עיריית כפר סבא התקינה פרגולה סולארית, בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב ובמסגרת פרויקט במימון האיחוד האירופי

עיריית כפר סבא התקינה פרגולה סולארית, בשיתוף עם אוניברסיטת תל אביב ובמסגרת פרויקט במימון האיחוד האירופי – כחלק מהתמודדות העירונית עם משבר האקלים העולמי

לראשונה בארץ ובעולם– היום התוקנה בכפר סבא פרגולה סולארית ייחודית וראשונה מסוגה, להתמודדות עם אי החום העירוני, וכחלק מתוכנית רב שנתית להתמודדות עם משבר האקלים העירוני.
מדובר בפרויקט בשיתוף אוניברסיטת תל אביב ובמסגרת מימון פיילוט כחלק מפרויקט SME4SMARTCITIES.- עסקים קטנים ובינוניים ים-תיכוניים משתפים פעולה ליצירת ערים חכמות, במימון האיחוד האירופי.

הפרגולה הייחודית, הכוללת ספרינקלים (מערכת מתזי מים) הותקנה בפארק העירוני ע”ש יצחק ולד, וזאת לאחר שכפר סבא בחרה במסגרת קול קורא בו זכתה, את אתגר התחממות האקלים וסוגיית “אי החום העירוני “, כאשר הפרגולה כוללת ערפילי מים מבית BIPV ישראל בשיתוף פעולה עם חברת SIT האיטלקית.

“זהו פתרון ייחודי לכפר סבא ולראשונה בעולם במסגרת הפיילוט”, מסבירה מנהלת אגף קיימות וחדשנות בעירייה, תמי קצבורג-נבנצל. “מדובר בפתרון שנועד להפחתת אפקט אי החום העירוני באמצעות הפרגולה הסולארית, המתקיימת בעצמה ומספקת חשמל ליצירת ערפילי המים. אנו חושבים כל העת על פתרונות חדשניים להתמודדות עם משבר האקלים העולמי, ונמשיך לקדם פרויקטים מסוג זה בכפר סבא”.
במסגרת הפרויקט שיתפה כפר סבא פעולה עם עיריות אחרות, כמו תל אביב, הרצליה ואילת, על מנת לחלוק את תוצאות הפרויקט ולהעשיר ערים נוספות בידע הנרכש.

 

יש לציין, כי מדובר בהמשך לתוכניות עבודה רב שנתיות, במסגרת היותה של כפר סבא עיר ירוקה ומקיימת, המקדמת פרויקטים רבים בנושא קיימות ואיכות הסביבה, בין היתר פרויקטים של גגות סולאריים, מיזם לייצור קומפוסטים, הצללה במרחב העירוני, חיסכון באנרגיה, מיחזור, ניהול יער עירוני, ביופילטר ייחודי מסוגו ועוד – כאשר העיר נבחרה לפני כשנה לייצג את מרכז השלטון המקומי ואת מדינת ישראל בוועידת האקלים העולמית שהתקיימה בשארם אל-שייח, ורשויות אחרות מגיעות לעיר על מנת ללמוד את הנושא וכיצד לקדמו בשטחן.

כמו כן, לאחר סיום הפיילוט יחד עם אגף קיימות וחדשנות ואוניברסיטת תל אביב והיזם, תיבחן פריסה של פרגולות סולאריות בתחנות האוטובוס בעיר, במטרה לקדם את הפרויקט הראשוני בעולם במקומות נוספים ברחבי העיר – לשהייה נעימה, מוצלחת וירוקה במרחב הציבורי.

רצ”ב: טקס חנוכת הפרגולה הסולארית

תגובות