ראיון בלעדי עם המועמד למועצת העיר בכפר סבא, נדב לויטה “נהיה הפתעת הבחירות, נצליח להעמיד כוח משמעותי עם 3 מנדטים ולא אתפלא אם יותר”

הצטרפו לשיח בחירות בקבוצת הווטסאפ של אתר החדשות המוביל- קול כפר סבא

 

נדב לויטה, צעיר המתמודדים למועצת העיר, הוא צעיר רק בגיל כי לזכותו הוא זוקף פעילות מרשימה ברחובות העיר לטובת הציבור הכפרסבאי ובעיקר הצעירים שבהם.

לויטה ג’וניור, נולד וגדל בכפר סבא, דור רביעי בעיר. כמעט שני עשורים הוא משחק  כדורסל וכעת הוא מנסה לקלוע לסל אחר. סל חשוב, שליחות, עשייה ופעילות למען אחרים.

נדב לויטה הוא כידוע בנו של חבר מועצת העיר בעבר, אריק לויטה.

“גדלתי על סיפורי כפר סבא של פעם ויש בי רצון עז להיות חלק ממקבלי ההחלטות שמובילים את העיר קדימה”, אומר לויטה בראיון חג מיוחד ובלעדי לאתר קול כפר סבא “אני בן 27 ובוגר תואר ראשון בממשל ודיפלומטיה בהתמחות דאטה ודמוקרטיה מאוניברסיטת רייכמן”.

נדב לויטה

“כיום אני מוביל את רשימת יש עתיד וצעירי כפר סבא בבחירות הקרובות למועצת העיר. אנחנו, צעירות וצעירי כפר סבא באים להעיר את העיר. אני מאמין שנוכל להשפיע ולעשות שינוי. תנו לנו שנה במועצה וכולם ירצו לגור בכפר סבא. אנו נדאג לכולם ולכולן; למשפחות הצעירות, לבני הדור השלישי שרוצים לראות את הילדים והנכדים נשארים איתם בעיר, ולצעירות והצעירים. יש לנו נבחרת צעירה ומגוונת עם רקורד עשייה מצוין, עם חשיבה מחוץ לקופסא ועם תכניות במגוון תחומים חשובים”.

“יש עתיד לחיי הלילה, לפעילויות תרבות ופנאי בסופי שבוע. לשבילי אופניים ולפתרון בעיית הפקקים ומצוקת החנייה. להצללת המדרכות והשבילים, למדרחוב חדש ולהתחדשות עירונית. לפתרונות דיור לצעירים ולהורדת יוקר המחיה. לחינוך. לספורט. לאיכות החיים. לעסקים הקטנים, ולביטחון האישי בכפר סבא”.

נדב, במה אתה עוסק?

“במסגרת ניסיוני המקצועי עבדתי במשך שנתיים במערך הדיגיטל הלאומי, במטה “ישראל דיגיטלית” של השלטון מקומי. במסגרת תפקידי עזרתי להטמיע כלים טכנולוגיים חדשניים ברשויות המקומיות בארץ על מנת לתת מענה מיטבי לתושבים ולהביא להתייעלות כלכלית של הרשות. כמו כן הייתי חלק מצוות הוראה של קורס בנושא חדשנות בשלטון המקומי, במסגרתו חקרתי מודלים של חדשנות בעיריות ובמגזר הציבורי ככלל. בתפקידי האחרון שימשתי כמנהל פרויקטים במינהל החינוך בעיריית תל אביב יפו. הייתי חלק מהצוות הבכיר של ראשת המינהל. חוויתי במו עיני כמה כוח יכול להיות לרשות המקומית גם כאשר משרד החינוך בישראל הוא ריכוזי ביותר. בתקופה זו חשוב שהערים הליברליות ישימו את מיטב המשאבים שלהם בתחום זה”.

 

היית פעיל בשנים האחרונות כמקדם נושא הצעירים, ספר מה עשית?

 

“הפעילות החברתית שלי בעיר החלה אחרי הקורונה מכיוון אחר בכלל. התחושה בעם הייתה של שנאה וקרע של ממש. החלטתי שהגיע הזמן לעשות מעשה. יזמתי מעגלי שיח בין חרדים וחילוניים, המטרה הייתה לאו דווקא להסכים. ישנה חשיבות רבה בהידברות הישירה, בקיום השיח ובהיכרות כדי להפיל מחיצות ולקרב לבבות. ניסיתי בהתחלה להגיע לממשק ולעניין את העירייה בפרויקט אך לצערי נתקלתי בדלת סגורה, ואחרי מספר חודשים יצאנו עם המיזם בבתים פרטיים של תושבים. עם הזמן, ביחד עם צעירים נוספים ראינו שהעיר לא מספיק נותנת מענה לצרכי הצעירים והחלטנו להקים גוף התנדבותי בשם “כפר סבא הדור הבא” שבא לתת מענה לחלק מהדברים. בהמשך ראינו שאלו מענים שלא רק עוזרים לצעירים, אלא לכל האוכלוסיות. ארגנו בין היתר: ערב במה פתוחה לאמנים מקומיים, הרצאות על הבר, פרסום עסקים מקומיים, מסיבת רחוב, ועוד”.

 

עקבת אחר פעילות מועצת העיר ? מה דעתך על התנהלותם בקדנציה זו?

