האם עיצוב וילה שונה מעיצוב דירה רגילה?

כאשר מדובר על וילה, מדובר על מבנה גדול, עם לא מעט חללים, המשדר יוקרה. אם אתם בונים וילה או משפצים את הווילה שלכם, אין ספק כי העיצוב הפנימי של הווילה מהווה דבר חשוב ביותר. העבודה של העיצוב צריכה להתבצע על ידי אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום. אדריכלים העוסקים בעיצוב פנים, הם אנשי המקצוע הרלוונטיים לצורך עיצוב וילה חדשה.

במה שונה עיצוב פנים של וילה מעיצוב פנים של דירה רגילה?

עיצוב וילה שונה מעיצוב של דירות מגורים רגילות. מדובר על מבנה הרבה יותר גדול, הכולל בו כמות גדולה של חללים בתוכו, בשל כך, יש צורך ביצירתיות רבה יותר, השקעה בפרטים הגדולים והקטנים ומתן תשומת לב מיוחדת ליצירת הרמוניה בין כל החללים בוילה.

עיצוב וילה כולל בו מגוון רחב של פרטים כגון: בחירת סגנון העיצוב, בחירת ריהוט לכל חלל, שילוב של אלמנטים דקורטיביים לחללים השונים, בחירת צבעים, בחירת מטבח, עיצוב תאורה ועוד. מדובר על עבודה הדורשת מיומנות בתחום זה ועל כן, לא כדאי לבחור בכל אדריכל או מעצב פנים עבור עיצוב וילה, אלא חשוב מאוד לוודא מראש כי הוא ביצע לא מעט עבודות עיצוב שכאלה וכדאי גם לבחון את תיק העבודות שלו בכדי להתרשם מהסגנון ומאיכות העבודות.

כיצד מעצבים וילה בצורה נכונה?

תמונה: https://www.pexels.com/

בכדי לעצב וילה בצורה נכונה, ראשית כל יש צורך שתגדירו את כל הצרכים שלכם מתהליך העיצוב. כדאי מאוד לעבור בין החללים השונים בוילה ולהגדיר מה יהיה השימוש בהם, איזה חדרים ישמשו כחדרי הילדים, איזה חדרים יהיו חדרי שינה, האם יהיו חדרים שיוגדרו כחדרי עבודה או חדרי אורחים ועוד. הגדרת הייעוד והצרכים של כל חלל בוילה, תקל עליכם את מלאכת העיצוב.

בשלב השני, כדאי מאוד לבחור בסגנון עיצוב ובצבעים שאתם רוצים בכל חלל. אתם יכולים לבחור בסגנון הכפרי, סגנון מודרני, סגנון רטרו, סגנון מינימליסטי ועוד. לאחר שתבחרו את סגנון העיצוב, אתם יכולים להתחיל לחשוב על פלטת הצבעים שבה תשתמשו בכל חדר בוילה.

בשלב השלישי, יש לבחור את הריהוט עבור כל חלל. המטרה היא שהריהוט מצד אחד יתאים לסגנון העיצוב הנבחר, לצבעים ולגודל החלל ומצד שני, שיהיה פונקציונלי, איכותי ונוח לשימוש. בחירת ריהוט היא שלב שכדאי שילווה איש מקצוע מתחום עיצוב פנים שכן, שילוב הרהיטים יכול להשפיע באופן מהותי ביותר על הנראות של כל חלל בוילה.

עיצוב תאורה בוילה גם מהווה שלב חשוב ביותר. תאורה כבר מזמן איננה דבר פרקטי שמטרתו היא להאיר את החלל בלבד, אלא, היא יוצרת אווירה של ממש בכל חלל ועל כן, יש לעצב תאורה בצורה נכונה בכל חלל בהתאם לייעוד שלו, בהתאם לעיצוב שלו ועוד.

בסופו של דבר, עיצוב נכון של וילה מתחיל בבחירת אנשי המקצוע הטובים ביותר ועל כן, אל תקלו ראש כאשר אתם מחפשים אנשי מקצוע לתהליך העיצוב. 

תגובות