברחבי הארץ. “הדרכה ב׳בתים לחיים׳ מהווה הזדמנות מלאה בסיפוק ונותנת כלים לחיים בהיבט המקצועי של יכולות ומימוש העצמי. עבודה עם ילדים ומבוגרים על הרצף דורשת חמלה, סבלנות והבנה עמוקה של הצרכים הייחודיים שלהם.״ אומרת איילת יערי מנהלת חטיבת דיור ותעסוקה בעמותה, ומוסיפה ״ה׳בתים לחיים׳ של אלו”ט פועלים על פי התפיסה ההוליסטית, שרואה את כלל הצרכים של ה׳חברים׳, הבוגרים על הרצף האוטיסטי המתגוררים בבית, הכוללים צרכים נפשיים, גופניים קוגניטביים.  וחברתיים. לאור זאת הדרכה בהוסטלים היא מגוונת, ביתית, ומלאה בסיפוק ורגעים צבעוניים ושמחים. אין רגע דל, וכל יום נראה אחרת. והמשמעות, נמצאת בעיקר ברגעים הקטנים.״

אלו”ט האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם, היא הגוף הוותיק והמוביל את תחום האוטיזם בישראל. העמותה מטפלת בילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי במאות מסגרות חינוכיות טיפוליות ברחבי הארץ ביניהם מעונות יום שיקומיים, גני תקשורת, מסגרות פנאי, מסגרות דיור ומרכזי לימוד ותעסוקה. בנוסף עוסקת העמותה בקידום זכויות א. נשים על הרצף האוטיסטי ובני משפחותיהם מול רשויות המדינה.

 

 

 

 

תגובות