בית המשפט המחוזי דחה את עתירת מכבי צעירי כפר סבא ודרישתם לקבל הקצאת אולמות ספורט

בית המשפט המחוזי דחה את עתירת מכבי צעירי כפר סבא ואת דרישתם לקבל הקצאה של אולמות ספורט.

השופט עבאס עאסי מבית המשפט המחוזי בלוד, פסק כי אין ספק שהעותרת ( מכבי כפר סבא ), מבקשת לקיים פעילות ספורטיבית הישגית בענף הכדורסל המוגדר כענף מועדף וכי תבחיני העיריה קובעים כי קבוצה חדשה תהיה זכאית לקבלת תמיכה, לרבות תמיכה עקיפה רק בחלוף שנתיים מיום תחילת פעילותה.

השופט עאסי ציין עוד כי החלטת העירייה הייתה סבירה שכן מכבי הגישה בקשתה באיחור ניכר, ורק לאחר שחלף המועד האחרון להגשת בקשות הקצאה לשנת הפעילות הנוכחית.

השופט דחה גם את טענות מכבי בדבר שיקולים פוליטיים וקבע שטענות אלו נטענו בעלמא ולא נתמכו בתשתית עובדתית מספקת.

בשולי הדברים ציטט השופט את מכתבו של יועמ”ש העירייה, עו”ד אלון בן זקן,  שציין כי העירייה רואה באופן חיובי ומפרה תחרות ספורטיבית בכל תחום ובלבד שתהיה מבוססת על אמות מידה ראויות ומקובלות. עוד ציין השופט עאסי, כי הוא מקווה שהעירייה תמצא הדרך לאפשר תחילת פעילות המועדון בעתיד ככל שיהיו או יתפנו שעות פנויות שניתן יהיה להקצות למועדון.

יצוין כי בחודשים האחרונים מנהלים מקימי מועדון מכבי צעירי כפר סבא קמפיין ומאבק בטענה כי עיריית כפר סבא מפלה אותם, משיקולים לא ענייניים, במסגרת זאת, הפגינו פעמיים בישיבות מועצת העיר. העלו פרסומים בפייסבוק ואף הפגינו מול עיריית כפר סבא. בתחילת השנה, בחרו לקיים פעילות במוקדים שונים הפתוחים לקהל, בניגוד להנחיות העירייה וללא תיאום עם רשות הספורט, זאת שעה שהם ממתינים להכרעת בית המשפט.

בית המשפט כאמור, החליט לדחות עתירתם, ולא קיבל טענותיהם לאפליה או הקצאה בלתי שוויונית.

 

מתוך החלטת השופט עאסי “בענייננו, המשיבה קבעה נוהל תבחינים להקצאת תמיכות לשנת 2023 כנדרש על פי הדין וחוזר המנכ”ל. אין לקבל את טענת העותרים לפיה הנוהל מתייחס רק לתמיכות כספיות. זאת שכן, בניגוד לטענת העותרים, הנוהל מציין במבוא שלו כי הוא “נועד להסדיר מתן תמיכות, במישרין או בעקיפין, מאת רשויות מקומיות למוסדות ציבור שונים”. כך גם סעיף 13 לנוהל מתייחס במפורש ל”תמיכה ו/או תמיכה עקיפה”, וסעיף 14 מתייחס ל”קבלת תמיכה ו/או הרשאה לשימוש במתקנים”. אין חולק כי העותרת מבקשת לנהל פעילות ספורטיבית הישגית בענף הכדורסל המוגדר בסעיף 4 לנוהל כענף מועדף. ואולם, כאמור, ס’ 13 לנוהל קובע עמותה או קבוצה חדשה תהיה זכאית לתמיכה או תמיכה עקיפה, כבמקרה שלנו, רק בחלוף שנתיים ממועד תחילת פעילותה. סבורני כי הנמקת המשיבים שלפיה הוראת נוהל זו נועדה כדי לוודא עמידת אגודות וקבוצות חדשות, באמות מידה ראויות של תשתית ומקצועיות, הינה הנמקה אפשרית ואינה חורגת מן הסביר. .16 מכל מקום, בנסיבות העתירה הנוכחית, הנוגעת לבקשה להקצאת מתקנים ומגרשים לשנת תשפ”ד ,2003-2024 סבורני כי אין מקום להתערבות בהחלטת המשיבה, וזאת גם משום שבקשת העותרים הוגשה באיחור – לאחר חלוף המועד להגשת בקשות תמיכה שנקבע ליום  26.2.23 ופורסם על ידי המשיבה, ולאחר השלמת מלאכת הקצאת המתקנים והמגרשים לאגודות ולעמותות השונות הפועלות בעיר. .אשר לטענת העותרים בדבר שיקולים פוליטיים זרים מצד המשיבים, הרי טענה זו לא נתמכה בתשתית עובדתית מספקת, שיש בה כדי לסתור את חזקת התקינות המנהלית. .18 בשולי הדברים יצוין, כי חרף דחיית העתירה בכל הנוגע לבקשת העותרים להקצאה שנתית קבועה לשנת תשפ”ד ,2023-2024 הרי סבורני כי עדיין יש מקום שהמשיבה תפעל כלפי העותרת ברוח נוהל התבחינים וההצהרות שלה, לרבות בתשובת היועמ”ש שלה, שלפיהם: “עיריית כפר סבא והעומדים בראשה רואים באופן חיובי ומפרה את קיומה של תחרות ספורטיבית וחופשית בכל תחום, לרבות בענף הכדורסל, ובלבד שמדובר בתחרות הוגנת המושתתת על אמות מידה ראויות ומקובלות, תוך יצירת איזון בין כל הגורמים והגופים הרלוונטים המעורבים והנוטלים חלק בתחרות”. סבורני כי בשים לב לכך, כפי שהתברר במהלך הדיון, שמדובר בעמותה המבקשת להציב אלטרנטיבה תחרותית לאגודת הפועל כפר סבא – שמהווה גוף יחיד שעוסק בתחום זה בעיר – יש מקום שהמשיבה תפעל לסייע לעותרת לקידום הפעילות שלה על ידי העמדת מגרשים ואולמות לקיום פעילותה הספורטיבית המקצועית במועדים פנויים או שיתפנו, זאת בין היתר על מנת לסייע לה בתחילת דרכה להוכיח את עצמה ולהציב אלטרנטיבה תחרותית הולמת לטובת תושבי בעיר”.

תגובות