 

“הלכתי באופן קבוע לישיבות המועצה, עניין אותי לדעת מה הנושאים שעל סדר היום וכיצד ניתן לפתור אותם. לדעתי לרובם המוחלט של נבחרי הציבור שלנו יש מה ללמוד על שיח תקין ומכבד. אני סבור כי ניתן לנהל ישיבות מועצה בשיח מקרב יותר שיביא להסכמות רחבות מבלי להתפשר על האג’נדות של אף אחד למען התושבים. לצערי, ישנם נבחרי ציבור שנבחרו כדי לקדם נושאים מסוימים אך העשייה שלהם בנושא ב5 השנים האחרונות מראה בדיוק ההפך. זוהי לא הדרך. אני מקווה שתושבי העיר יבחינו בכך”.

 

מה תרצה לקדם כחבר מועצה?

 

“הייתי מאוד רוצה להפוך את כפר סבא לעיר שכולם רוצים לגור בה, שכיף לגור בה, שלא יקר לגור בה, עם מרחב ציבורי מכיל ושוויוני לכולם ולכולן. עם מקומות בילוי וחיי לילה, וגם בסופי שבוע. עם התחדשות עירונית ופתרונות דיור לצעירים. עם שבילי אופניים שמגיעים לאזורי התעסוקה, הבילוי, בתי הספר ותחנות הרכבת ככה שנוכל גם בלי רכבים פרטיים בעיר. עם ספורט עממי וקהילתי, ועם תחושת ביטחון אישי שקצת חסרה לנו”.

 

מימין לשמאל: לירון נוסובסקי, ליפז בסיס, נדב לויטה, מיכל סלומון, גיא שראל, אילון גנדל

מי הם חברי רשימתך?

“מיכל סולומון, מספר 2, כיום יועצת פרלמנטרית לחה”כ יואב סגלוביץ, סגן השר לביטחון פנים שיזם והוביל את תכנית ״מסלול בטוח״ נגד האלימות בחברה הערבית, הראשונה שהביאה לירידה בתופעה. לפני שהתחילה לעבוד בכנסת ישראל, נבחרה פעמיים ברציפות ליושבת הראש של אגודת הסטודנטים בשנקר, ניהלה צוות של עשרות עובדים ומתנדבים, והובילה את הסטודנטים למחוזות של חדשנות, יזמות ופעילות חברתית ואף יצגה את הסטודנטים בוועדות הכנסת. יחד עם הצוות שבנתה, הסגנים וראשי המחלקות, צלחה אתגרים משמעותיים של לימודים בתקופת הקורונה ואף הצליחה במאבק להורדת התשלומים הנלווים למוסד האקדמי וחסכה כסף רב לסטודנטים. מיכל בוגרת מגוון פעילויות התנדבותיות ומלגות מטעם עיריית כפ”ס, ביניהן עבודה במרכז קידום נוער ובמרכז הצעירים.

“מספר 3, גיא שראל, יו״ר יש עתיד בכפר סבא, בוגר תואר ראשון בפרסום ותקשורת שיווקית, בוגר תואר שני במנהל עסקים בהתמחות ייעוץ ארגוני. נשוי לשקד, יועץ לשעבר בכנסת ישראל. ליפז בסיס, סטודנטית לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן. לירון נוסובסקי. דור שלישי לשוערים בהפועל כ”ס. שואף לקדם חינוך לערכים דרך ספורט ושילוב ספורט וקהילה”.

 

 

איזה נושאים חשוב לקדם בכלל בעיר?

 

“מערכת החינוך שלנו טובה, אך היא יכולה לעשות קפיצת מדרגה נוספת. יש להתאים את הלמידה לדור הנוכחי ולהפסיק ללמד בשיטות של המאה הקודמת. מעבר לכך, העיר צריכה להתעורר. יש לעודד פתיחת עסקים ומקומות בילוי, במיוחד בשבת. יש להחיות את מרכז העיר השומם ולפתח את מזרח העיר, יש פוטנציאל לא ממומש וניתן להחיות אותו ולהפוך אותו למוקד בילוי, תרבות ופנאי. קשה מאוד לנוע בתוך העיר, יש לקדם תחבורה פנים עירונית ירוקה, יעילה וחכמה עבור תושבי ותושבות העיר”.

 

מי המנטור שלך?

 

“אני בקשר עם חברי מועצה מכהנים, וחברי מועצה בעבר, כולם מלאי רצון טוב ועצות לדרך. אני מעריך ומכבד את כולם ותמיד טוב לקחת עצות ממספר מקורות. את ההתייעצויות הכי חשובות אני עושה ביחד עם אבי, אריק. אני מעריך את הידע והניסיון שלו בכל הקשור לעיר”.

 

איזה תיק היית רוצה לקחת על עצמך?

 

“הייתי רוצה להחזיק בתיק הצעירים כמובן. עוד נושאים שחשובים לי הם תיק הדיגיטציה והחדשנות, תיק קהילות מיוחדות ותיק השכונות”.

 

כמה מנדטים לדעתך תכניס?

 

“אנו נהיה הפתעת הבחירות, נצליח להעמיד כוח משמעותי שייצג את הרצון של תושבי העיר לראות שינוי במועצה, 3 מנדטים ולא אתפלא אם נצליח יותר”.

 

מאת: אירית מרק

תגובות