ראיון פרידה עם חבר מועצת העיר, עו”ד סמי ריכטר מסיעת יוסי סדבון “הייתי רוצה לראות את רפי סער ממשיך לקדנציה נוספת”

עו”ד סמי ריכטר, בן 48 נשוי + 3, תושב העיר מזה כ-35 שנה. בעל תואר ראשון במשפטים וחבר בלשכת עורכי הדין בישראל. בעל משרד לעריכת דין בכפ”ס. לפני כשנה וקצת, קיבל ריכטר בהפתעה את הבשורה כי הוא נכנס למועצת העיר במקום תהילה מימון.

מלכתחילה, הצהיר ריכטר כי הוא נכנס למועצה לקדם את צרכי התושבים והקהילה לפני הכל וכך עשה. ריכטר, הוא אחד מחברי מועצת העיר המכהנים, שידע להביא דברו בדרכי נועם, בשקט המאפיין אותו ותמיד זכה לשבחים משאר חברי מועצת העיר על דבריו, ניתוחיו ופתרונות שהביא בנושאים שונים. 

יוסי סדבון כידוע החליט לפרוש ממועצת העיר לאחר קדנציה אחת בלבד ואיתו חברי מועצת העיר שהיו איתו. חברת המועצה, קרן גרשון אמנם התכוונה להמשיך במועצת העיר אך התבדתה כאשר ההבטחה של חברתה למועצת העיר, הדר לביא להיות מספר 4 שלה, נגוזה. וכאמור עו”ד סמי ריכטר.

 

 

עו”ד סמי ריכטר, איך אתה מסכם את החלק שלך בקדנציה?

“לפני כשנה נכנסתי למועצה לאחר פרישתה של תהילה מימון כך שלא הייתה לי יכולת אמיתית להשפיע על תהליכים ארוכי טווח, אבל אני מאמין ומקווה שבישיבות המועצה ובדיונים, הצלחתי להעביר דעתי ולהצביע לטובת העיר ותושביה. בסופו של דבר זו הייתה חוויה חיובית וזכות גדולה”.

מה דעתך על התנהלות המועצה?

“ראשית, אני חייב לציין את מנכ”ל העירייה, אנשי הלשכה ואת המחלקה המשפטית, שבשקט ובענווה נותנים עזרה מקצועית אדירה בניהול העיר.  כואב ועצוב שחצי מהזמן עסוקים בניגוח ובוויכוחים, כאשר ברור לכולם שמדובר ב”פוליטיקה  קטנה” ובקטנוניות”.

 

סמי ריכטר

הסבר ופרט

“יש בכפר סבא אופוזיציה קשוחה/קולנית/רעשנית וזה בסדר, תפקיד האופוזיציה לאתגר את ראש העיר, אבל אני חושב שהיה אפשר לעשות את הדברים בצורה עניינית ומכבדת. לעיתים נדמה שאנשים מתנהגים אחרת כשהם יודעים שהם מצולמים, הם עושים פרובוקציות משיקולים פוליטיים”.

ומה דעתך על ראש העיר ושאר המועצה?

“את רוב חברי המועצה בכלל לא הכרתי וניזונתי משמועות וסיפורים בבחירות הקודמות. אני שמח שנפל בחלקי להכיר מקרוב את יובל לוי, איתן צנעני, דני הרוש, יעל סער, פנחס כהנא ועוד כמה חברים שעושים עבודה נפלאה. סה”כ יש לנו חברי מועצה ראויים ומוכשרים”.

וראש העיר?

“אני אתחיל מהסוף: הייתי רוצה לראות את רפי סער ממשיך לקדנציה נוספת ואם אפשר אז שמצדדיו יהיו ממה ואסנת. יחד הם יעשו טוב לעיר.  גם את רפי לא ממש הכרתי עד שנכנסתי למועצה. גיליתי אדם רגוע, קר רוח, לא מתלהם שבאמת מנסה להשכין שלום ושלווה “בבית”. תמיד יהיה מה לשפר אבל אני מרוצה ממצב העיר ומהתהליכים שקורים. אסור לשכוח שחצי קדנציה העירייה נאלצה להתעסק עם הקורונה וזה כמובן גזל זמן ומשאבים נוספים. מצחיק אותי שכל בחירות צצים להם כמה כאלה שמציגים עצמם כנציגי השכונות או כאלה שהם פעילים חברתיים ובסוף מתברר שאין מאחוריהם אף אחד. יש לי משפחה בשכונת עליה ואני מגיע ליוספטל ואין ספק שהשכונות האלה עברו שדרוג, אבל  כמובן שאסור לעצור פה וחייבים להמשיך ולהרים את האזורים האלה”.

למה החלטת לפרוש?

“נכנסתי למועצה כחלק מהרשימה של יוסי סדבון שהודיע על פרישה ואני לא טיפוס שינהל מו”מ עם סיעות אחרות על מקום כזה או אחר ברשימה ולכן הדבר הנכון הוא לפנות את המקום.  אגב, מאוד הצטערתי לשמוע על הסיפור של הדר וקרן, אני חושב שקרן היא חיזוק נפלא לכל  רשימה”.

מה באמת דעתך על מה שנעשה לקרן ?

“הצטערתי מאוד בשביל קרן וגם בשביל הדר, כי בסופו של דבר זה מעיד על אופי מסוים. לא מכובד”.

לסיכום?

“אני מאחל שנה טובה ובריאה לתושבי העיר ואני מקווה שאחרי שקיעת אבק הבחירות, תושבי העיר ימשיכו לחיות בהרמוניה וייהנו מהעיר הנהדרת שלנו.  נשים בצד את המחלוקות סביב ימין או שמאל, דתי או חילוני, אשכנזי או מזרחי, אני באמת ובתמים חושב שרפי סער הוא הראוי מהמתמודדים וצריך להמשיך”.

 

מאת: אירית מרק

תגובות