ראיון חג עם המועמד למועצת העיר בכפר סבא, סגן ראש העיר, אורן כהן

הצטרפו אלינו לשיח בחירות בקבוצת הווטסאפ שלנו – לחצו כאן

 

מאת: אירית מרק

 

ראיון חג עם המועמד למועצת העיר, אורן כהן, סגן ראש העיר, נציג הליכוד בעיר “אני גאה להיות וותיק חברי מועצת העיר וכיום סגן ראש העיר המחזיק בתחומי אחריות משמעותיים כמו הספורט, החינוך הציוני, הקשר עם משרדי הממשלה והשרים, ועדת המכרזים העירונית והבטחון וכן דירקטור בכיר בחברה הכלכלית ומפעל המים”.

כהן, בעל תואר שני במשפטים ותואר נוסף בלימודי כלכלה וניהול. רס”ן (במיל.) ביחידות שדה לוחמות ועוד. “הליכוד בהנהגתי יתמודד בבחירות בפתק הלבן למועצת העיר ואני גאה ברשימה איכותית שהיא חלק ממני”.

אורן, אתה סוגר 5 שנים במועצת העיר, איך אתה מסכם התפקיד עד כה?

“היו אלו שנים מרתקות ומאתגרות בהן התמודדנו עם מגפת הקורונה, חמש מערכות בחירות וקואליציה מגוונת מחד ומאתגרת מאידך. בתקופה זו ידענו לצלוח מהלכים משמעותיים ברמה העירונית ואני תרמתי את חלקי בעשייה רבה. עיקר גאוותי על הקשר החם עם הציבור ומדיניות “הדלת הפתוחה” שהוכיחה עצמה. כולם היו בניי ובנותיי”.

אתה 15 שנה חבר מועצה, בשנתיים האחרונות סגן. במה שונה קדנציה זו מקדנציות אחרות?

“בשתי מילים – כובד האחריות. להתעורר בבוקר ולדעת שרבים תלויים/מצפים/רוצים לשמוע החלטתך או דעתך בתחומים רבים. אני גאה על הזינוק בתחומי האחריות שלי כמו הספורט, החינוך הציוני והקשר עם משרדי הממשלה שהוכיח עצמו”.

אורן כהן. סגן ראש העיר. צילום שלומי ראובן

במה הצלחת ובמה נכשלת?

“כשעושים אז יש הרבה דוגמאות שניתן לתת ואת חלקן הזכרתי אבל בקצרה – פיתוח הספורט היה הצלחה גדולה מאד בכל התחומים – הוספנו עמותות ספורט פעילות, הגדלנו תקציבי פעילות, זכינו להישגים רבים ומשמעותיים, התקדמנו בפיתוח המתקנים, הוספת מתקני ספורט חדשים ומעולים ועוד.

“באשר לכשל ששאלת – הייתי מאד רוצה שפעילותי הרבה מאד בתחום החינוך הציוני תתפשט בקרב הנוער והצעירים באותו אופן שבו הוא מהנה את הציבור המבוגר יותר. אשאף בקדנציה הבאה לשפר ולהנגיש את הפעילות הערכית הזו גם לציבור הצעיר. זה חשוב וזה ערכי”.

מה ההישג הכי משמעותי שלך, לדעתך, כחבר מועצה?

“ברמה האישית – העובדה שיכולתי להושיט יד מסייעת לרבים מהתושבים, גרמה לי סיפוק עצום. מבחינת העיר – הרי שרתימת משרד התחבורה ותוכנית התחבורה העירונית כנספח להסכם הגג היא הצלחה גדולה. כאן המקום להודות לשרת התחבורה, מירי רגב, על רוח גבית עצומה שהוכיחה עצמה. נספח התחבורה הוא העוגן המרכזי של הסכם הגג ובעצם חלק מהבשורה לתושבים”.

האם אזרח בעיר יכול להתקשר אליך ישירות?

“כל אחד יכול להתקשר כי אני מרבה לפרסם את הטלפון הנייד שלי בכל מקום אפשרי. יכול וכך קורה. זו היא זכות גדולה עבורי לתת שרות לכל אחד ואחת ואני משקיע רבות בכך. זה הטלפון שלי 052-3271926. מזמין גם ליצור בכל האמצעים הנוספים לרבות ברשתות החברתיות שבהם אני פעיל ומציג עשייתי. הקשר עם הציבור הוא משמעותי עבורי”.

כסגן ראש עיר האם יש אצלך קבלת קהל חופשית?

“כמובן שלשכתי פתוחה תמיד ואין אחד שלא מקבל שרות/תשובה/יחס חיובי. מבחינתי 24/7. הטלפון ידוע ומפורסם. לתאם ולהגיע”.

אורן כהן

אילו עוד מטרות הצבת לעצמך ?

“בקדנציה הבאה אשמח להמשך עשייה בתחומי הספורט כי יש לנו עבודה לעשות ואני בקיא ומעורב מאד בנעשה. אשמח מאד להיות פעיל בהשבת כבודה של מועצת העיר כשולחן הדיונים המרכזי אבל גם לאיחוי השסע שנפער בחודשים האחרונים. יש לנו כפר סבא אחת שצריך לדאוג לה ולתושבים. חשוב שניתן דוגמא אישית של פיוס ושיתוף פעולה. אפעל לאיחוד השורות, שיתוף פעולה ועשייה למען פיתוח העיר לשנים הבאות, לצד שרות טוב לתושב”.

