בתים צמודי קרקע בכפר סבא יקבלו מסלול מקוצר לבניית ממ”ד
עיריית כפר סבא תיישם באופן מיידי תיקון חוק התכנון והבנייה – המאשר פטור מהגשת בקשה להיתר לממ”ד בבתים צמודי קרקע או במבנים עד 2 קומות*
עיריית כפר סבא החלה ביישום התיקון לחוק התכנון והבנייה, המאפשר לבתים צמודי קרקע ועד 2 קומות ללא מרחב מוגן תקני בבית, להגיש בקשה להיתר, להקמת ממ”ד בתחום קווי הבניין – במסלול מהיר.
התיקון לחוק אושר ביום חמישי האחרון, 26/10/23, וזאת על רקע המלחמה ומצב החירום שהוכרז בפיקוד העורף, כמו גם החשיבות של קיום מרחב מוגן בבתי מגורים פרטיים וזאת כחלק ממדיניות שמטרתה הגנה על שלומם וביטחונם של התושבים.
התיקון בחוק, שבוצע מתוך מטרה לצמצם את פערי המיגון במדינת ישראל אופן מיידי, כאשר התקנות גובשו על ידי מינהל התכנון ובשיתוף פיקוד העורף.
נוסח התיקון בחוק מתייחס לפטור למבנים שאינם עולים על 2 קומות, או ליחידת דיור צמודת קרקע, שאין לה מרחב מוגן ואין מעליה יחידת דיור נוספת – כך שלא יידרשו בהוצאת היתר בנייה לצורך הקמת ממ”ד.
*ראש העיר, רפי סער:* “הקמה ותוספת של מרחבים מוגנים הוא צו השעה ואנו מחוייבים ומקדמים כל פתרון להגדלת המיגון והביטחון של תושבינו. מתחילת המלחמה פתחנו את כל המקלטים הציבוריים, מקלטים במוסדות חינוך ומבני ציבור לשימוש התושבים ובימים אלה אנו אף מקדמים את שיפוצם של ממ”דים בגני ילדים בעיר. אני קורא לתושבים לפנות אלינו ולקדם יחד איתנו, באמצעות מינהל התכנון וההנדסה העירוני, הקמת מרחבים מוגנים דירתיים, כאשר ניתן להגיש בקשה באתר העירייה ולקבל ליווי, ייעוץ ותמיכה בהליך.
*תושבים המעוניינים להגיש בקשה, בהתאם לקריטריונים שנקבעו בחוק, מוזמנים לעשות זאת בקישור:*
אין תיאור זמין לתמונה.

תגובות