תוכנית משרד התחבורה לשדרוג מחלף אייל אושרה להפקדה, העבודות יחלו מיד עם קבלת האישור הסופי

המועצה הארצית לתכנון ובניה אישרה להפקדה את תוכנית משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל לשדרוג מחלף אייל, מהחשובים והעמוסים בכביש 6. שדרוג המחלף יביא לצמצום עומסי התנועה, לשיפור בטיחות משתמשי הדרך, ולשיפור משמעותי בזרימת התנועה ובאיכות החיים לכל תושבי האזור, ובהם כוכב יאיר, צור יגאל, טירה, טייבה וכפר סבא.

הדמיות: טוטם

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא”ל (במיל’) מירי רגב: “מחלף אייל הוא מחלף משמעותי המשרת עשרות אלפי תושבים ועובדים באזור ומחבר אותם לכביש 551 ולכביש 6. שדרוג המחלף הוא צעד חיוני הכולל גם שיפור בטיחותי והוספת נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים במסגרת רשת אזורית.”
השרה הוסיפה כי “הנחיתי את חברות התשתית העובדות איתנו להאיץ את תהליכי התכנון והודעתי כי לא נאפשר להם להתארך שלא לצורך, ואני שמחה על הירתמותן למאמץ, שאפשר את הפקדת התוכניות לשדרוג המחלף. אני מקווה כי תהליכי האישור יושלמו בהקדם וכי בעזרת השם נשיק את תחילת העבודות כבר בשנה הקרובה.”

פרויקט שדרוג מחלף אייל כולל את הרחבת כביש 551 ואת הרחבת הגשר מעל כביש 6 לצורך הוספת נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, במסגרת חזון השרה רגב לחיזוק התחבורה הציבורית. כך ייווצר רצף תחבורתי עם הנת”צים המגיעים מכיוון צפון (כביש 444), כחלק מרשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית המוקמת במזרח השרון.

הפרויקט כולל גם הוספת נתיב פנייה שמאלה מכביש 551 מזרח לכביש 6 דרום; הקמת רמפה מכביש 6 דרום לכביש 551 מערב; הרחבת צומת אייל ושדרוג רמפת היציאה מכביש 6 דרום לכביש 551 מזרח על מנת להקל על עומסי התנועה מכביש 6 מזרחה לכיוון היישובים טייבה, כוכב יאיר, צור יגאל ועוד; והוספת שבילי אופניים במסגרת רשת שבילי רכיבה אזורית.

מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: “שדרוג מחלף אייל, לרבות הוספת נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים, משתלב במדיניות השרה רגב לשיפור וייעול יכולת ההתניידות של אזרחי ישראל בכל ערוצי התחבורה. משרד התחבורה פועל לרווחת משתמשי הרכב פרטי, נוסעי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים, ומעודד שילוב של מגוון אמצעי תחבורה להבטחת חיבוריות וקישוריות בכל דרך”.

מנכ”ל חוצה ישראל, דן שנבך: “אני מברך על החלטת המועצה הארצית לתכנון ובניה לאשר את שדרוגו של מחלף אייל, פרויקט בעל חשיבות רבה לתושבי האזור. המחלף צפוי להפחית משמעותית את עומסי התנועה ולאפשר לתושבים גישה ישירה, מהירה ויעילה ליישובי האזור. פרויקט זה מצטרף לשורה של פרויקטים שמקדמת חוצה ישראל במרכז הארץ, שמטרתם לספק פתרונות תחבורתיים מתקדמים ויעילים המשפרים את איכות חיי התושבים.”

תגובות