מהו הסלוגן שלכם ?

“מתלכדים למען כפר סבא”. לא בכדי בחרנו במסר מאחד ומקרב לכולם”.

איך מערכת היחסים שלך עם ראש העיר?

“טובה. שותף מלא להחלטות – לעיתים משכנע ולעיתים משתכנע”.

במי תתמוך לראשות העיר ?

“באשר לבחירה לראשות העיר החלטנו, בסניף, לאפשר חופש בחירה לציבור”.

מי מבין חברי המועצה, לדעתך, עושה עבודה ציבורית טובה?

“דני הרוש, עמיתי. אם ראש העיר ייבחר מחדש אז הוא יהיה שוב סגן רה”ע ומבחינתו זה המשך טבעי למה שהחל כבר”.

מהם תחביביך האישיים?

“אני קורא, אוהב זמן איכות (בעיקר בסופ”ש) עם אשתי טלי והבנות הנפלאות שלנו ואני חובב ספורט ימי – שייט וסאפ”.

יש בך, תרעומת, טינה, או כעס כלפי מי מחברי המועצה?

“חורה לי שגורמים רדיקליים וקיצוניים, בארבעת החודשים שקדמו לבחירות, ניסו לקחת בשבי חלק מתושבי כפר סבא, כדי להעמיק השסע ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה זולה וניסיון לקושש קולות. כפר סבא שאני מכיר – איננה אוהבת את זה. צר לי עליהם וצר לי שזו דרכם”.

אורן כהן
צילום שלומי ראובן

 

מה יש בך שאין במועמדים אחרים?

“רק על עצמי לדבר ידעתי” – בכל שנותיי פי וליבי היו שווים, תמיד ניסיתי להתבטא לגופו של עניין ולא לגופו של אדם, ביושרה, בדרך ארץ ועם הרבה רצון טוב. מקווה שהצלחתי ובעזרת השם נמשיך”.

מיהו  רבך הפוליטי? ממי למדת הכי הרבה ומה ?

 

“מנחם בגין – מנהיג ישר דרך, לאומי וערכי. לאורו הלכתי, עודני הולך ועוד אלך בדרכי הציבורית”.

אנחנו 32 יום לבחירות, אתה מאמין שגם עתה יהיה הארס והטינופת ברשתות כפי שהיו בבחירות הקודמות?

 

“לצערי כבר נחשפנו לשיסוי. אני משתדל לברוח מהמקום שבו יש פילוג ומנסה לאחות ולקרב ככל הניתן. מכאן החשיבות שבמועצת העיר יהיה ליכוד גדול שישאף לליכוד השורות ולעשייה טובה למען העיר בכוחות משותפים”.

מה הציבור לא יודע עליך ?

“אני חושב שאחרי שנים רבות כל כך בפעילות הציבורית יודעים עליי כמעט הכל. אין לי “שלדים בארון” ואני פתוח בפני כל. לא עולה לי לראש משהו מיוחד”.

מה צריך לדעתך לשפר בעירייה?

 

“לדעתי עלינו לשאוף עוד יותר למצוינות בשרות לתושבים. יש לנו עובדים ומנהלים מעולים ובכוחות משותפים אשאף לעוד שיפור והנגשת מידע בכל האמצעים הניתנים. זה טוב ונשאף לטוב עוד יותר”.

 

מהן הבעיות המרכזיות בעיר שיש לקדם?

 

“בתחום התחבורה יש הרבה מה לעשות. ההתפטרות של יו”ר מרצ מתפקידו ( עילאי הרסגור הנדין) כמחזיק תיק התחבורה והביקורת הרבה בנושא זה כלפיו ובכלל, עדיין על השולחן וזה הנושא הכי חשוב שיש לקחת אותו לידיים. אנו בתקופה מאתגרת הדורשת שילוב זרועות של התושבים, העירייה והמדינה. הדמות שצריכה לטפל בנושא שכזה חייבת להיות בקונצנזוס”.

 

מה לדעתך מייחד את עיריית כפר סבא ועובדיה מרשויות אחרות 

“עובדים מעולים שאני נהנה לעבוד איתם, שרות טוב ובעיקר הכלה של צרכי התושב”.

 

כמה מנדטים להערכתך תכניס בבחירות?

“נשאף לשלושה מנדטים בע”ה”.

מה המסר שלך לציבור לפני הבחירות ?

“אני מקווה שכל אחד יעשה את ההשתדלות כדי לבחור בנציגים הטובים ביותר שיעשו למען כפר סבא. מקווה שהליכוד יהיה כח מספיק חזק ומשפיע במרקם הזה, בעזרתכם התושבים”.

 

לסיום, יש לך תכנית או חזון לבחירות הבאות? דבר מה שרצית לקדם וטרם מימשת? פרט

 

“עשיתי רבות למען אלו עם הצרכים המיוחדים אבל עלינו לעשות עוד יותר. שילבתי ברשימה שלי את אורית מוסלי שהיא מאובחנת על הרצף האוטיסטי וזו אמירה פורצת דרך וחסרת תקדים. נעשה רבות בתחום החשוב הזה בקדנציה הבאה וזה יעד משמעותי וערכי עבורי”.

עוד על הפוליטיקה בכפר סבא > כאן

תגובות