הערכת מצב בעיריית כפר סבא על רקע הדבקת תושבת כוכב יאיר בנגיף הדנגי

עיריית כפר סבא קיימה הערכת מצב בהובלת ראש העיר, רפי סער, ומנכ”ל העירייה, יובל בודניצקי, בעקבות דיווחים על הדבקת תושבת כוכב יאיר בנגיף הדנגי.*

*ראש העיר, רפי סער: “אנו נמצאים בקשר ישיר עם גורמי משרד הבריאות והגנת הסביבה ומועצה מקומית כוכב יאיר, ואין כל מקום או סיבה לבהלה או חשש בקרב תושבי כפר סבא. היתוש מאופיין בטווח תעופה מוגבל. על פי רוב, רדיוס התעופה שלו אינו עולה על 100 מטרים ולכן הצורך והנחיית משרדי הבריאות והגנת הסביבה הם לבצע אך ורק הדברה ממוקדת סמוך לביתה של הנדבקת בכוכב יאיר בלבד כדי למנוע הפצה של המחלה.”*

מועצת כוכב יאיר הודיעה אמש על תושבת היישוב שנדבק בנגיף הדנגי במדינה במרכז אמריקה, והגיעה עימה ארצה. במועצה ובמשרד הבריאות חששו מהתפשטות הנגיף באמצעות יתושים מסוג טיגריס אסיאתי, ולכן הוחלט על הריסוס נקודתי סביב ביתה בכוכב יאיר בלבד.
בעקבות המקרה קיים ראש העיר, רפי סער, יחד עם מנכ”ל העירייה, יובל בודניצקי הערכת מצב עם גורמי המקצוע בעירייה בהובלת אגף חזות העיר, והוחלט בסיום הדיון לשם הזהירות על הרחבת הפיילוט להדברה ביולוגית של היתוש הנמר האסייתי שהחל לפני מספר חודשים בעיר.
טרם קיום הערכת המצב מנכ”ל העירייה קיים אתמול בלילה שיחות עם גורמים במשרד הבריאות והגנת הסביבה, ועם מנכ”ל מ.מ כוכב יאיר, ונמסר כי אין כל חשש בהדבקה, והריסוס מתבצע רק בקרבת ביתה של הנדבקת, ואין צורך בהדברה במרחב הציבורי. בנוסף העיר כפר סבא נמצאת במרחק של כ-15 ק”מ מכוכב יאיר ולכן אין כלל רלוונטיות לעניין.
ראש העיר, רפי סער: “אנו נמצאים בקשר ישיר עם גורמי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, ואין כל מקום או סיבה לבהלה או חשש בקרב תושבי כפר סבא. היתוש מאופיין בטווח תעופה מוגבל. על פי רוב, רדיוס התעופה שלו אינו עולה על 100 מטרים ולכן הצורך לבצע הדברה ממוקדת כדי למנוע הפצה של המחלה רק סמוך לביתה בכוכב יאיר. במקביל הנחייתי את מנכ”ל העירייה להיערך להרחבת הפיילוט להדברה ביולוגית של היתוש הנמר האסייתי שהחלנו לפני מספר חודשים יחד עם חברת “סנסיו” שמניב תוצאות טובות עד כה.”
הפיילוט בהובלת אגף חזות העיר של עיריית כפר סבא מבוצע כבר מספר חודשים יחד חברת “סנסיו” של היזם הכפר סבאי חנן לפק וחברת “איתן עמיחי הדברה” מבית רנטוקיל העולמית. במסגרת המיזם מפוזרים ברחבי העיר כפר סבא יתושים זכרים עקרים ובכך יובילו לדילול בכמות היתושים בעיר. תוצאות הפיילוט עד כה מניבים תוצאות טובות, ויש ירידה מתמדת בכמות היתושות העוקצות, והעלייה במספר היתושים העקרים.
ייתכן שזו תמונה של ‏שפירית‏

תגובות